Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästar och musik hör ihop, för många år sen lånade jag en av ridskolans inlånade hästar och "ockuperade" ridhuset och hade med mig ett band med taktfast disco typ Italodisco, hästen var en liten buse, jag var (är) också en liten buse så vi fann varann direkt för ingen annan ville rida honom då han kunde skicka av folk, vilket han aldrig gjorde med mig fast det gick vilt till ibland men vi var på samma våglängd och tog bara ut svängarna lite extra.Poppar Brandsta City släckers VM-låt och tänker att den hade passat himla bra för för ridsporten några år sedan - när Peder fortfarande tävlade Allan (All In)... Yäyä, några textrader behöver modifieras men annars är den ju klockren ju!![]()
När jag gick i 9-an kom videobandspelarna, en klumpig kommod där man fick ladda bandet som på en vanlig bandspelare, alltså ingen kassett och eftersom våran fröken var som hon var blev det min uppgift att få igång den annars hade det slutat som vanligt, halva golvet med bandsallad för DET var hon bra på.Jag kommer ihåg en incident när jag gick på gymnasiet. En kompis lillebror hittade en låda kassettband på vinden eller nåt, och frågade henne vad det var. "Vi hade såna innan CD-skivor."
Ungen stirrade på henne och utbrast: "A..är du äldre än CD-SKIVAN?!?".
Fy faen vad jag känner mig gammal när jag tänker på det. Kassettband och VHS var min barndom, liksom...![]()
Hålls det hästtävlingar i denna värme??Klockan är 6 och det är redan 18° ute. Ska väcka A så åker vi och släpper ut hästarna. Sen åker vi till Strömsholm för att se terrängen i SM i fälttävlan tillsammans med @Cattis_Ehar preppat med fläktar och frysta vattenflaskor!
Ja det ska det göra. Vår förening har tävlingar denna helg. Själv är jag på väg till Värmland för flygshow.Hålls det hästtävlingar i denna värme??
Stackars hästar.Ja det ska det göra. Vår förening har tävlingar denna helg. Själv är jag på väg till Värmland för flygshow.
Stackars hästar.
Många stora tävlingar går ju i varma länder.Stackars hästar.
Jag tycker att det är lite skillnad på värme och värme. Här förväntas 35 grader idag. Men så varmt är det kanske inte där hästtävlingarna ska hållas, får man hoppas.Långt ifrån alla hästar har problem med värmen. Tävlingssäsongen i distansritt pågår ju för fullt såhär års.
Mitt sto älskade och fungerade utmärkt i sommarvärmen. Hon hade ytliga blodkärl, tunn hud, djup bål med bra hjärt/lungkapacitet (enligt de veterinärer som hon träffade). Hon värmereglerade överlag väl. Det enda dryga var de förbannade bromsarna!
Naturligtvis. Men det görs mycket hela tiden som inte är jättebra för hästar.Många stora tävlingar går ju i varma länder.