Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har packat bil och släp med möbler och prylar, herregud vilket slit. Det är ändå tur att jag är stark - och envis. 😅

Imorgon blir det då en tripp upp till huset och lasta ur. Ska se om jag kan övertala barnet att vi sover kvar över natten, så kan jag måla och fixa lite efter att han somnat. Men om han absolut inte vill så är ju inte det hela världen heller. 😁
Blir iaf en sväng imorrn, en på onsdag och sen får vi se. Ska köra upp hönshuset också, men då lär vi vara redo att bo där liksom. Lite fixigt och trixigt helt klart. 😅

Första gången jag gjort flädersblomssaft och nu när den fått stå och dra i hink i tre dygn i skafferiet var det idag dags att sila den och hälla upp på flaska varav grannarna fick en och det blev gott 😋😍. Pållan fick vilodag i värmen och vila en stund I boxen 🥰 medan jag och sambon åkte till sjön och tog årets första dopp; såååå skönt att svalka ner kroppen ett gäng grader 😍😊. Hade kunnat bada ännu längre men vi skulle ju hem och laga tacos; varit sugen på det hela veckan så det var himla gott med cider och skönt att slappa I soffan till Barnaskrik och jäkelskap 😊.

Plötsligt händer det!
Jag fick en avisering om att min AC fanns i grannstaden och jag kunde välja mellan att hämta själv eller boka ny hemleverans nästa vecka.
Jag raggade upp bärhjälp och kastade mig i bilen och hämtade den.
Den står nu och brummar i mitt sovrum :up:

Poppar Brandsta City släckers VM-låt och tänker att den hade passat himla bra för för ridsporten några år sedan - när Peder fortfarande tävlade Allan (All In)... Yäyä, några textrader behöver modifieras men annars är den ju klockren ju! :angel::idea::laugh:
Hästar och musik hör ihop, för många år sen lånade jag en av ridskolans inlånade hästar och "ockuperade" ridhuset och hade med mig ett band med taktfast disco typ Italodisco, hästen var en liten buse, jag var (är) också en liten buse så vi fann varann direkt för ingen annan ville rida honom då han kunde skicka av folk, vilket han aldrig gjorde med mig fast det gick vilt till ibland men vi var på samma våglängd och tog bara ut svängarna lite extra. :D Just den här gången märkte jag att han lyssnade in takten och började "dansa", ridläraren kom och skulle se hur det gick för oss och hon bara gapade, hästen var fullständigt koncentrerad på takt och musik och dansade som om han aldrig gjort något annat och när jag sen satt av tog jag av tränset också och körde frihetsdressyr till musiken, sadel körde jag sällan med, det gick bättre utan. Man kan ha mycket skoj med djur och det var inte enda gången vi dansade.:love:

Jag kommer ihåg en incident när jag gick på gymnasiet. En kompis lillebror hittade en låda kassettband på vinden eller nåt, och frågade henne vad det var. "Vi hade såna innan CD-skivor."
Ungen stirrade på henne och utbrast: "A..är du äldre än CD-SKIVAN?!?".

Fy faen vad jag känner mig gammal när jag tänker på det. Kassettband och VHS var min barndom, liksom... :rofl::arghh:
När jag gick i 9-an kom videobandspelarna, en klumpig kommod där man fick ladda bandet som på en vanlig bandspelare, alltså ingen kassett och eftersom våran fröken var som hon var blev det min uppgift att få igång den annars hade det slutat som vanligt, halva golvet med bandsallad för DET var hon bra på.:laugh:

Jag tror jag behöver snickra en kattsäker nätdörr till hallen så att jag kan sova med ytterdörren öppen också. 😅 Vartenda öppningsbart fönster i hela lägenheten är öppet men luften rör sig INTE. Bläh. Om eventuella tjuvar vill jobba i den här värmen och hittar mig naken får de skylla sig själva. :p

Stackars hästar.

Långt ifrån alla hästar har problem med värmen. En lär ju se till att vätskeintag etc fungerar och att hästen är tränad för uppgiften, såklart. Men tävlingssäsongen i distansritt pågår ju för fullt såhär års.

Mitt sto älskade och fungerade utmärkt i sommarvärmen. Hon hade ytliga blodkärl, tunn hud, djup bål med bra hjärt/lungkapacitet (enligt de veterinärer som hon träffade). Hon värmereglerade överlag väl. Det enda dryga var de förbannade bromsarna!

Långt ifrån alla hästar har problem med värmen. Tävlingssäsongen i distansritt pågår ju för fullt såhär års.
Mitt sto älskade och fungerade utmärkt i sommarvärmen. Hon hade ytliga blodkärl, tunn hud, djup bål med bra hjärt/lungkapacitet (enligt de veterinärer som hon träffade). Hon värmereglerade överlag väl. Det enda dryga var de förbannade bromsarna!
Jag tycker att det är lite skillnad på värme och värme. Här förväntas 35 grader idag. Men så varmt är det kanske inte där hästtävlingarna ska hållas, får man hoppas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund