Äntligen värme! 23 grader i solen, skönt! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte uppväxten har något alls att göra med det hela. Däremot är jag kvinna och att få in en främmande man i hemmet när man står i duschen är inget avslappnade oavsett.Det är nog en himla skillnad på hur man bor och var man bor och kanske hur man är uppväxt, när jag var ung badade vi ibland näck hela kompisgänget, både killar och tjejer, om vi blev badsugna och inte hade några badkläder med oss och dela handduk har jag gjort många gånger.
Apropå intrång, en bekant till mig hittade en främmande karl som låg och sov i hammocken så hon dukade fram frukost åt honom också innan hon väckte honom, det visade sig att han varit på fest men inte hittat hem, dom är fortfarande vänner efter alla år.![]()
Det var inte bara jag som blev chockad av det hela, den andra föraren i bilen han körde om blev rejält chockad så han fick motorstopp mitt i allt för han trodde vi skulle smälla alla tre.Men vad är det för fel på folk egentligen? Medvetet försöka köra på, hur kan man ens komma på tanken att försöka kvadda både ryttare och häst? Den idioten måste ha nåt allvarligt fel i skallen och bör inte ha nåt körkort längre.
Inte så farligt här inne ännu, men det är redan ca 24 grader. Mycket mer än vad det var igår vid den här tiden. I solen - utanför fönstret - är det redan 38 grader....26 grader inne och klockan är bara 10![]()
Åh, herre gud. Vissa människor borde de ta körkortet ifrån och sedan skulle det aldrig lämnas tillbaka.@Spelberoende
Jag gick med stoet längs en 70 väg, på en raksträcka intill kanten, ingen håller 70 på den vägen så man vistas inte där om man inte måste. Jag var tvungen eftersom det var enklaste och snabbaste vägen hem med halt häst. Diket är brant och det går inte att gå ner i med häst. Då kommer två bilar, en gammal flakbil och en audi. Audin väljer att köra om fast han ser oss,han kommer inte hinna om utan att träffa mig och hästen, det är helt klart. Jag tar ett steg ut i vägen och viftar med hjälmen som jag har i handen och tänker att om jag urskiljer mig lite från hästen så kommer han stanna, ingen vill ju köra på en människa men han gasar ännu mer och den andra föraren i flakbilen panikbromsar så han får motorstopp. Audin hinner tack vare det precis väja för mig, han slänger sig på tutan och håller in den hela tiden han tar sig förbi oss, som tur är reagerade inte stoet alls på det. Han kör över på andra sidan halvägs ner i diket och sen upp igen. Hade inte den andra föraren panikbromsat så hade vi smällt, audins sidospegel var precis vid min arm. Sen gasade han tutandes därifrån. Den andra föraren och jag bara stirrade på varande, lika chockade båda två innan jag gick åt mitt håll och han startade sin bil igen. Den som brydde sig minst var stoet vilket jag är oerhört tacksam för.
Fanns tyvärr inte en chans att ta något bilnummer vilket var synd för annars hade jag ringt polisen direkt. Det var så tydligt att vi skulle prejas av vägen.Åh, herre gud. Vissa människor borde de ta körkortet ifrån och sedan skulle det aldrig lämnas tillbaka.
Minns du mer av bilen, förutom att det var en audi? Tänker att det kanske är en bil som du ser igen? Kanske någon som bor i närheten?Fanns tyvärr inte en chans att ta något bilnummer vilket var synd för annars hade jag ringt polisen direkt. Det var så tydligt att vi skulle prejas av vägen.
Jag passar på att plocka lite inne, tvätta osv.Jag blir rastlös av detta. Att bara sitta inne i AC är inte riktigt min melodi (men jag är såklart väldigt tacksam att jag har den!).
Där kan man verkligen säga 5 nollor i grillen och en bakom ratten, jag förstår om du inte tänkte på att ta bilnumret, även om inte polisen gör nåt nu så läggs det in i ANPR-systemet och kommer upp i första polisbil han möter, dom har börjat ta sporadiska "nykterhetskontroller" bara för att få bort sådana där från vägarna.@Spelberoende
Jag gick med stoet längs en 70 väg, på en raksträcka intill kanten, ingen håller 70 på den vägen så man vistas inte där om man inte måste. Jag var tvungen eftersom det var enklaste och snabbaste vägen hem med halt häst. Diket är brant och det går inte att gå ner i med häst. Då kommer två bilar, en gammal flakbil och en audi. Audin väljer att köra om fast han ser oss,han kommer inte hinna om utan att träffa mig och hästen, det är helt klart. Jag tar ett steg ut i vägen och viftar med hjälmen som jag har i handen och tänker att om jag urskiljer mig lite från hästen så kommer han stanna, ingen vill ju köra på en människa men han gasar ännu mer och den andra föraren i flakbilen panikbromsar så han får motorstopp. Audin hinner tack vare det precis väja för mig, han slänger sig på tutan och håller in den hela tiden han tar sig förbi oss, som tur är reagerade inte stoet alls på det. Han kör över på andra sidan halvägs ner i diket och sen upp igen. Hade inte den andra föraren panikbromsat så hade vi smällt, audins sidospegel var precis vid min arm. Sen gasade han tutandes därifrån. Den andra föraren och jag bara stirrade på varande, lika chockade båda två innan jag gick åt mitt håll och han startade sin bil igen. Den som brydde sig minst var stoet vilket jag är oerhört tacksam för.
Synd han inte tappade kontrollen och hamnade i diket och totalkvaddade bilen efter han passerade er.@Spelberoende
Krigsflygfält16?Ja det ska det göra. Vår förening har tävlingar denna helg. Själv är jag på väg till Värmland för flygshow.