Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått kontakt med ett par människor i UK's Basenjiklubb på FB. Så långt har de ingen humor. 😅 Förhoppningsvis vaknar de vettiga mäniskorna imorgon.
Jag har naturligtvis inte gått hårt ut med skämt eller något, det skulle jag aldrig göra vid första kontakt.

Tror jag börjar få öroninflammation pga pollenallergi. Orkar inte! 🤯
Häst var dock rolig när jag släppte ut dem igen tidigare. Kompisen tog raskt täten ner mot betet. Min häst ”Nej, hallå!? Vänta! Jag har inte hunnit scanna av skogen vi ska passera. Hallå? Det kan vara läskigt! Neeeej, du är inte klok.. Vänta! Jag kan ju för fasen inte passera monstren själv!”.
Sen kuta efter i halvpanik. 😅
Du har väl sett den där videon med voiceover där hästarna försöker övertyga varandra att passera en kanin som befinner sig på stigen i hagen? :D

Du har väl sett den där videon med voiceover där hästarna försöker övertyga varandra att passera en kanin som befinner sig på stigen i hagen? :D
Ja, min sambo skickade den till mig iom att den påminde om min häst. 😂
Han är rolig. Han backar inte för en fight med två älgar(som han jagat ur sin hage) eller mot människor som gör sånt han inte gillar. Men ett löv på sned i skogen.. 🙄😅

Lagt klar golvet i sonens rum. Ev behöver jag kapa till en smaaaal remsa till, eller så köper jag en bredare täcklist just dit. Vi får se.
Ett jäkla trixande med sista biten pga gammalt hus = ingenting är rakt. Höll på att tappa det helt och hiva ut skiten genom fönstret. 😆 Fick till det till slut iaf, som tur var. Sonen är överlycklig över rummet och ska sova där inne i natt. ❤️
Har också hunnit tapetsera två väggar i lilla gästrummet. Resterande väggar målar jag nog dock, så att man inte blir helt överfallen av blommor sedan. 😅

Regnet har äntligen dragit förbi så ska ut och tömma släpet när jag nattat sonen.

Hade tänkt måla väggarna i gästrummet ikväll också, men är faktiskt helt slut i kroppen nu så tror att jag ska sätta mig med en kopp te och en film istället. Hinner ju lite imorgon också innan vi rullar hemåt. 🚗💨
Du pratar om snett, i gamla kåken är masonit spikad direkt på timret på gavelväggen i rummet och så tapetserat med vinyltapet a`la 70-tal alltså storblommigt i rosa-rött-brunt och hela väggen går i vågor. Dom andra väggarna har bilhandlarpanel i teakmönster. Inget är rakt i den kåken och golvet lutar mot mitten för det består av väggspånskivor spikade direkt på stockar som ligger direkt på jorden, vadå "isolering och luftspalt"?:D

Brrr, sol men 7 grader ute. Jag tänkte mig inte för utan drog på mig shorts 🥶 Men jag hade åtminstone vett nog att hugga skinnjackan på vägen ut!

Alltså det BRINNER I HUVUDET PÅ MIG!! :rage::rage::rage::rage::rage:

Köpte renoveringstapet för massor av hundralappar för att snubben i affären lovade att det skulle lösa mina problem. Dvs för att täcka över dem groteska strukturtapeten i vardagsrummet. På rullen står att den fungerar att täcka bla strukturtapet med.
Fäster den? Nej.
Har jag försökt få upp samma våd i typ en halvtimme? Ja.
Har jag kastat ut skiten genom fönstret? Ja.

🤬🤬🤬

Köpte renoveringstapet för massor av hundralappar för att snubben i affären lovade att det skulle lösa mina problem. Dvs för att täcka över dem groteska strukturtapeten i vardagsrummet. På rullen står att den fungerar att täcka bla strukturtapet med.
Fäster den? Nej.

🤬🤬🤬
Tapet som inte fäster på tapet låter märkligt :confused: .

Fäster den? Nej.

🤬🤬🤬
Har du spacklat eller slipat ned strukturen först? Om det är rejält lager med strukturer så är det svårt med bra resultat. Och fäste.

(Jag struntade till slut i steget med renoveringstapet i ett rum och har lite fina strukturer under nuvarande tapeter där. Men de kan nog inte kallas groteska ändå….)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund