Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
De kommer inte ha tid och det ger bara alla dåligt samvete. Det tar även med bil ett tag.
Vissa saker känner man bara att, nää, jag VILL INTE!!!!!:arghh:
Jag är ju lite engagerad i kyrkan iom. att jag spelar och lagar orglar och blev medbjuden på en bussutflykt tillsammans med andra som jobbat ideellt men jag kände, nää, sitta i en buss bland en massa människor jag varken känner eller har nåt intresse av att lära känna för att dricka kaffe och äta nånstans och titta på ett par kyrkor, varför liksom? Jag har både mat och kaffe hemma och så sugen på att vara ute och åka och titta på kyrkor där medresenärerna försöker överglänsa varann i "helighet" det är jag verkligen inte.

Nu öser det och åskar. Finns inte på kartan att jag ger mig ut i vädret. Så vit lögn it is.

Bättre nyheter, med hjälp av pass så lyckades jag installera bankid på ny mobil, med hjälp av någon som inte satt på bankid kundtjänsten vilket var lite mysko. Men hurra för att jag nu har det. Gudars vad handikappad man är i dagens samhälle utan nät och appar. Skrämmande om det händer något med internet. Jag tror att den största faran för Sverige är inte att ryssen eventuellt kommer, utan att Kina stryper nätet. Då är vi rökta.
Jag har exakt samma känsla, går nätet ner stannar hela samhället och då menar jag HELA samhället. Jag har satsat på egen digital infrastruktur, har mat, obegränsat med dricksvatten och gasolspis för försvinner nätet försvinner strömmen också, läskigt att vi låtit oss lockas in i fållan och bara väntar på att slakten ska börja.

Det är min "Fredag" idag, nu är jag helt ledig hela två dagar! :banana: Inga ärenden och inga måsten, inga idiotresor till London eller konsulat, inga extrahus eller djurpassning (utöver mina egna då men det är ju en annan femma!), inga besök eller vänner eller event. Ingenting!

Jag måste ta mig i väg till clas ohlsson och köpa lampa så jag ser vad jag gör. Får bli nästa veckas projekt faktiskt, är lite mörkt här i den här delen av rummet.

Min virkning ser inte helt ut som det ska men det ser ändå likt ut på något vis. Tror jag börjar fatta.
Kanske skulle du gilla en sådan där pyssellampa som har förstoringsglas i mitten och lampa runt? Finns på classe.

Har katt och varm choklad.
IMG_8356.webp

Lagt klar golvet i sonens rum. Ev behöver jag kapa till en smaaaal remsa till, eller så köper jag en bredare täcklist just dit. Vi får se.
Ett jäkla trixande med sista biten pga gammalt hus = ingenting är rakt. Höll på att tappa det helt och hiva ut skiten genom fönstret. 😆 Fick till det till slut iaf, som tur var. Sonen är överlycklig över rummet och ska sova där inne i natt. ❤️
Har också hunnit tapetsera två väggar i lilla gästrummet. Resterande väggar målar jag nog dock, så att man inte blir helt överfallen av blommor sedan. 😅

Regnet har äntligen dragit förbi så ska ut och tömma släpet när jag nattat sonen.

Hade tänkt måla väggarna i gästrummet ikväll också, men är faktiskt helt slut i kroppen nu så tror att jag ska sätta mig med en kopp te och en film istället. Hinner ju lite imorgon också innan vi rullar hemåt. 🚗💨

Lagt klar golvet i sonens rum. Ev behöver jag kapa till en smaaaal remsa till, eller så köper jag en bredare täcklist just dit. Vi får se.
Ett jäkla trixande med sista biten pga gammalt hus = ingenting är rakt. Höll på att tappa det helt och hiva ut skiten genom fönstret. 😆 Fick till det till slut iaf, som tur var. Sonen är överlycklig över rummet och ska sova där inne i natt. ❤️
Har också hunnit tapetsera två väggar i lilla gästrummet. Resterande väggar målar jag nog dock, så att man inte blir helt överfallen av blommor sedan. 😅

Regnet har äntligen dragit förbi så ska ut och tömma släpet när jag nattat sonen.

Hade tänkt måla väggarna i gästrummet ikväll också, men är faktiskt helt slut i kroppen nu så tror att jag ska sätta mig med en kopp te och en film istället. Hinner ju lite imorgon också innan vi rullar hemåt. 🚗💨
Du funderade på att göra en Dobbis mao ? :D

Är vilse i bilträsket och avskyr det. Älskar min bil men den är för liten nu när vi fått barn. Den kostar också för mycket med sitt dyra lån för att inte köra. Har kommit till insikt att jag behöver byta men jag har inte råd med en bättre och det tar emot att behöva byta ner mig bara för att få en större :( Ligger och kollar på varenda bilfirma i närheten men inget passar. Borde sovit för länge sen.

Tagit ut en rejäl lammstek ur frysen. Blir lagom tills jag ätit upp revbenen. Jo, jag vet att jag kan frysa in, men när jag ändå ställt mig och lagat så kan jag lika gärna leva på det ett antal dagar.

Tror jag börjar få öroninflammation pga pollenallergi. Orkar inte! 🤯
Häst var dock rolig när jag släppte ut dem igen tidigare. Kompisen tog raskt täten ner mot betet. Min häst ”Nej, hallå!? Vänta! Jag har inte hunnit scanna av skogen vi ska passera. Hallå? Det kan vara läskigt! Neeeej, du är inte klok.. Vänta! Jag kan ju för fasen inte passera monstren själv!”.
Sen kuta efter i halvpanik. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn