Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min första mormorsruta blev en rund ruta och en mormorsrutewannabee.... men jag har nog fått bättre koll på det nu. Nu på sista varvet säger hon dock efter halva "Fortsätt som tidigare" och jag bara HALLÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÖVERGE MIG INTE JAG MINNS JU INTE ENS!!!!!!!!!!!! Så jag skrev ner allt hon sa och började på en ny ruta. Dock fattar jag inte om det är något slags mönster i mönstret..... jag är för trög.

Borde ha ätit frukost känner jag.

Syltsocker inhandlat, lök, russin mm. så nu har jag allt hemma för att kunna göra både rabarberchutney och rabarbermarmelad eftersom jag drunknar i rabarber, den här årstiden är en dyr årstid, tyvärr finns inte syltsocker i säck.

Men jäklar. Hittade en massa kläder som skulle skickas. Tvekade om det var värt det, men tja, varför inte. Som tur var hade jag en påse till så fick riva upp den gamla och fördelade det på två påsar. Lika bra det eftersom den första var överfull.

Nu har jag packat två ganska full påsar och ska bara iväg med dem till posten.

Jag har dock gjort mina i toastjärn men det blev också gott :)
Använde brödet Ostrost och blandade burgarcheddar med vanlig cheddar och prästost.

1000039012.webp

Suck, efter att ha släpat de förbaskade sellpy påsarna till ica så visade det sig att det är airmee och att de hämtar vid dörren. Så fick släpa hem påsarna igen. Jag är en idiot som inte insåg det men såg att det var en QR kod på påsen och tog för givet att det var postnord. De kommer och hämtar imorgon men 17-22 så min port är låst från ca halv nio. Som tur är verkar de kunna ringa mig om de kommer senare. Finns inte någonstans man kan notera det och jag har ingen lust att sitta i trappen och vänta i en och en halv timme.

La mig på soffan en timme med sonen i famnen och det var välbehövligt!
Pratat med grannarna en stund och fått ivägsålt lite skrymmande grejer. Ena grannen ska överta vår studsmatta också, otroligt skönt att inte behöva tänka mer på den.

Nu önskas det plättar till kvällsmat och sen ska jag antingen klippa gräs eller gå en promenad.

Syltsocker inhandlat, lök, russin mm. så nu har jag allt hemma för att kunna göra både rabarberchutney och rabarbermarmelad eftersom jag drunknar i rabarber, den här årstiden är en dyr årstid, tyvärr finns inte syltsocker i säck.
Är du säker? Har du kollat med syltfabrikanter?
Känns udda att kokerier paltar med småpåsar

Varit hos polisen och ansökt om nytt pass. Jag ser ännu en gång ut som om jag är på väg att mörda någon med blicken på fotot :D

Sen åkte jag och köpte en ny mobil. Fullkomligt onödigt men jag upptäckte plötsligt att de slutat skicka uppdateringar till den gamla. Den är inte ens 4 år! :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII