Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du säker? Har du kollat med syltfabrikanter?
Känns udda att kokerier paltar med småpåsar
1000 kg i storsäck känns aningen mycket, det är vad dom små syltfabrikerna kör med, gäller det dom stora så är det lösvikt i bulk och siloförvaring. 20 eller 25 kg av syltsocker finns inte, vanligt socker finns i 25 kilossäck.

Du får hälsa att det hos oss på vår arbetsplats är vårt manliga skyddsombud som köper in sanitetsprodukterna. Det var de två manliga cheferna som beslutade att arbetsplatsen skulle stå för sånt.
Toppen!
Här i Skottland ska sanitetsprodukter vara gratis för alla och jag kommer fortsätta påpeka det för cheferna på hotellet tills det tillhandahålls i våra publika toaletter faktiskt (sanitetsehållare finns givetvis.). Till och med på dassen intill skogsstigarna finns det bindor, tamponger och lämpliga behållare att lämna dem i liksom.

Jag har varit upp till fåglarna och planterat två funkior, få se hur många dagar det tar för dem att äta upp dem. Jag gissar typ två. :D En av dem är en jättefunkia dock så jag hoppas och tror att den kanske kan klara sig och komma tillbaka nästa år.

Jag och katten har ätit middag. Nu solar hon magen i solen och jag sitter och funderar på att göra ett ryck och byta sängbordet och se om det faktiskt fungerar, samt sätta de höga benen på sängen.

Du menar med alla femåriga gubbar jag jobbar med? Som kommer att tycka att det är oerhört äckligt och pinsamt och vägra ha den där?
Jag är så trotsig att jag förmodligen hade lämnat min binda där inne på typ handfatet och när jag får klagomål sagt "Men det finns ju ingen papperskorg så det finns ingenstans att slänga den :angel: " Kan de vara femåriga gubbar kan jag också vara femårig :p

Vi åkte med sällskap till rekommenderat värdshus med ”bra kök” vid vattnet. Kan vara sämsta på några år. Både vad gäller service och mat. Insåg efter att personen som rekommenderat knappt äter något vi gillar. 😅
Tänkte när jag såg läget att ”hit går vi när pappa fyller år”. Men njae, blir nog inget mer.
Ändå mkt trevligt sällskap och avslutades med ett berg glass i annan hamn/glasseria.
Nu vila! 🥱

Det förstår jag också, men helt allvarligt SKA det inte vara en issue på en svensk arbetsplats (eller någonstans, men det blir en större fråga). Snälla ta upp det.
Om det kommer en till tjej permanent. Vi städar ju själva så det kommer vara en grej annars.
Tvättar inte folk händerna efter toalettbesöket på din arbetsplats? Eller torkar de av händerna på kläderna istället för att använda pappershanddukar, om de tvättar dem ..? :confused:
Vi har varsin handduk. Är bara 9 personer där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund