Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min tönt får hjärtsnörp varje gång han får nytt spån, vilket sker ca 2 gånger i veckan. Sedan 18år.En av mina uppfödningar gick in i boxen och höll på att få hjärtinfarkt när det plötsligt var en NY OKÄND saltsten i hållaren.
Tittar på en dokumentärserie om renässansen och de pratar om Michelangelo Piéta. Jag blir nästan lite tårögd när de diskuterar statyn. Den är så vacker och berörande.
Läste exakt sådärAlltså, när du skriver såhär om din matlagning mitt i en diskussion om toaletter är det stor risk för felläsning...![]()
Åh var ser du den? Jag tycker Michelangelos skulpturer är så överjordiskt fantastiska och Piéta är något av det mest fulländade som någonsin skapats av människohand. Kompositionen, uttrycket, de otroliga detaljerna - jag kan sitta och studera allt länge, länge och bara förundras.
Du hittar den på svtplay. Den handlar om Leonardo, Michelangelo, Rafael och andra som var vägledande för renässansen. Producerad av BBC så den är mycket bra (Charles Dance spelar dessutom Michelangelo).
https://www.svtplay.se/renassansens-maktspel
Var ska man inte äta?Vi åkte med sällskap till rekommenderat värdshus med ”bra kök” vid vattnet. Kan vara sämsta på några år. Både vad gäller service och mat. Insåg efter att personen som rekommenderat knappt äter något vi gillar.
Tänkte när jag såg läget att ”hit går vi när pappa fyller år”. Men njae, blir nog inget mer.
Ändå mkt trevligt sällskap och avslutades med ett berg glass i annan hamn/glasseria.
Nu vila!![]()
Värdshuset vid Stallarholmen. Det var mer som en sämre pizzeria med tråkiga andra rätter. Skaldjurspastan kändes som en dålig frysmix typ. De gjorde fel och vi fick först skaldjurssallad. Då fick vi ej genomgräddat pizzeria-vitlöksbröd under tiden iom att vi redan väntat nästan 1h.Var ska man inte äta?
Ah, dom håller den sk. "stilen" fortfarande, den var sämst redan i början av 80-talet. Vissa ställen förändras aldrig.Värdshuset vid Stallarholmen. Det var mer som en sämre pizzeria med tråkiga andra rätter. Skaldjurspastan kändes som en dålig frysmix typ. De gjorde fel och vi fick först skaldjurssallad. Då fick vi ej genomgräddat pizzeria-vitlöksbröd under tiden iom att vi redan väntat nästan 1h.
Då är Riva i Strängnäs hamn trevligare. Både matmässigt och med trevliga servitörer etc.
Eller ännu hellre Mariefreds Värdshus, om man kan/vill åka dit.
Jag har två "sömnmediciner" som funkar klockrent, antingen sätter jag mig vid orgeln och spelar en stund eller också sätter jag mig och caddar, antingen kretskort eller nåt som 3D-printern ska köra fram och jag sover nästan sen innan jag hinner få ner huvudet på kudden.Dåsig, fattar inte hur zopiklonet fortfarande känns som att de har effekt. Ssk från psykiatrin skulle ringa imorgon efter ronden, men tror inte något som hjälper kommer hända.Blir lite trött på att svaret på mina problem är 'mer sömnmedicin'.
Jag har två "sömnmediciner" som funkar klockrent, antingen sätter jag mig vid orgeln och spelar en stund eller också sätter jag mig och caddar, antingen kretskort eller nåt som 3D-printern ska köra fram och jag sover nästan sen innan jag hinner få ner huvudet på kudden.![]()
Blötl en bomullstuss i ren aceton . Om ren aceton inte är till hands kan du prova nagellacksborttagning. Tryck trasan eller bomullstussen mot limmet tills det har löst sig. Torka noggrant.Försöker limma ihop en fåtölj som gått sönder. Får göra det i stadier. Just limmat fast en lös träbit. Vänta tills imorgon så den får härda ordentligt. Sedan imorgon smeta lim och sätta fast själva benet.
Jag fattar inte hur man ska stoppa klistret från att härda så att locket inte sitter fast efter att man använt det.