Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hurra, fick just mess att mitt fodral och skärmskydd för min nya mobil har anlänt till utlämningsstället. Nu kan jag äntligen öppna förpackningen - har inte vågat göra det innan och försöka få på skärmskyddet utan alltför många bubblor. Har kollat på flera youtube instruktionsvideos men som vanligt ser det så lätt ut när de gör det och är ett helvete när jag försöker mig på det.

Det måste ju lyckas första gången vilket alltid är så frustrerande.

Supersöta! :heart
Jag tycker ju att de verkar vara smålika shiborna.
Ja jag tror de är ganska lika. Väldigt mycket urhund, självständiga och egna.
Inte det lättaste att träna och går nästintill aldrig att ha lösa. (jagade min ena genom halva stan en gång) Kan tänka mig att de har lite mer energi än shiban kanske. Bara något jag har fått för mig :)

Men hallå? Här öser det ned just nu...

Jag vattnade faktiskt igår så tycker det är hemskt oartigt av vädret att hålla på såhär. Iofs så kanske det inte regnat hemma. Har en tendens att missa ute hos mig.

Jag har ingen regnkappa eller tröja med.... Kommer bli sjöblöt bara av att springa till bilen.

Jag fick sluta tidigt idag, så sjukt välbehövt!
Skrev också till chefen och bad henne trolla fram en ledig dag åt mig när hon gör nästa veckas schema, jag håller vekligen på att köra över mig själv. Nu ska jag äta lunch, sedan sitta i trädgården en stund med Kim innan jag cyklar upp till fåglarna.

Frustrerad delux över en hyresvärd som kräver intyg över dagersättning från A-kassan. Samma intyg måste innehålla både dagersättning + antal kvarvarande dagar.
Jag har månadsersättning + antal kvarvarande dagar i ett intyg. Men tydligen klarar de inte av att dela summan på 22... Jag är så irriterad att jag erbjöd dem hjälp med det :p:banghead:

Något sådant intyg existerar inte hos min A-kassa. Jag bad om ett specialintyg som jag skickade till dem. Det godkändes inte heller.

Den hyresvärden skiter jag nog i ärligt talat.

Ja jag tror de är ganska lika. Väldigt mycket urhund, självständiga och egna.
Inte det lättaste att träna och går nästintill aldrig att ha lösa. (jagade min ena genom halva stan en gång) Kan tänka mig att de har lite mer energi än shiban kanske. Bara något jag har fått för mig :)
Rätt perfekta med andra ord! :D Kanske bör jag träffa några fler.

Energinivån hos shiban är inte särskilt väl representerad tycker jag, särskilt inte på SoMe, det är en mycket sportig och aktiv liten hund som råkade bli på modet och ganska lätt "stänger av" tror jag.

Rätt perfekta med andra ord! :D Kanske bör jag träffa några fler.

Energinivån hos shiban är inte särskilt väl representerad tycker jag, särskilt inte på SoMe, det är en mycket sportig och aktiv liten hund som råkade bli på modet och ganska lätt "stänger av" tror jag.
Aha trodde det var mer typ sällskap/lufsa runt hund 😁

Basenjin stänger inte av de är bara inte ett dugg intresserade 🤣 Finns en anledning till varför de bassenissarna som är någorlunda tränade rullar fram 🤣

Sen har väl aveln gått lite framåt till lite meg will-to-please/intresse kommit fram. Var ju ett tag sen jag hade dem nu

Frustrerad delux över en hyresvärd som kräver intyg över dagersättning från A-kassan. Samma intyg måste innehålla både dagersättning + antal kvarvarande dagar.
Jag har månadsersättning + antal kvarvarande dagar i ett intyg. Men tydligen klarar de inte av att dela summan på 22... Jag är så irriterad att jag erbjöd dem hjälp med det :p:banghead:

Något sådant intyg existerar inte hos min A-kassa. Jag bad om ett specialintyg som jag skickade till dem. Det godkändes inte heller.

Den hyresvärden skiter jag nog i ärligt talat.
Okej. Jag googlade på företagsnamnet och recensioner.... Jag kommer nog bara släppa det här och helt enkelt inte bo med det bolaget. Deras betyg var 1,** (kommer inte ihåg exakt).

Chefen har trollat fram två lediga dagar åt mig nästa vecka. Jag kommer inte ihåg när jag var ledig två dagar i rad (utan nödvändigt ärende) sist! Nu måste jag bara sitta på händerna och INTE göra extraarbete de dagarna bara för att "jag har tid".

Aha trodde det var mer typ sällskap/lufsa runt hund 😁

Basenjin stänger inte av de är bara inte ett dugg intresserade 🤣 Finns en anledning till varför de bassenissarna som är någorlunda tränade rullar fram 🤣

Sen har väl aveln gått lite framåt till lite meg will-to-please/intresse kommit fram. Var ju ett tag sen jag hade dem nu
Absolut inte! De är små jakthundar ganska likt våra nordiska spetsar, de går på både småvilt och vildsvin. Det har gjort dem mycket ont att de framställs som "lata".

En utmaning! 💪 :D

Jag är arg! Förbannad!
Maken har semester. Gissa vem som ringde och vill ha in honom på jobb imorgon? :meh: "Vi har ingen annan" buhuuu synd för er att ni planerar som bajskorvar. Men nej då, maken ställer upp. Som vanligt. Utan extra ersättning. Som vanligt.

Ring facket säger jag. Nånting utöver det vanliga bör arbetsgivaren erbjuda när han avbryter sin semester för jobb..

Jag är arg! Förbannad!
Maken har semester. Gissa vem som ringde och vill ha in honom på jobb imorgon? :meh: "Vi har ingen annan" buhuuu synd för er att ni planerar som bajskorvar. Men nej då, maken ställer upp. Som vanligt. Utan extra ersättning. Som vanligt.

Ring facket säger jag. Nånting utöver det vanliga bör arbetsgivaren erbjuda när han avbryter sin semester för jobb..
Jag hade varit redigt arg på maken också. Jag VET att det är svårt att säga nej, men någon måtta får det faktiskt vara.

Jag är arg! Förbannad!

Tänker rent spontant: Tråkigt att han inte verkar prioritera att umgås med sin familj? Hade tolkat det som att han inte vara en del av familjen.

Jag är arg! Förbannad!

Vad vill maken? VILL han åka in och jobba?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund