Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jotack, han fick sin beskärda del.

Håller helt med. Men han säger bara "de har ingen annan och den och den ställer ju upp för mig". Jo tjena..

Nej, han säger att han vill vara hemma. Han har dessutom ärenden som skulle uträttas imorgon men det sket sig det med.

Jag är inte bara arg på hans jobb, jag är rejält sur på honom också. Men han verkar inte fatta.

Det är jobbigt att för ofta bli bortprioriterad :heart

Min ork och snabbhet är inte i toppklass. Får besök av bror imorgon och han stannar några dagar.
Städat gästhuset hjälpligt. En proffsstädare skulle sucka...
Behöver dammsuga och skaka mattorna i mitt eget hus och torka golven. Hoppas på mängder av energi imorgon (synnerligen osannolikt)
Har i alla fall letat reda på en drös jordgubbar i den plätt som skulle kunna vara ett jordgubbsland om det var nån ordning. Men växer gäör de och stora gubbar blir det. :) Fick utgöra eftermiddagens mellanmål

Är helt slut i både kropp och själ men kan inte sova för att jag har så ont så nu väntar jag på att värktabletterna ska verka så kroppen kan slappna av lite. I morgon ska jag till min naprapat igen. Hon ska få plåga mig allt hon vill och gärna lite till bara jag slipper det här. Gjorde en nervmätning i en annan kommun i dag. Tyvärr gjordes den inte på axelpartiet där det verkligen behövs. Men mannen som gjorde den gav mig många tips, han var lyhörd och verkligen mån om att vilja hjälpa. Han sa att jag var extremt smärttålig som inte reagerade alls på undersökningen. Han sa också att det visade att min smärta är mer än rejäl när den sätter in. Det var ändå skönt att höra på nåt vis, känner mig ibland så "överkänslig" som går runt och har så jävla ont i mellanåt att jag inte fungerar. Men tydligen är jag inte det. Det är tungt att slå mig fram i vården just och jag blir oerhört motarbetad av vc. En vän sa åt mig att byta och jag kanske borde men det i sig är en så jäkla process med nya läkare som kanske bråkar om mina mediciner. Man vet aldrig och just nu orkar jag nog inte riktigt ta i det.
Så nu ska jag inte klaga mer, tar lite te och försöker hitta någon serie att se på medans jag väntar.

Sådär skönt trött efter att ha jobbat dagpass och sen direkt stallet och pysslade om pållan, gav lymfmassage och red en sväng barbacka, kravlöst och bara myste 😍🥰. Uppe ett stycke i skogen blev det lite balanstest när pållan blev rädd för en grävling 😅 och så tog vi svängen längs grusvägen i skritt (snabb, häst hade bråttom) och bara lite,lite galopp på den sommarhårda grusvägen och på det vanliga stället blev hon taggad och bara bad om galoppskänkel, härliga häst 😍.
Sen skönt att koppla av I soffan efter middagen och nu dags att krypa ner i sängen 😴.

Hemma efter trevlig träff med mycket diskussioner om Sverige och vad som händer här. Blev lite distraherad eftersom det samtidigt pågick Spanien-Österrike och vi träffades på en sportsbar (innan matchen började ska tilläggas). Nu har katten fått mat och jag funderar på vad jag ska äta till middag. Kanske några mackor, hårt bröd och gotler med sötstark senap blir nog bra.

Var hos min nya favorit idag, fysioterapeuten. Lite nya grepp, det verkar som jag verkligen fått en whiplash, han hittade områden kan man säga. Axeln är också dålig men han trodde inte det var muskulärt utan mer axelleden. Snart ska han ha semester 4 veckor…tyvärr… men förhoppningsvis funkar min träning bättre och bättre.

Trevligt möte på eftermiddagen inför kommande hästtävling om några veckor. Sen ringde en kär vän och kollade hur det var med mig, och var så inlyssnande och sa precis rätt saker ❤️
Nu lite ångest inför att sova, men klart bättre än igår så hoppas få sova lugnt och att det fortsätter åt rätt håll imorgon.

Har precis gjort ett halsband till mig själv. Är jättenöjd med det. Enkelt, perfekt längd och i mina favoritfärger :D
1000011885.webp

Kvällens småpyssel, mattslipning av ena innersidans fönsterramar på Duetten och det börjar dra ihop sig till lackning men först ska golv och undersida få en Isotrolbehandling, rosten kommer aldrig mera att kunna käka plåt efter det, Isotrol är en linoljealkyd som är krypande och spaltfyllande och det är den enda färg riksantikvarieämbetet godkänner, banverket använder den på järnvägsinfrastruktur och broar och den används ute på oljeplattformarna också så nåt bättre går inte att hitta. Okej den är inte gratis men heller inte svindyr.

När karossen är lackad kom jag på en idè, varför inte montera innertaket och dämpmattorna i taket när karossen hänger i snurran, bara att vända karossen upponer och jobba genom fönster och dörrhålen istället för att behöva bryta ryggen av sig och jobba över sig? En sån där typisk MacGyverlösning.:D
20260702_224454.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn