Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Vad Àr det för klister? Ska klistret strykas pÄ vÀggen eller pÄ tapeten? Ring affÀren nÀr de öppnar, tÀnker jag :) .
De jag har anvĂ€nt pĂ„ mina vĂ€ggar krĂ€vde noggrant underarbete, primer (dvs utspĂ€tt lim pĂ„ vĂ€ggen) och sen lim som vanligt pĂ„ vĂ„derna. Det blev för mycket arbete för min del och jag tyckte Ă€ndĂ„ resultatet bara var svagt bĂ€ttre Ă€n att skippa . (SĂ€ljs lite som ”magi” men kĂ€mpigt att fĂ„ bra.)

De jag har anvĂ€nt pĂ„ mina vĂ€ggar krĂ€vde noggrant underarbete, primer (dvs utspĂ€tt lim pĂ„ vĂ€ggen) och sen lim som vanligt pĂ„ vĂ„derna. Det blev för mycket arbete för min del och jag tyckte Ă€ndĂ„ resultatet bara var svagt bĂ€ttre Ă€n att skippa . (SĂ€ljs lite som ”magi” men kĂ€mpigt att fĂ„ bra.)
Aha. Ja, jag har aldrig anvÀnt sÄdana.

HuvudvÀrken ger sig inte
MÄste kolla blodtryck och socker
Hade ocksÄ huvudvÀrk oh lite illamÄende igÄr. *Samt var lite vinglig. MisstÀnkte blodtrycket.
Men mÀtaren visade 117 genom 51... Tur jag kollade innan jag slentrianmÀssigt tog en tablett :D

(och ja, jag fÄr laborera fritt med medicinen. Kollar och Àr det högt medicinerar jag annars inte)

Vissa saker kÀnner man bara att, nÀÀ, jag VILL INTE!!!!!:arghh:
Jag Àr ju lite engagerad i kyrkan iom. att jag spelar och lagar orglar och blev medbjuden pÄ en bussutflykt tillsammans med andra som jobbat ideellt men jag kÀnde, nÀÀ, sitta i en buss bland en massa mÀnniskor jag varken kÀnner eller har nÄt intresse av att lÀra kÀnna för att dricka kaffe och Àta nÄnstans och titta pÄ ett par kyrkor, varför liksom? Jag har bÄde mat och kaffe hemma och sÄ sugen pÄ att vara ute och Äka och titta pÄ kyrkor dÀr medresenÀrerna försöker överglÀnsa varann i "helighet" det Àr jag verkligen inte.
om inbjudan gÄr till en hel krets av folk sÄ Àr det just bara en inbjudan.
Min bekant brukar sÀga -se det som en möjlighet. :)

Jag har en fulltankad bil pÄ gÄrden. Jag har möjlighet att Äka vart jag vill men stannar hemma.

Ja, min sambo skickade den till mig iom att den pĂ„minde om min hĂ€st. 😂
Han Ă€r rolig. Han backar inte för en fight med tvĂ„ Ă€lgar(som han jagat ur sin hage) eller mot mĂ€nniskor som gör sĂ„nt han inte gillar. Men ett löv pĂ„ sned i skogen.. 🙄😅
En av mina uppfödningar gick in i boxen och höll pĂ„ att fĂ„ hjĂ€rtinfarkt nĂ€r det plötsligt var en NY OKÄND saltsten i hĂ„llaren.

Första semesterdagen. Ska strax till stallet. Funderar pÄ om jag ska handla mat idag eller imorgon. Dammsuga och kanske tvÀtta Àr ju ocksÄ en plan.

Hade ocksÄ huvudvÀrk oh lite illamÄende igÄr. *Samt var lite vinglig. MisstÀnkte blodtrycket.
Men mÀtaren visade 117 genom 51... Tur jag kollade innan jag slentrianmÀssigt tog en tablett :D

(och ja, jag fÄr laborera fritt med medicinen. Kollar och Àr det högt medicinerar jag annars inte)
Samma hÀr
Kollar blodtrycket och ligger det lÄgt tar jag inget
Men nu verkar det vara en förkylning som ger huvudvÀrk

AlltsĂ„ det BRINNER I HUVUDET PÅ MIG!! :rage::rage::rage::rage::rage:

Köpte renoveringstapet för massor av hundralappar för att snubben i affÀren lovade att det skulle lösa mina problem. Dvs för att tÀcka över dem groteska strukturtapeten i vardagsrummet. PÄ rullen stÄr att den fungerar att tÀcka bla strukturtapet med.
FĂ€ster den? Nej.
Har jag försökt fÄ upp samma vÄd i typ en halvtimme? Ja.
Har jag kastat ut skiten genom fönstret? Ja.

đŸ€ŹđŸ€ŹđŸ€Ź
Jag hade testat att limma med Cascoflex. Det anvÀnder jag för att limma upp grejer i vÀggar och tak pÄ bÄten. Mycket klibbigare Àn tapetlim. Sitter som berget.

Jag har fĂ„tt kontakt med ett par mĂ€nniskor i UK's Basenjiklubb pĂ„ FB. SĂ„ lĂ„ngt har de ingen humor. 😅 Förhoppningsvis vaknar de vettiga mĂ€niskorna imorgon.
Jag har naturligtvis inte gÄtt hÄrt ut med skÀmt eller nÄgot, det skulle jag aldrig göra vid första kontakt.
Vissa mÀnniskor gÄr det inte att skÀmta med alls men plötsligt hittar man ett guldkorn pÄ dom mest otÀnkbara stÀllena, idag ska jag vÀgen förbi tippen nÀr jag ska in och handla och tjejen pÄ rampens och mina skÀmt nÄr stÀndigt nya höjder-ny botten hur man nu vÀljer att vilja se det, hennes chef har helt gett upp pÄ oss.:rofl:

Vad hĂ€nde med sommarvĂ€rmen ?!? Bara 9 grader nĂ€r jag la mig vid midnatt, kallt ju för gurk-och tomatplantorna! Hoppas det rĂ€ckte att sambon tĂ€ckte med tvĂ„ lager fiberduk, lite mer vĂ€rme vill de ha tack 😄.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund