Vad Àr det för klister? Ska klistret strykas pÄ vÀggen eller pÄ tapeten? Ring affÀren nÀr de öppnar, tÀnker jagJa. Blir galen!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad Àr det för klister? Ska klistret strykas pÄ vÀggen eller pÄ tapeten? Ring affÀren nÀr de öppnar, tÀnker jagJa. Blir galen!![]()
Det Àr rÀtt kyligt hÀr ocksÄ (typ 14 grader) sÄ jag tÀnkte: GrötvÀderFick ta fram vantar igen nÀr jag skulle cykla till bussen i morse. I Juli?! Vantar!?![]()
De jag har anvĂ€nt pĂ„ mina vĂ€ggar krĂ€vde noggrant underarbete, primer (dvs utspĂ€tt lim pĂ„ vĂ€ggen) och sen lim som vanligt pĂ„ vĂ„derna. Det blev för mycket arbete för min del och jag tyckte Ă€ndĂ„ resultatet bara var svagt bĂ€ttre Ă€n att skippa . (SĂ€ljs lite som âmagiâ men kĂ€mpigt att fĂ„ bra.)Vad Ă€r det för klister? Ska klistret strykas pĂ„ vĂ€ggen eller pĂ„ tapeten? Ring affĂ€ren nĂ€r de öppnar, tĂ€nker jag.
Aha. Ja, jag har aldrig anvĂ€nt sĂ„dana.De jag har anvĂ€nt pĂ„ mina vĂ€ggar krĂ€vde noggrant underarbete, primer (dvs utspĂ€tt lim pĂ„ vĂ€ggen) och sen lim som vanligt pĂ„ vĂ„derna. Det blev för mycket arbete för min del och jag tyckte Ă€ndĂ„ resultatet bara var svagt bĂ€ttre Ă€n att skippa . (SĂ€ljs lite som âmagiâ men kĂ€mpigt att fĂ„ bra.)
Hade ocksÄ huvudvÀrk oh lite illamÄende igÄr. *Samt var lite vinglig. MisstÀnkte blodtrycket.HuvudvÀrken ger sig inte
MÄste kolla blodtryck och socker
Var 5 grader hÀr vid 5... inte ok.Det Àr rÀtt kyligt hÀr ocksÄ (typ 14 grader) sÄ jag tÀnkte: GrötvÀder! Men om bara nÄgra dagar ska vi ha nÀrmare 30 grader igen...
![]()
Jag valde att bara slipa ner till slut och tapetsera. à andra sidan sÄ syns nu strukturerna pÄ sina stÀllen ocksÄ (men minskade mÀngden arbete i alla fall). @Nixehen , om du knÀcker koden till hur man lyckas med renoveringstapet pÄ groteska strukturer fÄr du gÀrna dela med dig!Aha. Ja, jag har aldrig anvÀnt sÄdana.
om inbjudan gÄr till en hel krets av folk sÄ Àr det just bara en inbjudan.Vissa saker kÀnner man bara att, nÀÀ, jag VILL INTE!!!!!
Jag Àr ju lite engagerad i kyrkan iom. att jag spelar och lagar orglar och blev medbjuden pÄ en bussutflykt tillsammans med andra som jobbat ideellt men jag kÀnde, nÀÀ, sitta i en buss bland en massa mÀnniskor jag varken kÀnner eller har nÄt intresse av att lÀra kÀnna för att dricka kaffe och Àta nÄnstans och titta pÄ ett par kyrkor, varför liksom? Jag har bÄde mat och kaffe hemma och sÄ sugen pÄ att vara ute och Äka och titta pÄ kyrkor dÀr medresenÀrerna försöker överglÀnsa varann i "helighet" det Àr jag verkligen inte.
En av mina uppfödningar gick in i boxen och höll pĂ„ att fĂ„ hjĂ€rtinfarkt nĂ€r det plötsligt var en NY OKĂND saltsten i hĂ„llaren.Ja, min sambo skickade den till mig iom att den pĂ„minde om min hĂ€st.
Han Àr rolig. Han backar inte för en fight med tvÄ Àlgar(som han jagat ur sin hage) eller mot mÀnniskor som gör sÄnt han inte gillar. Men ett löv pÄ sned i skogen..![]()
Det var 9 grader nÀr jag cyklade ivÀg. Under 10 grader behöver jag vantar annars blir mina hÀnder sÄ vÀldigt kalla. Men i Juli vet jag inte om det borde behövas.Vad Àr det för klister? Ska klistret strykas pÄ vÀggen eller pÄ tapeten? Ring affÀren nÀr de öppnar, tÀnker jag.
Ibland undrar man ju hur det Ă€r stĂ€llt.En av mina uppfödningar gick in i boxen och höll pĂ„ att fĂ„ hjĂ€rtinfarkt nĂ€r det plötsligt var en NY OKĂND saltsten i hĂ„llaren.
Samma hÀrHade ocksÄ huvudvÀrk oh lite illamÄende igÄr. *Samt var lite vinglig. MisstÀnkte blodtrycket.
Men mÀtaren visade 117 genom 51... Tur jag kollade innan jag slentrianmÀssigt tog en tablett
(och ja, jag fÄr laborera fritt med medicinen. Kollar och Àr det högt medicinerar jag annars inte)
Jag hade testat att limma med Cascoflex. Det anvÀnder jag för att limma upp grejer i vÀggar och tak pÄ bÄten. Mycket klibbigare Àn tapetlim. Sitter som berget.AlltsÄ det BRINNER I HUVUDET Pà MIG!!
Köpte renoveringstapet för massor av hundralappar för att snubben i affÀren lovade att det skulle lösa mina problem. Dvs för att tÀcka över dem groteska strukturtapeten i vardagsrummet. PÄ rullen stÄr att den fungerar att tÀcka bla strukturtapet med.
FĂ€ster den? Nej.
Har jag försökt fÄ upp samma vÄd i typ en halvtimme? Ja.
Har jag kastat ut skiten genom fönstret? Ja.
![]()
Vissa mÀnniskor gÄr det inte att skÀmta med alls men plötsligt hittar man ett guldkorn pÄ dom mest otÀnkbara stÀllena, idag ska jag vÀgen förbi tippen nÀr jag ska in och handla och tjejen pÄ rampens och mina skÀmt nÄr stÀndigt nya höjder-ny botten hur man nu vÀljer att vilja se det, hennes chef har helt gett upp pÄ oss.Jag har fÄtt kontakt med ett par mÀnniskor i UK's Basenjiklubb pÄ FB. SÄ lÄngt har de ingen humor.Förhoppningsvis vaknar de vettiga mÀniskorna imorgon.
Jag har naturligtvis inte gÄtt hÄrt ut med skÀmt eller nÄgot, det skulle jag aldrig göra vid första kontakt.