Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har kallt, blåsigt och parkeringen vid mataffärerna var som en halv sjö. Ändå har vi klarat oss mkt bättre än i Sthlm där det är rejäääla översvämningar, tex i tunnelbanan.
Lite sommarregn är väl nice. Men inte det här. Har jag blivit som min regnhatande häst nu? 😅
Jag är bara SÅ glad att vi slipper 40+ grader som väntas i Spanien imorgon.... :(

Eller det som Frankrike drabbades av i juni (aftonbladet):
I Frankrike registrerades 5 764 fler dödsfall i juni jämfört med en vanlig månad, uppger landets hälsomyndigheter på onsdagen.

Vi har kallt, blåsigt och parkeringen vid mataffärerna var som en halv sjö. Ändå har vi klarat oss mkt bättre än i Sthlm där det är rejäääla översvämningar, tex i tunnelbanan.
Lite sommarregn är väl nice. Men inte det här. Har jag blivit som min regnhatande häst nu? 😅
Det är alltid jobbigt när det går till ytterligheter! Vi har ju extremtorka istället, och givetvis bränder som resultat. Dåligt bete. Bara tur de hann slå första skörden innan allt torkade upp.
De har lovat viss nederbörd till helgen men om det bara blir småskvätt som de säger kommer det inte ens ned i jorden ju.

Jag var och handlade bl a hundmat tidigare idag när himlen öppnade sig och värsta skyfallet kom. Jag körde en annan väg än vanligt och passerade under en viadukt och det var så mycket vatten att om jag tänkt på det innan hade jag hissat upp bilen. Nu gick det bra som tur var, hade bilen framför mig fått problem hade jag dock vänt.

Väntar på att degen ska jäsa klart.
Trodde jag hade bröd kvar i frysen men nix. S¨det blev snabb tur till stan för att köpa jäst. Annars hade morgondagens frukost blivit förstörd.

Den här vanemänniskan äter samma sak till frukest som jag gjort större delen av livet. Hembakad macka med ost och en balja te. (Utom åren med exet som vägrade äta mitt bröd så det behövde vara köpebröd.).

Hittar inte lika gott bröd i någon affär :)

Åh, jag hittade min new forest ponny. Han hade ett mycket vanligt namn (halvädelsten) så chansen att hitta *min* ponny trodde jag var hopplöst. Men hittade honom och mig i en resultatlista och även en med den som tog över honom.

Såhär ser i alla fall gräset ut i parken jag besöker med kisse...
I Skottland. :meh:
20260722_193058.webp

När klockan var fyra funderade jag på varför dagen hade gått så fort. Jag hade ju inte gjort någonting?! Men sedan kom jag på att, jo, jag har städat stallet i ett par omgångar, kittat ett helt fönster och lärt mig tova ull... MASSOR, ju :D ! Och nu har jag precis druckit en mugg varm chokladmjölk. Vi har regn och rusk så det passsade väldigt bra :) !

Min kusin som låtit mig och min syster göra allt jobbet och sedan sagt en hel del grejer jag inte tänker gå in på, men bl.a att det hade gått precis lika bra utan allt vårt jobb vilket det in skullit. Vi har organiserat, bokat möten, haft kontakt med alla hantverkare, mäklare osv. Jag lämnade nu glatt över allt till hen. Dödsboet behöver betala en räkning. Jag som annars alltid organiserat allt sa bara, säg bara till plats och tid så kommer jag med min och min systers fullmakt så vi kan betala. Trots otroligt mycket tjat har hen aldrig givit mig fullmakt.

Hen tyckte räkningen var stor, det tycker jag också, så jag sa ring familjens jurist och prata med dem. Hen orkade inte göra varken det ena eller det andra eftersom hen var så trött. Mmm, det går visst inte så enkelt utan att jag eller min syster organiserar allt och hen bara behöver vara på plats och skriva under. Vilket hen tom försov sig så fick organisera ett nytt möte. Inte undra på att räkningen skenat iväg.

Känns ganska bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn