Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter dagens shoppingtripp kan jag än en gång konstatera att Irakkriget med det stängda Hormuz-sundet lett till rejäl naftabrist, spackel fanns bara på Jula och nu finns det inget mer i hela Katrineholm och ingen vet när det kommer en leverans heller, Biltema, Mekonomen och Bil&Fritid, alltså alla dom andra hade helt slut på polyesterspackel och eftersom polyester görs av nafta mm. lär det dröja innan det finns i stan igen.

Det kanske blir som under andra världskriget, det uppfinns nåt nytt istället med inhemska produkter? Mycket av dom moderna husfärgerna är ju ett arv därifrån liksom cellulosa-tapetklistret och cellulosaförtunningen mm.

Altanhäng med sällskap! :heart
IMG_8568.webp

Skulle inte förvåna mig men jag har inget minne av detta, "livsmedelssnuskeriet" utan en tanke på vad detta gör med människors hälsa har pågått väldigt länge och det kommer att fortsätta så länge det finns nån som älskar pengarna men skiter i hur många som dör på kuppen eller blir allvarligt sjuka.

Ja tyvärr. Förskräckligt

Har nyss kommit hem från min Malmö-utflykt. Otroligt underskattad stad egentligen! Lite av en favoritutflykt ändå att ta tåget dit, bruncha, shoppa på gigantiska 2nd handbutiken och sedan köpa böcker på Science Fiction bokhandeln.

Borde verkligen bege mig iväg och handla, insåg att jag varken har middagsmat eller frukost hemma. Men har svårt att ta tag i mig själv just nu.
Men snart måste jag.

Seg förut och kände inte det minsta för att handla i samhället ett stycke bort (för att tanka också) men insåg att det blir inte roligare imorn i fredagsruschen och så löning på det! 🙃. Skönt att det blev gjort idag ☺️

Har varit ute på en minivandring. Fick med mig en handfull kantareller som levererades till mamma i utbyte mot fika :)
Visa bifogad fil 188571
Tolkar ditt inlägg (och resten av buke känns det som :p ) som att det är bra säsong för kantareller nu? Jag tänker alltid att det är mer en höstgrej, men har också bott största delen av mitt liv i Sthlm där det är sällsynt att hitta kantareller öht eftersom alla plockar allt kantarell-liknande så fort det alls går att se skymten av dem... Förra hösten hittade jag rejält med kantareller i en skog här i närheten. Kanske det är värt att gå dit i helgen och spana lite?

Så jag fick för mig att jag vill göra iskaffe. Problemet? Jag dricker i stort sett aldrig kaffe, och har således inget sätt att brygga kaffe hemma. Gillar egentligen knappt kaffe. Kan man köpa snabbkaffe? Ja, men snabbkaffe är ju fusk, det vill jag inte ha. Så då måste jag köpa en manick för att brygga kaffe. En kaffepress? Börjar läsa och har nästan bestämt mig när oj, nej, kolla, det finns en metod som heter pour over. Så klart att det är det jag ska göra. De som kan tekniken svär vid den. Så nu sitter jag här med ett fint exemplar av Hario V60 i glas och vet inte ens vad jag håller på med. Jag kommer ju inte ens veta om kaffet egentligen blir bra eller dåligt. 😂 Sade jag att jag egentligen knappt gillar kaffe?

IMG_20260723_192243.webp

/Mvh,
Har även köpt en dyr sockerfri kaffesirap från en specialbutik och fina nymalda bönor från Lilla Kafferosteriet 🙈

Senast ändrad:
Har precis kommit in efter en övningskörning med vänstersvängar i mindre samhälle. Trots flera bussar, massor med bilar och backstarter så kom vi hem och manövrerade in bilen genom att backa in på parkeringsplatsen.
Ja hon vill fortfarande ha mycket stöd men det går framåt.

Teorin kämpar vi på med tillsammans. Alltid bra att uppdatera sig.
För er som inte vet har hon generell språkstörning och lite svårare med inlärning eller rättare sagt det tar fyra gånger så lång tid.

Det ska observeras, och sen provas utan stress och sen med stöd och sen sitter det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund