Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kan man vara så söt när man sover? Fastän man snarkar och fiser.. 🙄😂
Så himla rogivande att sitta med dem när de sover! ❤️😍
Visa bifogad fil 188581
Jag har somnat många gånger hos hästen och vaknat till vid att hon nästan låg ovanpå mig, dragit ner ett täcke och slängt över oss båda och sovit vidare.:heart
När jag berättat det för icke hästmänniskor har kommentaren alltid blivit "men tänk om hon trampat på dig,,,,," :nailbiting: eh, nää, dom gör liksom inte det, sover man så sover man.:)

Har precis kommit in efter en övningskörning med vänstersvängar i mindre samhälle. Trots flera bussar, massor med bilar och backstarter så kom vi hem och manövrerade in bilen genom att backa in på parkeringsplatsen.
Ja hon vill fortfarande ha mycket stöd men det går framåt.

Teorin kämpar vi på med tillsammans. Alltid bra att uppdatera sig.
För er som inte vet har hon generell språkstörning och lite svårare med inlärning eller rättare sagt det tar fyra gånger så lång tid.

Det ska observeras, och sen provas utan stress och sen med stöd och sen sitter det.
Det där kommer att bli hur bra som helst, kör bil gör man ju med ryggraden oavsett språkstörning eller inte och när det sitter så sitter det för evigt.:up:

Fan också, jag måste till stan imorgon också, spacklet jag köpte var Hagmans och jag vet av erfarenhet att det har varit ett rent skitspackel men dom har ändrat receptet så det ska vara "premium" och nog f*n var det premium allt, tog en evighet att härda, fortfarande ytkladdigt efter härdningen och totalt omöjligt att slipa, dom har alltså numera kört i maximalt med talk och krita som fyllmedel.:mad:
Jem&Fix har PlasticPadding PP100 på hyllan har jag spårat upp och det spacklet är riktigt bra så nu hamnar den här burken direkt på återvinningen och Hagmans ska få ett surt mejl!:rage:

Ska man göra bra lättslipat spackel gör man det med mikroglasballonger som fyllmedel, lite dyrare men f*n så mycket bättre på alla sätt och det är det i PP100. När jag jobbade med glasfiber blandade jag alltid spackel själv, det är ingen raketforskning utan den består bara av flytande polyester och mikroglasballonger, det är allt.

Jag har somnat många gånger hos hästen och vaknat till vid att hon nästan låg ovanpå mig, dragit ner ett täcke och slängt över oss båda och sovit vidare.:heart
När jag berättat det för icke hästmänniskor har kommentaren alltid blivit "men tänk om hon trampat på dig,,,,," :nailbiting: eh, nää, dom gör liksom inte det, sover man så sover man.:)
Det är en fin bonding-grej! ❤️
Jag fick mitt första riktiga hästjobb efter en sån grej. Jag hjälpte till lite i travstall hos en av våra största. De hade en häst jag INTE fick hålla på med iom att han försökt och nästan lyckats ha ihjäl folk och var oerhört agressiv och hotade inte. Han fullföljde attacker direkt.
Det var bara stallchefen som hanterade honom.
En dag hittade han mig och den hästen i boxen sovandes ihop, jag mot hans bog. Fick världens utskällning först och sedan jobb. 😅
Han var som ett lamm med mig, lilla snorungen som inte kunde ngt egentligen. Honom kan jag tacka för mkt! ❤️

Tolkar ditt inlägg (och resten av buke känns det som :p ) som att det är bra säsong för kantareller nu? Jag tänker alltid att det är mer en höstgrej, men har också bott största delen av mitt liv i Sthlm där det är sällsynt att hitta kantareller öht eftersom alla plockar allt kantarell-liknande så fort det alls går att se skymten av dem... Förra hösten hittade jag rejält med kantareller i en skog här i närheten. Kanske det är värt att gå dit i helgen och spana lite?
Det finns kantareller både under sommar och höst om vädret är rätt.
Ut och spana så kanske du hittar några du med :)

Tolkar ditt inlägg (och resten av buke känns det som :p ) som att det är bra säsong för kantareller nu? Jag tänker alltid att det är mer en höstgrej, men har också bott största delen av mitt liv i Sthlm där det är sällsynt att hitta kantareller öht eftersom alla plockar allt kantarell-liknande så fort det alls går att se skymten av dem... Förra hösten hittade jag rejält med kantareller i en skog här i närheten. Kanske det är värt att gå dit i helgen och spana lite?
Jag som bor i dina trakter. Folk hittar svamp här innan midsommar. Just nu behövs nog regn för att hitta...

Det är en fin bonding-grej! ❤️
Jag fick mitt första riktiga hästjobb efter en sån grej. Jag hjälpte till lite i travstall hos en av våra största. De hade en häst jag INTE fick hålla på med iom att han försökt och nästan lyckats ha ihjäl folk och var oerhört agressiv och hotade inte. Han fullföljde attacker direkt.
Det var bara stallchefen som hanterade honom.
En dag hittade han mig och den hästen i boxen sovandes ihop, jag mot hans bog. Fick världens utskällning först och sedan jobb. 😅
Han var som ett lamm med mig, lilla snorungen som inte kunde ngt egentligen. Honom kan jag tacka för mkt! ❤️
På förra stället jag bodde på där jobbade jag ju på gården också och den ilskna avelstjuren som jagade folk och som inte ens bonden gick in till i hagen, den tjuren och jag hade mycket skoj eftersom jag aldrig tog honom på allvar och vi tog ofta en middagslur ihop i hagen, hantera honom var som att hantera en stor busig hund för när vi tog våra skogspromenader hade jag bara en halsrem på honom och ett grimskaft att hålla i, inget annat. Han följde mig i hälarna vart jag än gick. Mycket gos och mycket bus och fullständig tillit till varann.:heart

Tog en insomningstablett igår efter flera dygn med sömnproblem och idag har jag istället sovit nästan hela dagen! :sleep:
Enda jag fått gjort idag är att åka till Bauhaus och köpt lite prylar som tvättlina, skjutlås och haspar och hämtat upp min frukostkasse som idag innehäll även två blåbärsmuffins utöver det vanliga. Aningens irriterad dock att de inte använde en aluminiumform till äggröran, baconet, prinsskorvarna och potatisen. Pappersaskar blir blöta och innehållet torrare. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27