Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gruvar mig lite inför de kommande dagarnas aktiviteter, Ska åka norrut för att slutstäda lägenheten och få den besiktigad så jag kan slänga in nycklarna för gott, flytta två hästar 75 mil så det blir en massa bilkörning och så ska jag slänga in dator, mobil och inpasseringskort på gamla jobbet och aldrig se mig tillbaka. 🤬 Fy vad det ska bli skönt när det är tisdag och de här dagarna är passerade! 🤯
Varför 😡 @Lilla?

Tog en insomningstablett igår efter flera dygn med sömnproblem och idag har jag istället sovit nästan hela dagen! :sleep:
Enda jag fått gjort idag är att åka till Bauhaus och köpt lite prylar som tvättlina, skjutlås och haspar och hämtat upp min frukostkasse som idag innehäll även två blåbärsmuffins utöver det vanliga. Aningens irriterad dock att de inte använde en aluminiumform till äggröran, baconet, prinsskorvarna och potatisen. Pappersaskar blir blöta och innehållet torrare. :cautious:
Gjort slut på det mesta från frukostkassen, blev hundarna som fick det mesta av äggröran, korvarna, baconet och två stekta ägg, adrig fått stekt ägg tidigare, men men jag gillar verkligen inte att få maten i en pappkartong som blir mjuk. Om det är samma lika nästa gång så är det slutköpt därifrån. :cautious:

Så frustrerad över det här med klobrottet. Det är rött och svullet hur mycket vi än tvättar och jag blir tokig. Varför skulle hon slita av den för? Och att det tar upp till en månad innan man kan sluta tvätta två gånger/dag. Och medlet ska verka i 15 min. Och den konstanta oron över att det potentiellt går åt helvete. En månad ska jag ha den oron. KUL.

Det är en fin bonding-grej! ❤️
Jag fick mitt första riktiga hästjobb efter en sån grej. Jag hjälpte till lite i travstall hos en av våra största. De hade en häst jag INTE fick hålla på med iom att han försökt och nästan lyckats ha ihjäl folk och var oerhört agressiv och hotade inte. Han fullföljde attacker direkt.
Det var bara stallchefen som hanterade honom.
En dag hittade han mig och den hästen i boxen sovandes ihop, jag mot hans bog. Fick världens utskällning först och sedan jobb. 😅
Han var som ett lamm med mig, lilla snorungen som inte kunde ngt egentligen. Honom kan jag tacka för mkt! ❤️
Jag kom att tänka på en vän till mig när deras dotter var liten tulta fick hon förmaningar att aldrig gå in till hästarna själv utan hålla sig utanför staketet men dom sa inget om avelstjuren på gården som var en riktig bjässe, hennes mamma trodde hon lekt när hon kom in i stallet med en borste och hade "bossat hätten på baksidan", en dag gick mamma och kollade vad dottern lekte med och höll på att få slag när hon var i full färd med att rykta tjuren och han hade sänkt huvudet så hon skulle nå och stod bara och njöt, mamman backade bara och gick därifrån, hon såg att dom där två hade bondat rejält. Jag har sagt det förut, barn och djur. :heart

När jag jobbar äter jag ju först frukost hemma vid 5, sen igen på jobbet 7.30 :D

Det gör jag med, när jag jobbar inne på kontoret på fm (och ibland när jag jobbar ute, men oftast inte pga opraktiskt - vi har ingen frukostrast) :D.
När jag är ledig/jobbar kväll så beror det lite på när jag vaknar och vad jag gör - det är ju inte helt ovanligt att jag vaknar runt kl 4 och jag fixar inte heller riktigt att träna på helt tom mage. Men det är nice, jag gillar frukost! Och fika :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund