Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Haha ja, men tapetsering skulle fÄ mig att tappa det fullstÀndigt nÀr jag rÄkar tapetsera mig sjÀlv eftersom jag Àr en klantskalle :D
DÄ vill jag föreslÄ textiltapeter, sÄ kan du skippa klÀder. :p Sjukt bra tidsbesparing pÄ morgnarna.

Under mina första 11 Är hade jag flyttat 11 gÄnger. Jag vet inte om jag tyckte det var jobbigt, minns inte den biten, men har flyttat lite mindre efter det dock. Flytta mÄ kÀnnas jobbigt men ocksÄ ett sÀtt för en del att uppleva delar av Sverige. Min mamma och mina syskon sitter helst fast dÀr de bor, medan jag gÀrna hade flyttat lite runt om i landet, för att testa pÄ. TÀnk om det hade gÄtt att ha kvar lÀgenheten och testat bo i andra stÀllen av Sverige och jobba och sedan flytta vidare, och alltid ha ett hemmahemma- hÀr för mig. Skulle vara hÀftigt.
Eller hur! NÀr jag kom hem frÄn Indien rymdes alla mina Àgodelar i en vanlig mindre bil, inte kombi. DÄ Àr det inte sÀrskilt betungande att flytta, rent praktiskt och fördelarna kan övervÀga.

DÄ vill jag föreslÄ textiltapeter, sÄ kan du skippa klÀder. :p Sjukt bra tidsbesparing pÄ morgnarna.

Eller hur! NÀr jag kom hem frÄn Indien rymdes alla mina Àgodelar i en vanlig mindre bil, inte kombi. DÄ Àr det inte sÀrskilt betungande att flytta, rent praktiskt och fördelarna kan övervÀga.
För mig Àr det en form av frihet att mitt bohag fÄr plats i typ en bil och en slÀpkÀrra

För mig Àr det en form av frihet att mitt bohag fÄr plats i typ en bil och en slÀpkÀrra
Verkligen! Jag har ocksĂ„ bott lĂ€nge i en 65-litersryggsĂ€ck, men numera Ă€r jag nöjd att den perioden Ă€r över (och att jag ”fuskade” genom att lĂ„na ut mina favoritmöbler och en tavla jag ville ha kvar).

• Gilla
Reactions: Sel
Hemma frÄn sent stallbesök och shopping. Har ett ton cementbruk i hÀstslÀpet som ska lastas ur, men det fÄr vi göra i morgon för vi Àr rÀtt trötta nu :) HÀstslÀpet har ocksÄ fÄtt nya lÀmlÄs i dag :up: De gamla satte föregÄende Àgare tillbaka jÀttedumt efter lÀmbyte sÄ den inte gick att stÀnga utan att bÀnda isÀr vÀggen... sÄ skönt att fÄ det fixat tillslut :)

Fick sticka ner till nÀrbutiken och köpa ny potatis att göra potatissallad pÄ; fÀrskpotatisen jag köpte hÀrromdagen var grön (sÀkert köpt sÄn dÄ det legat i köksskÄp skyddat frÄn solen)....Snart blir det middag; egengjord potatissallad, kallskuret, vattenmelon, picklad rödlök och en svagcider- ska ju hÀmta grannarna nÀr de festat klart pÄ en granngÄrd ett litet stycke bort :)

Sista veckan-rycket snart
Men sÄ Àr alla Ätervinningsstationer fulla sÄ fÄr gÄ till den stora nÀr den har öppet pÄ tisdag
Har en del kartonger att slÀnga
Sen packa det jag kan och fixa övernattningsvÀska för mig och djuren
Blir en natt pÄ air bnb innan jag fÄr lÀgenheten

Man kan verkligen förundras över reklamen hĂ€r ibland...det Ă€r en liten FILM đŸ€Ș
Screenshot_20260725_191716_Chrome.webp

SĂ„g att vi hade Ă€lgbesök innan jag tagit in hĂ€starna. Ropade pĂ„ dem med vetskapen om att Älg-DRÄPAREN skulle tappa det. Förrst tvĂ€rnit ur risk trav. Gloooo! Sen direkt till staketet och muckar pĂ„ avstĂ„nd med Ă€lgen. Tur att en av dem kĂ€ndes vid att de Ă€r flyktdjur och stack. 🙄
582A4B28-1884-4995-97B8-AED87844A254.webp

Vi hittade inte katten. Katten Àr egentligen min men bor hos en av mina nÀrmaste vÀnner sen lÀnge tillbaka dÄ den inte gÄr ihop med min gamla kisse. Katten har en gps pÄ sig eftersom den kan ge sig ivÀg ibland. VÀnnen har slarvat fast hen lovat att inte göra det med att ha koll och ladda gps:en. Hen sÀger att hen letat dÀr gps sa att katten var nÀr det fortfarande fanns batteri kvar men hittade inte katten vilket inte lÄter korrekt i mina öron. Jag har ju gps pÄ dom tvÄ hÀr hemma och vet hur det fungerar. Jag vet inte vad jag ska tro men tror det Àr pÄhittat. Jag fick reda pÄ att katten var borta först i gÄr, 10 dagar efter försvinnandet. I 10 dagar har vi pratat och hen har inte nÀmnt det. I dag har vi knackat dörr och i gÄr kvÀll la vi ut i grupper och jag ringde runt till olika instanser för att se om nÄgot fÄtt in nÄgon kisse som liknar min nÄgonstans men hon verkar vara borta. Försöker hantera bÄde det och relationen med min vÀn nu men tappade det lite förut. Jag Àr sÄ jÀvla besviken pÄ vÀnnen som jag litat pÄ.

Vi hittade inte katten. Katten Àr egentligen min men bor hos en av mina nÀrmaste vÀnner sen lÀnge tillbaka dÄ den inte gÄr ihop med min gamla kisse. Katten har en gps pÄ sig eftersom den kan ge sig ivÀg ibland. VÀnnen har slarvat fast hen lovat att inte göra det med att ha koll och ladda gps:en. Hen sÀger att hen letat dÀr gps sa att katten var nÀr det fortfarande fanns batteri kvar men hittade inte katten vilket inte lÄter korrekt i mina öron. Jag har ju gps pÄ dom tvÄ hÀr hemma och vet hur det fungerar. Jag vet inte vad jag ska tro men tror det Àr pÄhittat. Jag fick reda pÄ att katten var borta först i gÄr, 10 dagar efter försvinnandet. I 10 dagar har vi pratat och hen har inte nÀmnt det. I dag har vi knackat dörr och i gÄr kvÀll la vi ut i grupper och jag ringde runt till olika instanser för att se om nÄgot fÄtt in nÄgon kisse som liknar min nÄgonstans men hon verkar vara borta. Försöker hantera bÄde det och relationen med min vÀn nu men tappade det lite förut. Jag Àr sÄ jÀvla besviken pÄ vÀnnen som jag litat pÄ.
FY vad besviken och arg jag hade varit.

SvÄgern barn den ena flyttade förra nyÄr för att slippa pendla 15 minuter. Hon flyttar tillbaka till stan igen för hon börjar jobba istan igen. Den andra har varit förÀldraledig i ett Är börjar jobba nu. Hon flyttar tillbaka till stan... jag kÀnner bara 2 flyttar pÄ 2 Är. :eek: :eek: :eek: :eek:
AlltsÄ innan jag flyttade hit har jag aldrig bott lÀngre Àn fem Är NÄgonstans (sedan jag flyttade frÄn förÀldrahemmet nÀr jag var sexton.) :D Allt jag Àgde utöver möblerna som jag lÀmnade kvar rymdes i tre kartonger och ett par sopsÀckar.

Min mamma la precis upp bild dÀr hon Àr ute och dricker vin med sina vÀnner.

Jag la ut bilder pÄ mina vÀxter pÄ balkongen.

Vem Àr pensionÀren egentligen?
Jag Àr likadan. Mina förhÀldrar Àr typ alltid ute pÄ galej, umgÄs eller jobbar ute. Jag jobbar visserligen mycket, men annars umgÄs jag med katten och pÄtar i trÀdgÄrden. :D

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund