Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ojoj, granntantens (som sitter i rullstol efter ha brutit sina höfter, först den ena och sedan den andra på vårdhemmet efter operation, sedan fick hon opereras igen ett par gånger, stackaren 😬) mikro hade tydligen fattat eld! Och brandkåren fick rycka ut 😱
Tackolov så verkar allt ha gått bra ändå, men nu är det en doft av rök i vår lägenhet - det börjar dock lätta lite.

Jag som såg en man utanför fönstret gå mellan något rykande och hennes uteplats trodde att de grillade... :o:rofl:
Gick och hälsade på men hon hade sina döttrar hos sig och verkade okej ändå :heart

Hemma, katten sur över försenad middag. Plus att jag gosat lite med en otroligt gullig valp så jag blev mycket noggrant nosad på och sedan slickad för att markera vem jag tillhör!
Oj oj oj.... du kan hälsa kisse att det är etter värre för våra kissar. De får mat efter 22. Tur de har torrfoder framme...

Är typ bara en månad kvar nu tills pappa och jag ska börja sjunga i kör. Börjar redan nu bli rätt nervös, för både pappa och jag sjunger hellre än bra. Inte sjungit i kör sedan mellanstadiet, av anledningen att jag då fick höra av körledaren att det inte lät så bra när jag sjöng.
Men nu är det dags igen!

Nu har jag varit mycket mera aktiv än vad jag brukar vara ikväll! Har t.o.m fått det jag hade tänkt gjort (känns extra bra gjort för mig!).
Dammsög hela lägenheten (5a) och fick det tunga paketet med kattsanden så jag kunde tömma kattens två lådor, spola av dem och fylla i med ny sand. Så nu doftar de gott ("gräs") också 🥰
Nu ska jag duscha och sedan lägga mig, känner mig glad över mig själv som fått saker gjorda efter en arbetsdag :up: Annars är jag lätt för trött för någonting alls. (Kan bero på energidrycken jag unnade mig imorse, dricker de mera sällan numera så koffeinet påverkar mig under längre tid :D)
Imorgon tänkte jag kanske moppa lite på vissa ställen :nailbiting::D

Jahapp, har haft en bra dag som avslutades med att jag satt inne i hyresvärdens vardagsrum för att bli bjuden på glass av barnen :rofl: De vuxna fikade i köket, men barnen var väldigt bestämda med att jag skulle vara med dem i vardagsrummet, så då blev det som de ville.

Men. Jag känner mig nästan förkyld nu, eller rättare sagt som att en förkylning är på väg. Halsen känns mindre bra och det känns som att jag är på väg att bli täppt i näsan... Får innerligt hoppas på att det går över till imorgon, för planen är nu att jag ska jobba t.o.m. nästa onsdag och pga sommarsemstrar finns det inte speciellt många vikarier till jobbet. Det är såklart inte mitt ansvar, men när man jobbar i ett litet familjeägt företag där ägarna är cheferna och de kommer för att jobba i samma roll som mig flera gånger i veckan bara för att få allt att gå runt... Det är en lite annan situation jämfört med när jag tex jobbade som brevbärare och enkelt kunde tänka "ÄH, inte mitt problem!" när jag blev sjuk.

Vaken sedan 1,5 timme pga katt. Det blev lite adrenalin eftersom hon blev svinförbannad på mig så jag kunde inte somna om och nu ligger jag med lite kul magknip på soffan. Varför sluta vid bara kaos med katt liksom 😅

Är helt slut i huvudet idag känner jag, får läsa om enkla saker fler gånger för att faktiskt vara säker på att jag fattar. Jobbar kväll den här veckan och har sovit alldeles för lite - vaknat långt innan mitt alarm. Ugh. Men men. Frukost i magen iaf.

Varit ute på en snabbkiss med hundarna, kan inte släppa dem bägge så koppel på vov och sen gick vi in igen. Jag har sovit ett par timmar även om jag vaknade vid 01 och legat vaken sedan dess så känner jag mig inte helt urlakad. Har ingen större lust att gå upp och äta frukost däremot och så länge jag inte är hungrig fortsätter jag kolla film istället.

Solen skiner in genom fönstren på jobbet och det blänker i datorskärmarna. Mycket störigt. Har inga gardiner att dra för heller. Får vänta på det automatiska solskyddet.

Hade mitt 9:e eller var det möjligen 10:e migränanfall :confused:i natt (tappat räkningen vid det här laget) vid 3 tiden men nu känner jag mig okej minus det faktum att jag känner mig som en söndervriden disktrasa som blivit överkörd av ett tåg 14 gånger om just nu. Allt är ju relativt.

Ätit lite och ska få iväg några saker jag sålt på Vinted under dagen är planen. Behöver verkligen kolla på en ny sängmadrass också om orken tillåter (ryggen klagar). Vi får väl se vad kroppen och knoppen orkar idag.

Haft förbi en rörmokare som mest troligt löst problemet med återkommande avloppslukt i badrummet (nytt från 2021, så märkligt problem). Han var här i ungefär 45 minuter och det var en enkel lösning så jag slapp göra om ett helt badrum 😅 måste nästan fira! Nu bara elektriker kvar, dock för att dra lite ny el, inte för att åtgärda något fel. Hämtade dessutom ved igår så snart är allt klart inför vintern! 🥳

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund