Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fasen vad jag älskar att jag har kallt i min kyl! Så himla värt, de flesta livsmedel håller så himla mycket bättre (undantaget är typ färsk spenat, gurka och isbergssallad. Sånt gillar inte för kallt, men det är också sånt som inte håller jättelänge annars heller..). Jag skar precis upp färska jordgubbar som jag ska ha till min lunch idag. De har förvarats i sin plastbytta, stående på en assiett, och köptes (enligt min Swishhistorik - köper direkt från odlaren) den 2/8. 200g var det kvar, och ett enda bär fick jag kasta. :banana:

Jag har skickat ett paket, duschat (skippade att tvätta håret pga orkar inte och det är inte katastrof ännu :p), dammsugit, förberett ett par portioner overnight oats och gett lilla kattfröken mat.

Försöker få till den perfekta mängden information i ett utskick.
För mycket - ingen läser.
För lite - ingen fattar.

Svår balans. Just nu är vi i "för mycket" och får tusen frågor vars svar står i brevet. Måste alltså banta ner det. Vad ska bort? Ingen vet.

Tittar på att beställa kläder (väst, sulor, handskar) med värmeslingor. 2 par handskar, 2 västar (olika modell, olika skärning etc), 2 powerbanks och ett par sulor - en halv förmögenhet..sulorna kan jag köpa på jobbets skobidrag (som förmånsbeskattas), men fortfarande..det är dyrt att vara frusen! :arghh: Då är det inga värstinggrejer jag kikar på heller, utan relativt billiga (handskarna är gjorda för att ha under andra handskar/vantar).

Någon har skickat in en anonym anmälan om att jag bor i en loge, när kommunen kom och kollade så strök hon anmälan direkt eftersom det är en ren okynnesanmälan och hon fick se vad som fanns i logen och konstaterade att det var en verkstad och ingen bostad. Jag misstänker starkt vem det är, allt bygger på avundsjuka och inget annat, tänk om folk kunde sköta sitt istället för att ha ont av vad andra har och vad andra kan. Är det den jag misstänker, och det lär komma fram, har jag saker som kan bli dyrbara för honom om det kommer till vissas kännedom.

Fick mina saker gjorda. Så nu sitter jag här med ett begynnande migränanfall igen som tack. Så nu ska jag dyka ner i mitt mörker och hoppas tabletterna hjälper. Känner mig snart som en vampyr som gör mitt bästa att vara i ständigt mörker med öroproppar. På granngården tittade tjejen i kassan bara på mig och sa, Migrändag? Migränvecka svarade jag. Dom känner mig för väl vid det här laget när jag kommer in med solglasögonen på. Men nu hundarna mat och jag fick en bra billig deal på en ny säng som kanske blir gratis om min gamla blir reklamerad. Den är ju bara 3 år. Får dock ha lite tålamod i två veckor innan den nya kommer. Ändå schysst av dom att försöka lösa det hela på ett bra sätt.

Någon har skickat in en anonym anmälan om att jag bor i en loge, när kommunen kom och kollade så strök hon anmälan direkt eftersom det är en ren okynnesanmälan och hon fick se vad som fanns i logen och konstaterade att det var en verkstad och ingen bostad. Jag misstänker starkt vem det är, allt bygger på avundsjuka och inget annat, tänk om folk kunde sköta sitt istället för att ha ont av vad andra har och vad andra kan. Är det den jag misstänker, och det lär komma fram, har jag saker som kan bli dyrbara för honom om det kommer till vissas kännedom.
Varför skulle nån vara avundsjuk för att de misstänker att du bor i en loge? Tycker det är väldigt intressant att det så ofta antas att människor är avundsjuka när de gör saker man inte hundra förstår. 😅

Funderar på varför Glasgow gör mellanrätter så sjukt bra och Stockholm gör det så orimligt dåligt?

Med andra ord sitter jag redan och funderar på att boka bord på Ox & Finch i Glasgow till min födelsedag :angel:
(Råkade läsa menyn redan nu, jag döööör 😭)

Och ja, sitter hos frisören och har mycket tid att scrolla :D

Varför skulle nån vara avundsjuk för att de misstänker att du bor i en loge? Tycker det är väldigt intressant att det så ofta antas att människor är avundsjuka när de gör saker man inte hundra förstår. 😅
Eftersom jag bott här i över 40 år och känner mina grannar "rätt" väl och dom vettiga grannarna känner också mig väldigt väl, det finns dock ett par som sticker ut och som ingen av oss andra vill ha med att göra, båda fattar hälften och gissar resten och den ena älskar dessutom "pranks" bara det inte drabbar honom vill säga.

Har varit och hämtat två matkassar, pratat med mamma och sen vilat, vilat och vilat.
Har tydligen drabbats av något virus. Konstig i magen, huvudvärk, värk i kroppen och lite feber :meh:
Nu sitter jag på balkongen i halvskugga och dricker kaffe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund