Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde vc och fick tid idag hos en läkare som dessutom är ortoped. Hoppas han ka fixa smärtan i axeln.
Ringt priva om tid hos naprapat/fysio och väntar att de ska ringa upp.

Som ytterligare elände vägde jag mig. Förra veckan hade jag bytt förstasiffra och har hållit igen sen dess. Nu har jag gått upp två kg till! Morr.

Idag är en sån dag där jag har panik.
Där de känns som hela livet rasar och jag inte veta hur ja ska lösa det.

Tacka nej till ett jobb jag inte kan ta pga hunden (jag vill inte höra lösningar på de)
Tar det 15 min innan en kollega på jobbet jag blev varslad från hör av sig ”hörde du fått jobb?” 🙃🙃🙃
Konstigt o sen får ja dåligt samvete att ja tacka nej till jobb men får inte ihop de med hunden.

Ska tömma förråd, flytta abonemang och göra val till nya lägenheten med så just nu är drt jobbigt.

Både krångel med boende och jobb är för mycket.
Försöker tänka positivt

Hittade verkligen inga byxor att ha på jobbet när vi var iväg. Så jag gick till internetet istället. Så eh, nu har jag beställt kläder för 5000+ kr. Mycket ska skickas tillbaka såklart, och är hemklickat för att provas o se om det funkar för min kropp. Men ändå! Det känns läskigt. Jag har aldrig vågat göra så riktigt.

Var ett litet tag sedan jag var här och hälsade på.

Har sysslat med sudoku och telefonsamtal idag. Varken eller har gått överdrivet bra, fått ordning på några grejer (eller iallafall gjort min del i allt) men var mer väntetid än beräknat på en annan punkt så där har det i princip inte hänt något. Har också skrivit klart ett kladdbrev så ska bara skriva rent det, ta mig in till mer civiliserade områden och posta brevet.

Det har varit ganska så händelserikt senaste tiden. På bra sätt iofs, men jag hoppas att det lugnar ner sig lite någon gång. Kanske när jag är 40? Fast det kanske är väl hoppfullt.

Tänk vad vardag och rutiner ändå gör skillnad! Jobbar första dagen idag och har äntligen fått iväg ett meddelande till vården som jag borde skickat för ett år sen samt en förfrågan till en hantverkare 😅 utöver att ha jobbat såklart!

Jag har bett om regn som vi så väl behöver (jo vet också att tröskningen behöver bli klar för bönderna så det får vi hoppas på blir lyckat 🙌) Inte halv storm igen!!!

Precis pratat med distriktsveterinärerna och flyttat fram tiden på honkatten; fått liten bula under såret men den har minskat i storlek och katten är helt opåverkad så avvaktar lite. Nu ska jag till stallet, ikväll jobbpass efter 2 veckors skön semester 😊

• Gilla
Reactions: Sel
Här regnade det lite i morse men inte mycket eller länge. Lagt disken i blöt och ska ta itu med att städa och kanske dammsuga. Kläder ligger i ett stort berg i sovrummet efter att jag tömde byrån.

• Gilla
Reactions: Sel
Har hoppat tillbaka in på Buke efter att ha tagit en liten paus från delar av mina sociala medier under helgen - behövde ladda om lite mentalt pga trött och mycket i skallen :) .

Idag är vädret lite sisådär här. Under morgonen och förmiddagen regnade det, nu har det spruckit upp men molnen är hyfsat mörka och det blåser en del. Jag började dagen med ett ordentligt pass på gymmet, följt av en välbehövlig dusch. Städade av hemma. God lunch - pinsa :d . Satte mig i soffan med liten katt i knät och vi slocknade båda två. Lilla fröken sover fortfarande nöjt.

Plockat björnbär i hästhagen (bortstängslade) och när jag gick förbi en tom vinterhage stod där en ensam hjort med en liten liten bäbis brevid :love: och som om inte det var nog blev jag plötsligt svärmad av 8 stycken stora trollsländor när jag stod där som cirkulerade runt mig i flera minuter :love: Naturens små magiska ögonblick :heart

På tal om naturens ögonblick. Igår när jag körde från jobbet så kom en andmamma och fem ungar promenerades över vägen. Givetvis ordentligt i rad på övergångsstället :D
Det såg förtjusande ut!

Jag köpte en Halloween-grej igår på IKEA. Ja, VÄLDIGT tidigt, men jag är rädd att den skulle sälja slut om jag väntade för länge. En jättegullig ljuslykta i form av ett spökhus, med en katt i ena fönstret och ett spöke i det andra. Nu står den i ett skåp och väntar på höstligare tider... :D

Jag har ett paket att hämta med ett par glasskålar i form av pumpor, också från Ikea :D .
Hittade på Tradera för en jääääkla massa pengar och kom ihåg dem från härom året - när jag såg den var den såklart tvärslut - så kollade "på skoj" på hemsidan för att se vad ordinarie priset var. Eh, ja, priset inkl frakt för båda blev mindre än hälften av priset exklusive frakt och köparskydd - och HOPPSAN de fanns visst i lager också! :angel: Jag ska göra höstmysigt hemma när det blir dags! Har sedan tidigare köpt två jättefina lampor (i form av äpplen) och ett par små pumpor i porslin. Kommer att bli jättefint och mysigt!

Tänk vad vardag och rutiner ändå gör skillnad! Jobbar första dagen idag och har äntligen fått iväg ett meddelande till vården som jag borde skickat för ett år sen samt en förfrågan till en hantverkare 😅 utöver att ha jobbat såklart!
Mänskligt fenomen.

Min mor brukade säga att kvinnorna H behöver fullt ångtryck för att maskinen alls skulle gå runt.
Jösses så produktiv jag är under stress.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund