Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför kommer jag inte igång med att städa och kontakta tiptapp så jag blir av med saker så jag kan montera ihop den nya garderoben.

Har extrem ågren över att montera den. Jag och Ikea montering går inte ihop.
Jag tror att det går bra om du andas och tar det lite lugnt :) ! Sätt på något intressant/spännande att lyssna på medan du jobbar så känns det kanske mindre motigt?

Jag kände mig väldigt effektiv idag när jag tvättade mina leggings samtidigt som jag duschade :up: . Nu ska de helst bara hinna torka helt till imorgon bitti också. Så jobbigt med en kall våt resår mot kroppen... :wtf:

Varför kommer jag inte igång med att städa och kontakta tiptapp så jag blir av med saker så jag kan montera ihop den nya garderoben.

Har extrem ågren över att montera den. Jag och Ikea montering går inte ihop.
Jag tycker att möbelmontering är rogivande och trevligt. 😅 Synd att vi inte bor närmare.
Se bara till att ha gott om utrymme och lugn och ro.

Suck…. Då drar vi bostadsångesten en vända till….

Min mamma har trillat och knäckt sin knäskål på två ställen. Nu är det jobbigt att bo 5 mil bort med tanke på att hon har sex veckor framför sig med en skena från ljumske till ankel och behöver massor med hjälp 😞
Som jag för ett år sedan. Hopplöst att vara så handikappad. Kunde inte ens ta mig upp till sovrummet för att hämta kläder, eller tvätta.
Tillbringade en stor del av mina dagar (och nätter) i soffan.
Sympati till din mor!!

Nu har jag beställt tiptapp, jag verkar ha erbjudit lite väl mycket, fick tio svar inom några sekunder :D men det är värt varje krona att få bort det. Det ser ut som en total misär här. men förhoppningsvis bryr de sig inte om det.

Utöver att fjanta mig här om myror gör jag en kycklingpaj utan getost, men det får gå. Ska bli gott!

Spionen har träffat sin kompis en stund också och var lika otålig som vanligt på väg dit, går aldrig fort nog att träffa honom.

Ska duscha, renbädda, fylla dosetter och kravla i säng. jobb på plats i morgon och hoppas på jordgubbsköp också..... Är så sugen!!

Jag tycker att möbelmontering är rogivande och trevligt. 😅 Synd att vi inte bor närmare.
Se bara till att ha gott om utrymme och lugn och ro.
Och jag blir närmast mordbenägen när jag ska sätta ihop möbler så gör det helst själv utan andra människor i närheten och svär högt. Sen försöker jag alltid mot bättre vetande alltid sätta ihop saker och ting utan att kolla beskrivningen först. Har jag någonsin lyckats göra rätt på det sättet? Nej. Har jag lärt mig att inte testa igen? Nej. Gör jag om det? Garanterat! :angel: :D

Så jättebra att det finns någon som gillar det för det är nog det värsta jag vet ärligt talat 😅

Gruvar mig lite för att sova efter mardrömmar och dålig sömn i natt. Så jag tittar på serie i soffan en stund till.

Jag suger på avslut och semesterns slut är ett sånt avslut. Sommaren är magi som jag vill ha för evigt. Värmen och det kravlösa.
Varje år undrar jag hur jag ska klara mitt jobb. Det gör jag ju såklart, tom rätt bra men usch för känslan precis före.
Smart drag var dock att börja på tisdag i stället för på måndag.

Eftersom det ju var ordentligt varmt idag (än är det såklart sommar!) så var det gott med nachotallrik till middag ikväll och se förra veckans avsnitt av Allsång på skansen 😊.

Plockat björnbär i hästhagen (bortstängslade) och när jag gick förbi en tom vinterhage stod där en ensam hjort med en liten liten bäbis brevid :love: och som om inte det var nog blev jag plötsligt svärmad av 8 stycken stora trollsländor när jag stod där som cirkulerade runt mig i flera minuter :love: Naturens små magiska ögonblick :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund