Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ute i solen sedan i morse, röjsåg, målning och fixande. Lyckas inte dricka tillräckligt så lätt uttorkad - då är ändå tre Loka, en halvliter iste och tre baljor vatten inmundigade - men det bara rinner iväg på utsidan… nu inne i svalkan och avfrostar frysen.

Jag har roat mig med att flytta en stor stack med skogsmyror idag, det var inte kul alls! Aggressiva typer det där, bara för att jag ville göra en Kiruna :cautious:

Nu hoppas jag att dom blir nöjda med den nya detaljplanen, dvs utanför min gård och in i ett skogsområde med sjöutsikt istället :up:

Har lyckats få i mig en banan efter att ha tillbringat mesta av natten och morgonen med att tillbe den vite porslinsguden.

Krya! Då är vi två. Fattar inte vad jag reagerat på. Kan iofs vara eftersläpande symptom av cancerbehandlingen. Snart kommer sambo hem med fil som jag hoppas få behålla.
Det är ju trots allt rötmånad och större risk för bakterier att frodas... :yuck:

Jag har roat mig med att flytta en stor stack med skogsmyror idag, det var inte kul alls! Aggressiva typer det där, bara för att jag ville göra en Kiruna :cautious:

Nu hoppas jag att dom blir nöjda med den nya detaljplanen, dvs utanför min gård och in i ett skogsområde med sjöutsikt istället :up:
Nyfiken, hur gör man när man flyttar en hel myrstack :confused:?? Bygger du upp den igen, barr för barr :D? Nej, men skämt åsido, jag är faktiskt nyfiken :) !

Hemma från event. Det var ok, men inte så mycket mer. Behövde verkligen inte ta med mig en hoodie eftersom det är riktigt varmt. Det var på Mosebacketorg så kullerstenar och brant backe upp och ner. Inte kul och jag gick med små, små steg och tittade stint ner på gatan.

Nyfiken, hur gör man när man flyttar en hel myrstack :confused:?? Bygger du upp den igen, barr för barr :D? Nej, men skämt åsido, jag är faktiskt nyfiken :) !
Jo, så gör man. Men då tar det måååånga dagar... :angel: :D

Nej, jag var mer som en rivningsfirma jag :angel:

Eftersom dom hade byggt i en gammal huggkubbe så ställde jag skottkärran mot på högkant och liksom välte allt mot den och tippade upp. Nästan allt kom med, och så välte jag upp den på det nya stället. Resten skottade jag upp i kärran och tippade bredvid. Dom får roa sig med uppbyggnaden själva :D

Jobbat klart och nu kommit till stallet. Ska fixa här innan jag kör till Willys och sen hem. Ska duscha inklusive tvätta håret, packa till morgondagens jobb och dra igång tvättmaskinen. Äta något också.

For tillhundparken på småhundsriden. Jättekul, det var ett helt gäng. Har trltt och nöjd fyrbenta hemma nu.
Målade sista omgången på köksfönstret. Nu ska det bara torka...:sleep:
Rev av sista ringblommorma ur landet och körde iväg till nytt ställe. Kirskåls- och nässeldjunhgeln nedanför avloppsbruunarna. Alla fröställningar får gärna rasa av där.

Och i rena ivern sågade jag ner den gräsliga Polstjärnan som var både risig, halvdöd och med ny långa skott på väg in under takfoten.
Köpte den som en New Dawn. När den började blomma insåg jag felmärkningen. Återstår bara att klippa ned i hanterbara bitar och hiva ut i dungen intill.

Och i rena ivern sågade jag ner den gräsliga Polstjärnan som var både risig, halvdöd och med ny långa skott på väg in under takfoten.
Köpte den som en New Dawn. När den började blomma insåg jag felmärkningen. Återstår bara att klippa ned i hanterbara bitar och hiva ut i dungen intill.
Trist med den felmärkningen :down:
Jag blev tvungen att googla och New Dawn var verkligen fin :love:

Du har ingen annanstans där Polstjärnan kan få bo?
Synd att slänga bort ändå.

Haft en bra dag på jobbet, produktiv och fått beröm. Tog en eftermiddagsvila på soffan med gammelkissen. Sicken process det är mentalt men nu har hon inte ont och vill ligga nära igen och om nån vecka är veterinären tillbaka från semestern så då gör vi upp en plan om vad som komma skall.

Funderar på om jag ska rida en sväng på nån av hästarna eller inte. Har hittat en jättefin hingst som skulle passa stoet (jag är fasligt kräsen) men nu ska jag ju inte ha fler hästar...:angel: Å andra sidan ska jag nog inte behålla unghästen är jag rätt säker på och han har börjat ställa till bekymmer igen tror jag så jag kanske måste göra en ny plan där snart om han inte skärper till sig vilket jag tyvärr inte tror han kommer göra :meh::cautious:

Trist med den felmärkningen :down:
Jag blev tvungen att googla och New Dawn var verkligen fin :love:

Du har ingen annanstans där Polstjärnan kan få bo?
Synd att slänga bort ändå.
Den är ordentligt rotad intill torpargrunden så jag tror att den inte går att avlägsna utan RoundUp. Dessutom är den rätt ful så skulle jag kunna lyfta ut den så skulle den till tippen :D
När den blommat klart sprider den små torra blomfästen. Som fastnar i kläder och hundpäls.
Så nä - jag har verkligen inget gott att säga om den :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn