Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då tar vi migränanfall nr 4 som är på ingång och jag har redan maxat mina mediciner för dygnet. I bästa fall är det här det sista, i värsta fall har jag 8 dygn av samma helvete framför mig. Just nu vill jag bara säga upp mig ifrån livet när det är så här. Bitter är ordet jag aldrig annars använder.
Nu ska jag lägga mig mörkt med isklampar på huvudet och hoppas det hjälper något. I morgon är en ny dag. Förhoppningsvis bättre.
Ursäkta mitt ventilerande här. Fritt fram att ignorera mig just nu.
Jag tycker att det är klart att du får ventilera här. Det är inte bara glada och bra saker man ska skriva om, så är ju inte livet och buke är ju ändå inte Instagram där man visar upp en fasad för andra.

Jag är säkert satt på ignore av flera och flera andra himlar antagligen med ögonen över varje inlägg jag skriver, men alla människor föds inte med lyckan att ha hälsan, ett bra liv och någon annanstans att ventilera när det blir jobbigt.

Så ventilera här! Det du genomgår är ett rent helvete, jag vet det, och jag hoppas att du snart mår bättre. Migrän är en helvetessjukdom!

Käkar jordgubbar. Väldigt gott! Anser mig vara värd dyra jordgubbar några gånger till om det går denna sommaren, sedan är jag värd kantareller (som jag ännu inte sett i butikerna) några gånger också. Några egna kan jag förstås inte hitta, allt gult jag ser är bara löv liksom. Har även ett äppleträd här ute och funderar på när äpplena är klara så jag kanske kan göra äpplepaj-, mos och annat gott med äpplen. Redan nu kanske?

Huvudet värker och har gjort hela dagen trots medicin, innan jag lägger mig strax ska jag ta migränmedicin för att mota Olle i grind, det känns nämligen som om det kan vara på gång.

Det är park till parkfestival här fredag och lördag och jag är lite nyfiken på att kanske gå, men vill inte gå själv i skicket jag är i, men känner för att liksom komma ut och göra något och inte bara sitta och uggla alltid. Den enda jag kan tänka mig skulle vilja gå med mig är hotellnissen, men tja då blir det ett obekvämt/obehagligt pris jag får "betala" och det är ju inte meningen. Får väl hitta annat att göra någon gång.

Har fått bra ljudbokstips så i morgon ska jag börja på en ny bok, ser fram emot det. Jobba mina två timmar och sedan utöver hundpromenader bara ligga i sängen och lyssna på ljudbok och vila skallen!

Skulle önska mig hjälpmedel så att jag skulle kunna läsa fysiska böcker, har en del i min bokhylla jag vill läsa om och några jag inte läst. Bra vila för hjärnan annars ju.

Hittade ett rum till hyfsat pris mitt inne i stan. Kommer ner tio på kvällen och kommer åka hem dagen efter. Iaf blir det hotellfrukost. Mitt möte är ju vid kvart över ett så jag har tid på mig.
Har nog missat det, men vad ska du hitta på i Malmö? Hade jag bott kvar i Skåne hade du fått bo hos mig!! <3 Min första tanke var just det, att du kunde bo hos mig och vi kunde träffas... sedan slogs jag av verkligheten-hoppsansa, jag bor rätt många mil från Malmö numera liksom. Min hjärna är inte i bra skick, tänk att jag glömde bort var jag bor för en stund :D

Malmö är i övrigt jättefint egentligen, gillar både Malmö och Lund! <3 Har jobbat på en vc vid Möllevångstorget och på en vc vid Sofielund, tror jag det heter. Åkte till Triangelen och gick därifrån varje dag, så mysigt med pendlingen, saknar det! Så glöm inte att njuta av staden när du är där, kanske lite lite extra för mig :D

Åh, sådant är så kul! :love:

Företaget jag jobbar för uppmuntrar fortbildning så jag håller på att leta lämpliga kurser :up:

Ja jag är jätteglad! Har jobbat på företaget i 10,5 år men aldrig känt mig lockad att gå någon utbildning, förrän nu. Sökte till och med några högskolekurser i våras men blev bara reserv så då hittade jag dessa utbildningarna istället som jag hoppas kommer ge mig precis det jag är ute efter :D Lär jag mig mer så gynnar ju det företaget också och jag har inte tänkt flytta på mig, älskar det här jobbet!

Då tar vi migränanfall nr 4 som är på ingång och jag har redan maxat mina mediciner för dygnet. I bästa fall är det här det sista, i värsta fall har jag 8 dygn av samma helvete framför mig. Just nu vill jag bara säga upp mig ifrån livet när det är så här. Bitter är ordet jag aldrig annars använder.
Nu ska jag lägga mig mörkt med isklampar på huvudet och hoppas det hjälper något. I morgon är en ny dag. Förhoppningsvis bättre.
Ursäkta mitt ventilerande här. Fritt fram att ignorera mig just nu.

Man behöver det ibland (ofta händer också) ❤️

Inledde dagen med besök av spolbilen :yuck:.
Grannen vägg i vägg som bestämt hävdat att de inte har stopp hos sig ville att jag skulle säga till när de kom. Visade sig att de också hade stopp. Ganska uppenbart eftersom stoppet satt där våra rör går ihop. Varför ljuga om något sånt? O_o Då var ändå vaktmästaren inne och frågade dom igår.

Nu rinner det fint i alla fall och jag har städat av efter arbetarna. Njuter nu av min första balja kaffe :)

Dessa tydligen ta bort matavfalls sorteringen hemma. Att människor inte kan sköta sig!
Är du förvånad? Vissa skiter helt i allting, bara dom blir av med sitt avfall på enklaste sätt är det bra för "nån annan" ska ju sopa manegen åt dom. Här är det 4-fackskärl på gång och jösses vilket gnäll det är och dom som gnäller värst är årsmodell "så har det aldrig varit, annat var det förr", jaja farfar, då kunde man få ner en hel tv i plåttunnan utan att nån brydde sig men det kanske inte var så smart,,,,,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund