Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt tidningen Land, som jag tog receptet idag ifrån, var det vanligt på 70-talet med lika delar lingon och frukt (äpplen, päron) samt socker. Jag är inte rårörda-lingon-typen utan jag föredrar en mildare lingonsylt med mycket sötma :) .
Fast så gammal är inte jag! :D Myten var kanske en kvarleva då.
Jag kan absolut tänka mig att de olika blandningarna är jättegoda som hemkokta, det var mer att det skulle "säljas som lingonsylt" vi var upprörda på i ungdomen. Jag tycker att söt lingonsylt och typ rårörda lingon har helt olika plats i matlagningen, men att det finns plats för båda. :) Vanligtvis till palt och andra klassiker vill jag absolut ha mindre söt och mer lingonsmak.

Har varit hos läkare och fått botox och hoppas på att det blir bättre för migränen samt även att mina stela värkande delar i axlar och rygg blir bättre. Fått halvtidssjukskrivning på min halvtid till oktober och det känns bra. Nu ska bara försäkringskassan godkänna det också. Har jobbat en timme i dag och hörlurarna bråkade. Orkar inte mer, det är det här krånglet som satt igång hela den nedåtgående spiralen ju!

Ska fixa något att äta, tröst är att jag har kantareller.

Hemma från orgier av kattprat, lika roligt varje gång :up: träffade tre vackra bengaler och inser hur kompakt Megara är i jämförelse. Blev nosad på extremt noggrant och sedan slickad på, mycket tydlig att det var, otrogna stycke!

Nåja, nu ska jag äta middag. Megara fick sen middag och var inte särskilt imponerad.

Hemma från orgier av kattprat, lika roligt varje gång :up: träffade tre vackra bengaler och inser hur kompakt Megara är i jämförelse. Blev nosad på extremt noggrant och sedan slickad på, mycket tydlig att det var, otrogna stycke!

Nåja, nu ska jag äta middag. Megara fick sen middag och var inte särskilt imponerad.
Visst är det roligt med olika kattraser? Jag har ju två städburmor och varje gång jag ska smeka dem från huvud till svanstipp tar liksom svansen slut så fort och det förvånar mig lite varje gång. :D Kim är så lång överallt!

Visst är det roligt med olika kattraser? Jag har ju två städburmor och varje gång jag ska smeka dem från huvud till svanstipp tar liksom svansen slut så fort och det förvånar mig lite varje gång. :D Kim är så lång överallt!

Jag brukar alltid jämföra Megara med en arab, kompakt men ädel, känslig med blixtsnabba reaktioner som har mycket personlig integritet och man behöver inte undra vad de tycker och tänker :D

Hemma, landat. Det får bli en bild på den nya i morgon, fick inte till någon vidare i kväll som gör henne rättvisa. Stoet såg när jag kom med transporten och kom gnäggande och springandes utmed vägen helt exalterad som om hon förstod att jag kom med hennes nya vän. (Jag kan ha skvallrat för henne tidigare i dag :angel:) Hon är mycket nyfiken på sin nya vän, hennes nya vän är dock mest intresserad av höet just nu men dom har hälsat lite och mycket ljudligt (typiskt ston) 😅 I natt får dom sova inne brevid varandra sen får dom gå ut ihop i morgon bitti. :up:

Nu ska jag försöka varva ner och sova om en stund. Fullmåne i kväll :love:

Tittar på Svenska Fall om Nytorgsmannen och funderar på skillnaden mellan sexuella övergrepp och våldtäkt, borde det inte räknas som våldtäkt om man drogar någon och har sex med tänker jag. Det är ju en form av våld i sig.

Jag tycker araberna är så "antingen eller". Antingen är de rätt trevliga men eventuellt lite egna eller också är de Bara asjobbiga.
Kanske! Jag har inte då mycket erfarenhet (även om min ponny var halvblod-arab, hette Speed och gjorde skäl för sitt namn) men denna lilla pojk kvalar nog in i din första kategori. Han är Houdini och tar sig ur både täcken och hagar efter eget behag. En räv (autokorrekt föreslog röv) bakom varje öra.

Kanske! Jag har inte då mycket erfarenhet (även om min ponny var halvblod-arab, hette Speed och gjorde skäl för sitt namn) men denna lilla pojk kvalar nog in i din första kategori. Han är Houdini och tar sig ur både täcken och hagar efter eget behag. En räv (autokorrekt föreslog röv) bakom varje öra.
Jag trodde att jag gillade araber tills jag började jobba med dem. :D Men det är ju bara min erfarenhet och dessutom rätt vinklad eftersom det mest handlade om show och distans.
Min westerntränare hade två Fantastiska araber! Lite olika och med åsikter men ljuvliga.

Stallfri idag efter jobbet och eftersom det vankas tre jobbkvällar till i rad (jobbar extra) fick det bli helgmys ikväll; tacos, cider och soffhäng till Vem kan styra Mauri, Sveriges Mästerkock VIP och Sveriges dummaste (tänk att vi har "zebraträd" i trädgården enligt läkaren Tracy 🤣) 😊. Men nu är jag trööött och hög tid att soooova 😴.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27