Läser en konstvetenskaplig bok och drömmer mig tillbaka till min favorit-ism, dadaismen. Hade älskat att vara med i den rörelsen. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker du ska gå. Jag kommer att glida in själv på Pride på lördag och antar att det kommer att bli rätt trevligt oavsett, utöver stressen för bussen.Funderar på om jag ska gå och kolla på Spiderman imorgon. Kan bli ganska mysigt att gå själv. Försöker komma på om jag ska göra något imorgon kväll. Har någon vag känsla av det.
Jag sa till stallets arab häromdagen att han var göllig. Han såg ut att svara ungefär att han minsann var en vacker (!!!) arab och inte det minsta ”göllig”.
Precis! Han är ju världens bästa spejare. VÄRLDENS!Jag kan se den mycket kränkta minen framför mig - lite som en katt när människan har mage att göra något fel![]()
OT. Ser detta "göllig" här och var.Jag sa till stallets arab häromdagen att han var göllig. Han såg ut att svara ungefär att han minsann var en vacker (!!!) arab och inte det minsta ”göllig”.
Jag tror (eller här i Sörmland är det så ) att det inte alls är dialektalt utan mer en markör för att prata inte bäbisspråk, men lite tillgjort emfatiskt. Lite extra bakåtflyttat både /g/ och /u/ så att det inte riktigt finns lämplig alfabetisk representation för den vokalen som uppstår.OT. Ser detta "göllig" här och var.
Helt obekant för mig annanstans än på buke. Var i landet säger man sådär?
Bor i mellansverige och tänker hur gräsligt det skulle låta om t.ex Gunde Svahn skulle säga så.![]()