Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag ska gå och kolla på Spiderman imorgon. Kan bli ganska mysigt att gå själv. Försöker komma på om jag ska göra något imorgon kväll. Har någon vag känsla av det.

Väntar på att klockan ska bli nio, så vi kan åka till öppna förskolan. Maken jobbar dygn och är inte hemma förrän inatt.
Vädret är ganska dåligt, regn i luften. Inte si sugen på att gå ut men ska nog ta en promenad ändå.

Tillbaka på Buke, efter att mobilen/Chrome hävdat att sidan inte är säker i några dagar :cautious: .

Har varit och storhandlat (ish. Det mesta kommer att räcka längre än kommande vecka, behövde fylla på med toapapper, soppåsar, ny diskborste och sånt + att jag passade på att köpa ett par saker på extrapris som jag vill ha men som kommer att räcka ett litet tag.). Skönt att handla innan "alla andra" också ska göra det. Ätit frukost.

Funderar lite på vad jag ska göra idag. Har inte riktigt energi eller lust med nån större utflykt, men skulle vilja göra något annat än att vara hemma. Vädret är inte sådär väldigt lovande heller, men imorgon ska det regna.

Kong Harald er død.
Jag har de senaste dagarna följt NRK och VG, nästan hela tiden. Det är inte oväntat att en 89-åring dör men jag hade önskat att han fått lugnare år på slutet.
Glädjeämne i att Norge gick bra i fotbolls-VM men allting annat med Marius, prinsessan Märtha Louise, Durek och Mette-Marit hade jag önskat att han sluppit.
Och ja, det är ett aktivt val att enbart en fick sin titel med.

Jag är egentligen så lyckligt lottad att jag verkligen älskar mitt arbete, och att arbeta. Jag älskar politik, så jag har varit exalterad över att det är valår. Jag har varit i eld och lågor över min bok. Men idag är jag TRÖTT, och således trött på allt. Jag orkar inte höra en diskussion till, eller tänka en hel tanke. Jag vill bara lägga mig under täcket och sova mig igenom några dagar.

Ska äta frukost nu
Sedan iväg till stan för att fixa armbandet till smart klockan. Ladda busskortet. Anmäla mig till Tingets svampresa den 8 september
Köpa några rese förpackningar av tvål och schampo på normal till min båtresa på sön. Köpa nån kaka/frukt att ha med
Städa akvarium

Jag sa till stallets arab häromdagen att han var göllig. Han såg ut att svara ungefär att han minsann var en vacker (!!!) arab och inte det minsta ”göllig”.
OT. Ser detta "göllig" här och var.
Helt obekant för mig annanstans än på buke. Var i landet säger man sådär?

Bor i mellansverige och tänker hur gräsligt det skulle låta om t.ex Gunde Svahn skulle säga så. :rofl:

OT. Ser detta "göllig" här och var.
Helt obekant för mig annanstans än på buke. Var i landet säger man sådär?

Bor i mellansverige och tänker hur gräsligt det skulle låta om t.ex Gunde Svahn skulle säga så. :rofl:
Jag tror (eller här i Sörmland är det så ) att det inte alls är dialektalt utan mer en markör för att prata inte bäbisspråk, men lite tillgjort emfatiskt. Lite extra bakåtflyttat både /g/ och /u/ så att det inte riktigt finns lämplig alfabetisk representation för den vokalen som uppstår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund