Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sommaren går så fort så snaaaart är det September och enligt kalendern höst men ändå är dagarna rätt ordentligt varma även om nätterna nu börjar bli kyliga, men några dagar till är det faktiskt sensommar 🥰.

Dragit av ett fitnesspass, lagat mat och ätit frukost och lite lätt efter träningen. Tänkte dra till stallet och äta sen lunch senare före jobbkväll 😊

Jag tror (eller här i Sörmland är det så ) att det inte alls är dialektalt utan mer en markör för att prata inte bäbisspråk, men lite tillgjort emfatiskt. Lite extra bakåtflyttat både /g/ och /u/ så att det inte riktigt finns lämplig alfabetisk representation för den vokalen som uppstår.
Aha. Eftersom jag aldrig hört tänkte jag att det uittalades som det skrevs.:D

För mig är gulligt inget ord jag skulle använda. Det är för mig förknippat med bebisar och rysch och pysch. Och kvinnokön.
(nej jag konsumerar inte kattvideor heller...)

Aha. Eftersom jag aldrig hört tänkte jag att det uittalades som det skrevs.:D

För mig är gulligt inget ord jag skulle använda. Det är för mig förknippat med bebisar och rysch och pysch. Och kvinnokön.
(nej jag konsumerar inte kattvideor heller...)
Jag anar att den ståtliga arab som jag kallade göllig har ungefär samma relation till ordet som du har. :D (Men han ÄR otroligt söt.)

Det var trevligt på öppna förskolan. Anmälde mig till en studiecirkel och hlr kurs. Blir nog bra.

Sonen sover som en stock. Det var jobbigt att leka hela förmiddagen.
Jag har ätit lunch. Skulle göra matlådor också men lådorna är slut. Typiskt.

Jag behöver verkligen köpa byxor :arghh: har ett par som sitter hyfsat och de är inte så bekväma. Så nu letar jag. Verkar finnas en del på rean inne i centralorten så funderar på att åka dit. Men jag är så sjukt kräsen med materialet! Vägrar polyester, det blir så svettigt och äckligt.

Jag behöver verkligen köpa byxor :arghh: har ett par som sitter hyfsat och de är inte så bekväma. Så nu letar jag. Verkar finnas en del på rean inne i centralorten så funderar på att åka dit. Men jag är så sjukt kräsen med materialet! Vägrar polyester, det blir så svettigt och äckligt.
Sy sy sy... :angel:

Tagit en promenad i skogen, hämtat barnet i skolan, hämtat ut reservad kurslitteratur på biblioteket. Nu en kopp te och lite senare blir det träning förstås.

Sommarens stress har kommit ikapp mig och hjärnan känns mest som tre dagar gammal havregrynsgröt konstant.

På väg in till stan igen, efter att ha varit hemma hos katten nån timme, nu på jakt efter trälim och höstmys! :D (Jag gav mig inte på att handla något annan när jag var in för att köpa plywood - den var inte tung men otymplig och jag åker ju buss. Så var inställd på det från början.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund