Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha. Eftersom jag aldrig hört tänkte jag att det uittalades som det skrevs.Jag tror (eller här i Sörmland är det så ) att det inte alls är dialektalt utan mer en markör för att prata inte bäbisspråk, men lite tillgjort emfatiskt. Lite extra bakåtflyttat både /g/ och /u/ så att det inte riktigt finns lämplig alfabetisk representation för den vokalen som uppstår.
Jag anar att den ståtliga arab som jag kallade göllig har ungefär samma relation till ordet som du har.Aha. Eftersom jag aldrig hört tänkte jag att det uittalades som det skrevs.
För mig är gulligt inget ord jag skulle använda. Det är för mig förknippat med bebisar och rysch och pysch. Och kvinnokön.
(nej jag konsumerar inte kattvideor heller...)
??Aha. Eftersom jag aldrig hört tänkte jag att det uittalades som det skrevs.
För mig är gulligt inget ord jag skulle använda. Det är för mig förknippat med bebisar och rysch och pysch. Och kvinnokön.
(nej jag konsumerar inte kattvideor heller...)
Söta kan djur vara.??
Så enligt dig kan inte djur vara gulliga?
För mig är ordet infört i språket och helt synonymt med en gammal bukeist (Thörnis) för en massa år senOT. Ser detta "göllig" här och var.
Helt obekant för mig annanstans än på buke. Var i landet säger man sådär?
Sy sy sy...Jag behöver verkligen köpa byxorhar ett par som sitter hyfsat och de är inte så bekväma. Så nu letar jag. Verkar finnas en del på rean inne i centralorten så funderar på att åka dit. Men jag är så sjukt kräsen med materialet! Vägrar polyester, det blir så svettigt och äckligt.
Det är svårt att få till passformen så jag blir nöjd. Köpebyxor dömer jag inte lika hårt om de inte sitter perfektSy sy sy...![]()
Se där, du var redan på gDet är svårt att få till passformen så jag blir nöjd. Köpebyxor dömer jag inte lika hårt om de inte sitter perfekt
Med det sagt, jag har köpt tyg till två par. Måste bara komma på vilken modell jag vill ha.