Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regn hela dagen = katt på hjärtat hela dagen. :heart

IMG_8846.webp

Hemsk huvudvärk som börjat lätta.

Lämnat in unghästens pass på posten för resan till avregistrering. På nåt vis är det så definitivt nu. Sista veckornas dimma är försvunnen och nu är allt som det ska, fast annorlunda och nytt?
Sitter vid havet en stund lyssnar på fiskmåsarna och några fiskare som tjattrar brevid mig. Migränen är på G igen.
Havet får min själ att må bra, ändå är jag här för sällan.

Hänger i min kompis tjusiga lägenhet, där jag bor i helgen för att vara hundvakt, och njuter av att känna lite inre lugn för första gången på typ en vecka. Tanken var att jag skulle ha njutit av den känslan redan igår, men den planerade myskvällen resulterade istället i akutbesök hos veterinären då ovan nämnda hund under vår promenad lyckades reta upp ett gäng jordgetingar som gick till attack. Vi blev stuckna flera gånger båda två och jag blev paranoid över att hunden skulle få någon slags allergisk reaktion, så det blev att hänga i väntrummet hos veterinären största delen av kvällen. Ingen av oss hade hunnit äta middag, jag var helt slutkörd efter två extremt krävande arbetsdagar i rad samt dålig sömn hela veckan, och det var lite allmänt eländigt där ett tag. MEN hunden blev undersökt och konstaterades må fint och hon har varit helt och hållet sig själv sedan dess vilket såklart är det viktigaste. Det är mer än vad man kan säga om mig, som tydligen blivit allergisk mot getingar på senare dar och därför har en svullnad på typ 7-8 cm där jag blev stucken som värst. Faaasen vad det kliar och bultar och bränner :arghh:

Dag två på stadsfesten i staden. Jag bor minst sagt inom hörhåll. Det är okej. Det är bara två dagar om året.

Försöker nu få min hjärna att ignorera det höga ljudet av för tillfället pissdålig musik. Det går inte bra. Hjärntrötthet och höga ljud är ingen bra kombination. Jag blir jättestressad.
Ska snart gå och pussla. Det funkade i gårkväll.

Har avslutat slipandet för idag, städat av och duschat. Mest ätit en massa(!) godis idag, så nu mår jag sådär - har planterat vad jag ska äta imorgon för att återställa balansen i kroppen lite (inte för att godis är dåligt, vill jag understryka - det blev bara lite för mycket godis och kaffe och inte så mycket annat när jag stod och slipade typ hela dagen. Jag mår bättre av lite lagom med godis i kombination med mat, liksom.). Polly var gott! Nu ska jag borsta tänderna och sova.

Hänger i min kompis tjusiga lägenhet, där jag bor i helgen för att vara hundvakt, och njuter av att känna lite inre lugn för första gången på typ en vecka. Tanken var att jag skulle ha njutit av den känslan redan igår, men den planerade myskvällen resulterade istället i akutbesök hos veterinären då ovan nämnda hund under vår promenad lyckades reta upp ett gäng jordgetingar som gick till attack. Vi blev stuckna flera gånger båda två och jag blev paranoid över att hunden skulle få någon slags allergisk reaktion, så det blev att hänga i väntrummet hos veterinären största delen av kvällen. Ingen av oss hade hunnit äta middag, jag var helt slutkörd efter två extremt krävande arbetsdagar i rad samt dålig sömn hela veckan, och det var lite allmänt eländigt där ett tag. MEN hunden blev undersökt och konstaterades må fint och hon har varit helt och hållet sig själv sedan dess vilket såklart är det viktigaste. Det är mer än vad man kan säga om mig, som tydligen blivit allergisk mot getingar på senare dar och därför har en svullnad på typ 7-8 cm där jag blev stucken som värst. Faaasen vad det kliar och bultar och bränner :arghh:
Usch vilken dramatisk start!

Tar nog ner mina solcellslampor när det inte regnat på några dagar så jag inte halkar runt med stegen. Nu känns det verkligen som hösten kommit. Behöver städa och eftersom jag insåg att det var idag det var Årstadagen avbokade jag min biljett till spiderman. Eftersom jag ska tvätta imorgon så får det bli på måndag tror jag.

Oh. Berätta mer!
Jag var runt tjugo och trött på livet, hade ingen häst och just då inget jobb och knappt några ägodelar så jag bestämde mig för att ta mitt pick och pack och gå. En kompis sa att han ville hänga på och jag tyckte att det fick han väl så länge han förstod att det var MIN resa, och det gick bra.. så vi började gåå någonstans i mitten av Sverige och tog oss sedan runt genom att promenera och lifta och för det mesta sova i skogen. Vi hade varsin ryggsäck och en presenning och ett myggnät och liiite pengar. 😅

Vi tog oss igenom Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Fraknrike, sniffade lite på Spanien (vi hade eventuellt planer på att ta oss ned till någon turistort och arbeta i bar, men det gick inte av olika anledningar, bland annat arga militärer :angel: ) men fick istället lift med en lastbilschaufför som skulle upp till England, så vi åkte med honom genom Frankrike och gratis med färjan till England. Väl i England mötte vi ett gäng som skulle upp till Fringefestivalen och när vi kom till Edinburgh hade vi helt slut på pengar och det var lätt att få jobb så vi stannade där. På den vägen är det, mycket kort. :D
Sedan åkte jag tillbaka till Svea några år innan jag bestämde mig för att flytta permanent.

Det var några fantastiska månader och jag har SÅ många historier!
En av anledningarna till att jag valde att åka just då var ju dock att jag inte hade några djur, så hur man genomför liknande med hund vette sjutton. :)

Är jag den enda som inte gillar pizza?
Nej. Jag har också svårt för det.
Äter en kanske vart tredje år eller så. Ytterst sällan njuter jag av det.

För mig är det mest torrt bröd fett, och slemmigt.
När jag var ung var pizzerian stans inneställe, med disco.
Så fyllon, och spyor på trottaren utanför har skapat outplånliga associationer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn