Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slutade kolla på dokumentärserien om waffen ss och satte up live versionen av How to train Your Dragon. Mycket mysigare och slås av Megaras likhet med Toothless.

collage.webp

Idag istället för att köra häst bidde det ett varv in till CG och köpa pall med spånbalar till pållan inför installning. Gick smidigt att stapla in på logen då bästa älsklingen hjälpte till 😊.
Sen för min del tillbaka till stan ikväll då jag jobbar extra, sen hem och vända kudden innan jag ska tillbaka imorgon för dubbelpass 😊.

Jag var runt tjugo och trött på livet, hade ingen häst och just då inget jobb och knappt några ägodelar så jag bestämde mig för att ta mitt pick och pack och gå. En kompis sa att han ville hänga på och jag tyckte att det fick han väl så länge han förstod att det var MIN resa, och det gick bra.. så vi började gåå någonstans i mitten av Sverige och tog oss sedan runt genom att promenera och lifta och för det mesta sova i skogen. Vi hade varsin ryggsäck och en presenning och ett myggnät och liiite pengar. 😅

Vi tog oss igenom Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Fraknrike, sniffade lite på Spanien (vi hade eventuellt planer på att ta oss ned till någon turistort och arbeta i bar, men det gick inte av olika anledningar, bland annat arga militärer :angel: ) men fick istället lift med en lastbilschaufför som skulle upp till England, så vi åkte med honom genom Frankrike och gratis med färjan till England. Väl i England mötte vi ett gäng som skulle upp till Fringefestivalen och när vi kom till Edinburgh hade vi helt slut på pengar och det var lätt att få jobb så vi stannade där. På den vägen är det, mycket kort. :D
Sedan åkte jag tillbaka till Svea några år innan jag bestämde mig för att flytta permanent.

Det var några fantastiska månader och jag har SÅ många historier!
En av anledningarna till att jag valde att åka just då var ju dock att jag inte hade några djur, så hur man genomför liknande med hund vette sjutton. :)
Det låter helt fantastiskt.
Jag tänker att jag främst vill upptäcka Sverige, kanske Norge/Finland. Har ett jättebra och lätt tält där vi alla får plats utan problem. Ska man utomlands så är det inga problem bara hundarna är vaccinerade och det får man såklart ordna med innan vid behov :) Tänker att jag skulle vilja testa att gå hem till en vän som bor långt norrut, pausa hos henne lite, fortsätta vidare till en annan vän osv.

Det låter helt fantastiskt.
Jag tänker att jag främst vill upptäcka Sverige, kanske Norge/Finland. Har ett jättebra och lätt tält där vi alla får plats utan problem. Ska man utomlands så är det inga problem bara hundarna är vaccinerade och det får man såklart ordna med innan vid behov :) Tänker att jag skulle vilja testa att gå hem till en vän som bor långt norrut, pausa hos henne lite, fortsätta vidare till en annan vän osv.
Jamen ett sådant upplägg borde gå jättebra!
Jag gjorde något liknande typ ett år efter att jag kom hem och då hade Kailzie (jag fick ju henne i Skottland <3.) Hade en internetkompis söderöver och vi beklagade oss båda över att vi inte visste vad vi skulle göra till midsommar. Jag tyckte att "Jag kommer över. Om jag börjar gå nu är jag väl framme om ett par veckor?" :D
Det var så gräsligt varmt den försommaren att vi fick försöka slumra bort eftermiddagarna i tältet och börja gå under småtimmarna. Jag minns så väl en morgon runt fyrasnåret utanför Östersund då vi fick besök av ett lodjur medan jag packade ihop lägret, det var helt fantastiskt. :love: Just do it, som man säger! Även om det bara blir två -tre månader liksom.

Jag har också duschat och det känns skönt. Av någon anledning hade jag hårspray i håret i morse eftersom jag hoppades att lockarna skulle hålla trots att jag visste att de inte skulle det, och jag hatar att ha stylingprodukter i håret! :arghh: 😅
Kan också konstatera att sedan Kim tog den där musen häromnatten har han inte varit det minsta intresserad av utrymmet under spisen. Duktig pojke som ser till att matte kan sova gott. <3

Kan givetvis inte sova nu fastän jag är superdupertrött.
Brukar bli så när jag sprungit långt och tagit ut mig. Pulsen och andningen går inte ner helt plus att jag har ajaj i benen.
Helt i sin ordning då kroppen håller på att laga alla trasiga muskelfibrer men tycker att den kunde låta mig sova i alla fall.

Får sova lite på dagen i morgon och ta ikapp lite sömn. Just nu har jag försökt i 4 timmar och ger nog upp och försöker igen om en timme. 😅

Kan givetvis inte sova nu fastän jag är superdupertrött.
Brukar bli så när jag sprungit långt och tagit ut mig. Pulsen och andningen går inte ner helt plus att jag har ajaj i benen.
Helt i sin ordning då kroppen håller på att laga alla trasiga muskelfibrer men tycker att den kunde låta mig sova i alla fall.

Får sova lite på dagen i morgon och ta ikapp lite sömn. Just nu har jag försökt i 4 timmar och ger nog upp och försöker igen om en timme. 😅
Hur gick det i regnet? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn