Vad gör vi? Del CCXXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror det är samma konstnär som målat en av mina i vardagsrummet. Köpt på loppis för en hundring.

3065.webp

Hemma från middag hos syster. Mycket trevligt och god mat. Min pappas hund kommer imorgon och ska bo över natten. Måste städa lite innan dess men orkar inte ikväll.

Megara var sur när jag kom hem, inte bara för att hon inte fått middag men att jag varit otrogen 😾 det blev mycket nosande och slickande och mer nosande (låter som en hund när hon snusar).

Väldigt många klarar inte ens av att byta ett hjul längre eller hantera en domkraft och det vet biltillverkarna så dom lägger på sin höjd i en flaska punkaspray som sällan funkar, dom vet att folk ringer en bärgare oavsett om det är motorras, punka eller att handskfacket är fullt. :D
Jag har reservhjul kan byta däck men betalar försäkring för bärgning och har ingen lust att stå vid vägen och byta. Jag vill inte bli ihjälkörd.

Byta däck gör jag hemma.

Jag har reservhjul kan byta däck men betalar försäkring för bärgning och har ingen lust att stå vid vägen och byta. Jag vill inte bli ihjälkörd.

Byta däck gör jag hemma.
Nej folk kör ju som dårar så att stå tex. på 1+2-vägen och byta däck utan en TMA-bil bakom är ju förenat med livsfara numera, vissa skiter fullständigt i både medtrafikanter och vägarbetare men att kunna byta är skitbra om man är ute i obygden nånstans och märker att det saknas luft på undersidan i nåt däck när man kommer tillbaks efter bär eller svamppromenaden och man har slut på undersidsluften i bagaget. :)

Har suttit i telefon med ena sonen i nästa fyra timmar. De hade mycket att säga i dag!
Har nu tagit medicin och fyllt middagsdisken i maskinen och är redo för sängen strax, bara tandborstning kvar. I morgon terapeutbesök och jobb på plats. Ska även till Stadsmissionen och se om jag hittar någon bilderbok till barnbarnet. Och köpa frimärke och posta brevet till henne.

När jag vill göra något själv (och gör det!) Så får jag ofta en massa inlägg på buke om att jag inte bör göra det :angel: Jag kortslöt hela huset bara en gång så fastighetsskötaren behövde göra något i källaren. Och har aldrig trillat från balkongen, trots att det varit nära några gånger. Bara för stegen en eller två, eller flera, gånger.

Nej folk kör ju som dårar så att stå tex. på 1+2-vägen och byta däck utan en TMA-bil bakom är ju förenat med livsfara numera, vissa skiter fullständigt i både medtrafikanter och vägarbetare men att kunna byta är skitbra om man är ute i obygden nånstans och märker att det saknas luft på undersidan i nåt däck när man kommer tillbaks efter bär eller svamppromenaden och man har slut på undersidsluften i bagaget. :)
Det är tur att det bara brukar vara på nersidan det är slut på luft......

Vill också vara hemma och fixa. Inte alls pepp på jobb. Men det får gå.
Min sista vecka med ledig fredag, sen blir det heltid igen. Känns konstigt..

• Hjärta
Reactions: Sel
Ska jobba, meeeen motivationsnivån så här en måndagsmorgon är kanske inte den bästa. Jag är INGEN morgonmänniska! Det brukar ta sig, men hela kroppen är missnöjd och stel och öm i protest!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Överjävligt ont i ryggen
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Vad gör vi? CCXXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund