Vad gör vi? Del CCXXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
FB_IMG_1790072905472.webp

Nya husdjur kom idag
Så jag måste till Ikea imorgon och uppgradera deras balja

I natt får killarna äntligen sova ute vilket dom själva visade var helt enligt deras plan och befann sig nyss allra längst nere i beteshagen. Valacken är fortfarande svullen men mycket mindre nu. Tog av lindorna i dag och hoppas han klarar sig utan dom nu när han rör på sig mycket, fortfarande metacam och såren läker. I bästa fall är det bara ytliga skador.

Vilodag idag också pga migränen hängt kvar hela dagen. Hade iaf tur och hittade en tablett i skåpet på jobbet (hade ingen migränmedicin kvar hemma..) så tog den imorse. Mår fortfarande skräp men ändå bättre. Har ätit, dammsugit, diskat och fixat kanelstekt äpple till min overnight oats. Nu är det dags att duscha och göra kväll.

Lugn dag även här. Tillräckligt med energi mitt på dagen för att åka ner till havet en sväng med hundarna. Var rena sommarvärmen - det hade jag inte väntat mig efter frostkänning på morgonen. Skönt att hundarna fick lite aktivering iaf då de börjat bli lite otåliga 🙈

Det är fortfarande så varmt både ute och inne att jag har varit tvungen att leta fram fläkten igen för att ens kunna tänka på att sova i slutet på September. Ur led är tiden.
Du skulle ha stannat kvar lite längre i Sverige :D Här är det rätt höstkyligt om nätterna, även om dagarna ibland kan vara varma och fina.

Har fortfarande huvudvärk. Stannar hemma från jobbet idag, orkar inte sitta och glo in i en skärm hela dagen. Tror det är förkylning på gång men den vägrar bryta ut. Det liksom värker i bihålorna och öronen.

Somnade typ kvart i åtta i går 😅 Sov hela natten och är mycket piggare i dag.
Är ensam på jobbet, hoppas det fortsätter som det gjort nu på morgonen för det är otroligt sömnigt och dött.
Sitter och tittar på mina fåglar som mumsar på frön i fönstret och betar av grejer jag ligger efter med. En av talgoxarna har nog varit med om något för den ser inte superkry ut (ser nästan ut som den fångats av katt men lyckats komma loss).

Funderar lite på "laglighet" och om jag får lov att filma ut på loftgången inifrån min lägenhet? Räknas min dörr som min egendom?

Det kanske räcker att skrämmas lite. Mattan var flyttad på sedan imorse igen :(
Det är nog knepigt att få till om man absolut måste följa lagen. Och ytterst skulle IMY kunna döma ut en sanktionsavgift för att du bryter mot lagen om kamerabevakning. Om du sätter upp en kamera som inte syns så tydligt under ett par dygn för att få veta vem som flyttar din matta är nog risken noll att IMY skulle utreda en sådan sak.

Börjat dagen med kaffe och godis...nu ska jag försöka hinna med något vettigt innan 4 timmars möte på jobbet. Regnet ska komma tillbaka i eftermiddag, det hänger redan i luften.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Överjävligt ont i ryggen
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Vad gör vi? CCXXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27