Vad gör vi? Del CCXXXVII

Bukefalos 30 år!

Kan någon förklara varför serienummer till vitvaror alltid sitter på ställen man inte kan se dem?
Gäller det mindre apparater är det inte ovanligt att dom sitter inuti apparaten så man måste skruva av höljet och bara för att jävlas är det minst en "säkerhetsskruv" som inte går att skruva upp med stjärna eller vanlig mejsel. Dom vet att folk ger upp och köper en ny även om bara säkringen i den går eftersom "vanliga" människor inte har specialmejseln.

Varit på författarsamtal med Katarina Wennstam. Mycket trevligt ordnat. Var riktigt kul att höra henne berätta om sin researchprocess för jag kände igen mig i så många delar i min research för min planerade serie med historiska romaner. 🙂

1000007396.webp

Ser på Elitstyrkans hemligheter VIP från igår. En rekryt tycker inte det känns rimligt att han väger 65 kg själv och han ska bära en annan rekryt på 90 kg. Instruktören "bella": "ibland har man otur" 😆😂.

Varit på slottet med jobbet och ätit god mat och haft en mycket trevlig eftermiddag där. Fick visserligen ett migränanfall på vägen hem och legat däckad en stund men nu är alla djuren fixade. Två dagar kvar sen semester! :banana:

Jobbat klart och fixat stallet. Köpte med mat hem och har ätit kvällsmat under tiden jag kollat på Paradise hotel.
Nu ska jag duscha och sen lösa melodikrysset.

Soffhäng med kamomillte och bananbitar med biscoffsmör och nutella 😋 till säsongsstarten av Bonde söker fru; 21e säsongen! Bara karlar till bönder i år så det är "bonläpp söker blygdläpp" fär den som vill vara lite rolig 😂.

Soffhäng med kamomillte och bananbitar med biscoffsmör och nutella 😋 till säsongsstarten av Bonde söker fru; 21e säsongen! Bara karlar till bönder i år så det är "bonläpp söker blygdläpp" fär den som vill vara lite rolig 😂.
Jag vägrar titta på eländet, jag säger som vanligt att ska jag gifta mig ska det vara med en riktig kossa, då finns det iallafall alltid färsk mjölk i huset.:p

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat