Vad gör vi? Del CCXXXVII

Bukefalos 30 år!

Var över till grannen-trävarufirman och mätte upp en grej som ska fixas på hans hyvel och "råkade" komma lagom till fikat (som vanligt) :angel: så nu har jag proppat i mig både äppelkaka och tårta,,,,, blir billigt idag för nu behövs ingen middag.:D

Klarade av att vara kvar hela tiden på arbetsträningen idag, känns skönt. Var på apoteket, handlade, hämtade ut paket och tankade på vägen hem. Nu är jag helt slut och ska vila resten av dagen.

Bra jobbat! :). Också trött efter jobbet fast jag slutade tidigare än vanligt meeeen så sov jag lite för lite och jobbar inte så ofta dagtid så får skylla på det 😅.

Jättefint väder idag! Soligt och varmt i solskenet, men kyligt i luften. Jag börjar dock bli väldigt (!) kall om händerna ute när jag jobbar, så pass att mina naglar skiftar i blå/lila snarare än rosa, så måste verkligen börja fundera inför vintern..

Ett berg av disk i diskhon. Borde plocka ur diskmaskinen men kände bara att Nej. Inte idag. Det får vänta.
Så funkar det tyvärr hos mig :(
Plockar sällan ur den rena disken innan jag har fyllt diskhon eller porslinet tagit slut.
Får väldigt sällan besök så motivationen är låg;).

• Gilla
Reactions: Sel
När arbetsdagen gick mot sitt slut så skickade en vän och frågade om jag ville med henne och en vän till henne och äta. Snart att säga nej till trevligt sällskap.
I morgon är det fredag.
IMG_2438.webp

Åt middag och sov en timme igen. Jag har inte känt mig så här utmattad sen operationen för tre år sedan. Vad är det för sjuka jag har egentligen?
Har du kollat dina sköldkörtelvärden? Och nu pratar jag inte bara om TSH utan även T3? Det trötthet du beskriver påminner stakt om hur jag hade det när jag hade hypertyreos (giftstruma). Men sen finns det många andra osaker till att man kan bli utmattad. Dina värden ligger bra i övrigt?

Har du kollat dina sköldkörtelvärden? Och nu pratar jag inte bara om TSH utan även T3? Det trötthet du beskriver påminner stakt om hur jag hade det när jag hade hypertyreos (giftstruma). Men sen finns det många andra osaker till att man kan bli utmattad. Dina värden ligger bra i övrigt?
Vet inte om det är kollat. HB och ferretin är ju askasst, därav järninfusionen i fredags. Det är som att biverkningarna på den sa åt kroppen att säga upp sig helt.
Ska göra flera undersökningar för att leta orsak till de låga värdena, men om de inte ger något får jag prata med läkaren om sköldkörteln.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat