Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ganska precis lagt mig efter att ha fyllt på vatten till hästarna, skruvat upp en bräda på skyddet som hade lossnat och tagit emot foder så de mumsade för fullt när jag åkte. Hönsen ute, hundar och katt fått mat. Jag har hittat ett par råtthål ute som jag stampat ner knytnävsstöra stenar i. :rage:

Dax för mig att ladda batterierna inför kommande natt, trodde faktiskt inte jag skulle bli så trött som jag var eftersom det var tredje natten, bara två kvar nu. :meh:

Ja, jag har funderat på det. Har mått skit över det här hela dagen.
Hade ett tel samtal tidigare i veckan (de har eg bara telefon"möten" nu om det inte är något man specifikt behöver komma in för) och ska ha ett uppföljande samtal om en månad, men det är nästan ännu värre för mig att nå fram på telefon. Ett mejl hade dock kunnat vara en idé, men jag vet inte doktorns mejladress eller hur jag får tag på den. Kanske skriva ett brev? Problemet är bara att några av mina symptom är extrem trötthet, hjärndimma och koncentrationssvårigheter 😅 har liksom inte energi till att bråka med vården.

1177? om det är direkt namngiven person vidarebefordrar vi informationen till vederbörande

Ah, läst klart, det gick visst inte

Senast ändrad:
Jättefin runda! Det såg väldigt "lätt" ut, och med det menar jag det jämna tempot och placeringen på hindren. Fint :heart
Är bara 60 cm, normalt brukar jag hoppa runt 70 cm eller 80 cm. Hade önskat en annan häst på 60 för på 70 kommer det oxrar och den hästen och jag går inte riktigt ihop på oxrar, hon kan stanna och då känner jag mig osäker så blir det en ond cirkel.
Hade önskat en annan häst på 80 som är ett säkert kort.

Nu när jag fick den bruna valacken hade jag kunnat hoppa 70, men så var det första gången jag hopptävlar honom och alla runt mig säger att det inte är många som vill rida honom på tävling då han kan bli pigg och bockar, så tänkte att jag hoppar 60 och i värsta fall kan vi trava runt då hindren är så låga.

Redan på framhoppningen testade jag att trava mot det låga uppvärmningskrysset och han tog galopp precis innan. Typ det enda jag tänkte på under hela ritten var att få tillbaka honom och inte låta honom bli lång, samt vart nästa hinder var osv.

Kommer nog önska honom igen på nästa tävling, gillar lite att utmana mig själv och försöka göra det bättre nästa gång. :)

Fick lite oväntat besök imorgon, så nu håller jag på med att städa :wtf: och fixa fika i form av cheesecake. Jättegott med cheesecake men jag bakar verkligen det inte särskilt ofta eftersom det tar sådan TID.... Först 1 timme och 15 min i ugnen på låg värme. Sedan 1 timme på eftervärme. Efter det ska den kallna helt på bänken, och sedan ska den in i kylskåp i en massa timmar. Helst över natten. Ska göra körsbärssås till - GRYMT gott :d !!

Typ det enda jag tänkte på under hela ritten var att få tillbaka honom och inte låta honom bli lång, samt vart nästa hinder var osv.
Det var helt rätt ridet!

Skriv inte "bara" när det var 60 cm, upp till 1m kan alla hästar hoppa utan vidare, det är vad ryttaren gör som är det viktiga - inte höjden!
Du nedvärderar dig och din ridning. Titta på rundan hur fint du planerar och hur bra du följer med och håller ihop hästen :up:
Rider du lika bra nästa gång så kan det vara 70, 80 eller 90 - det spelar ingen roll, hästen kan ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 958
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 239
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 331
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 793
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Att lämna i smyg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur