Vad gör vi? Del CXLIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare tanten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 82 163
Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en intensiv dag med grannarna. Vi har jobbat på med föreningslokalen i källaren. Trodde det var en omöjligt projekt men det börjar faktiskt bli riktigt trevligt där nere!
Vi har tvättat gardiner, målat väggar, rensat skåp osv. Imorgon ska vi rolla väggarna ett sista lager och en granne ska fixa nya bänkskivor till köket i lokalen. Jag tänkte byta beslag på köksluckorna, beroende på om jag orkar annars får det bli senare i veckan.

Märkt att det varit ganska mkt negativt på Buke på sista tiden, många som mest ser problem med allt och jag dras konstigt nog till att läsa trådarna. Eftersom jag själv kämpar med att vara positiv trots att jag inte är helt frisk osv så dränerar det mig väldigt. Funderar på att ta en Bukepaus och kanske inte läsa så mkt här. Jag vill se möjligheter. Att glaset är halvfullt! Livet kanske inte alltid är en fest men jag vill verkligen försöka se det positiva i tillvaron! Kämpa Törnis!

Haft en intensiv dag med grannarna. Vi har jobbat på med föreningslokalen i källaren. Trodde det var en omöjligt projekt men det börjar faktiskt bli riktigt trevligt där nere!
Vi har tvättat gardiner, målat väggar, rensat skåp osv. Imorgon ska vi rolla väggarna ett sista lager och en granne ska fixa nya bänkskivor till köket i lokalen. Jag tänkte byta beslag på köksluckorna, beroende på om jag orkar annars får det bli senare i veckan.

Märkt att det varit ganska mkt negativt på Buke på sista tiden, många som mest ser problem med allt och jag dras konstigt nog till att läsa trådarna. Eftersom jag själv kämpar med att vara positiv trots att jag inte är helt frisk osv så dränerar det mig väldigt. Funderar på att ta en Bukepaus och kanske inte läsa så mkt här. Jag vill se möjligheter. Att glaset är halvfullt! Livet kanske inte alltid är en fest men jag vill verkligen försöka se det positiva i tillvaron! Kämpa Törnis!
Kämpa på vännen.
Förstår att vissa trådar ger negativa känslor.
Bukepaus kan vara bra.

Här är en till som inte går på julmarknaderna i år, jag är helt enkelt lite rädd eftersom folk inte har vett att hålla avstånd :(
Pandemin är inte hanterbar än och jag prioriterar att kunna umgås med mina föräldrar och jag vill såklart inte bli sjuk själv heller (pga riskgrupp). Sorgligt men sant.
Jag tycker så väldigt, väldigt synd om alla restauranger som såklart hade hoppats på en någorlunda julbordssäsong i år, och så blir det så här igen..... :( Tänk att stå med en massa inköpta råvaror som får kasseras pga avbokningar. Kommer de ens att våga en gång till?? Man börjar ju snart tvivla på att livet någonsin kommer att återgå till det normala igen.... :(

Hunden blev helt plötsligt jättedålig i kisseriet, som när han fick blåsatoni för flera år sedan. I en perfekt värld hade jag inte behövt åka in till djursjukhuset på jouren utan kan ta honom till egna vetten på morgonen men vet inte om jag vågar vänta. Förra gången var det också en söndag kväll, slår aldrig fel 😔

Förstår om du inte orkar fortsätta läsa, men hoppas ändå på att du stannar. Du bidrar med så mycket positivt och det är alltid lika roligt att läsa om din vilda vardag.... :D

Jag tycker så väldigt, väldigt synd om alla restauranger som såklart hade hoppats på en någorlunda julbordssäsong i år, och så blir det så här igen..... :( Tänk att stå med en massa inköpta råvaror som får kasseras pga avbokningar. Kommer de ens att våga en gång till?? Man börjar ju snart tvivla på att livet någonsin kommer att återgå till det normala igen.... :(
Helt otroligt jobbigt
Har märkt det på fb med, flera restauranger som fått mängder med avbokningar

Grattis på födelsedagen i efterskott @Asko 🎂

14_Grattis.jpg

Det utlovas -13 imorgon i Stockholm, får se hur mycket de sedan säger att det känns som. Det är något fel på mina element, det i vardagsrummet är kallt, de andra ljumma, 15 grader inne. Men jag sitter inlindad i ett täcke med fårskinstofflor och katten sover på sin värmedyna så det går ingen nöd på oss.

Det utlovas -13 imorgon i Stockholm, får se hur mycket de sedan säger att det känns som. Det är något fel på mina element, det i vardagsrummet är kallt, de andra ljumma, 15 grader inne. Men jag sitter inlindad i ett täcke med fårskinstofflor och katten sover på sin värmedyna så det går ingen nöd på oss.
Men det måste ju vara något fel! Antingen på elementen eller på värmeförsörjningen, så där kallt kan du ju inte ha inomhus :down:

Men det måste ju vara något fel! Antingen på elementen eller på värmeförsörjningen, så där kallt kan du ju inte ha inomhus :down:

Antingen har brf dragit ner värmen för att spara pengar :D eller så behöver kanske mina element luftas eller något sådant. Det porlade lite i rören häromdagen men det blev inte varmare i elementen. Men som sagt, med tofflor och täcke så är det helt ok, bara segt att ta sig upp ur sängen på morgonen.

Ignore är en bra funktion :angel:
Den har hjälpt mig massor när jag känner att jag inte orkar med.

Lagt mig i sängen :love: När jag kom hem väntade min kompis tillika kattvakt på mig med te och vi hade jättemysigt :heart Ena katten är sur på mig och tjurar i vardagsrummet men mattegrisen Lillkatten är sååå lycklig matte är hemma och kom som ett skott när jag öppnade dörren :love: Myser med henne i sängen nu :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 974
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 491
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 067
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 330
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka