Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har betalat räkningar och är ytterst tacksam över att jag bara har två stycken att köpa julklappar till. Det blir en tajt månad det här.

Laddar för ytterligare en dags stängseldragande :banana:
Vi hann hälften igår, blev avbrott pga hösilageleverans. Till nästa leverans SKA jag ha en palldragare, men den här gången fick vi lägga balarna på fel sida och rulla in dem. Inte optimalt att förvara dem så, jag vet, men det får gå för denna gång. Nu klarar vi oss 3-4 månader iaf, så hinner jag spana på begagnade palldragare och samla pallar under tiden :D
Någon hade fö satt i sladden till aggregatet medan vi jobbade me staketet. Det märktes inte.. Elrep som bar genommurkna, totalt sönderrostade grindisolatorer mm. Så jäkla skönt att få det gjort även om stallet inte officiellt är mitt förrän nästa vecka. De flesta stolpar är ok iaf, det underlättar mycket. En del behöver bytas och vi har fått klubba ner en del, men det är ju mer normalt.

Det beror på hur gamle de är :) Honorna är könsmogna efter sex veckor och gravida i högst 30 dagar så 75 dagar max. Förutsatt att du har båda (jag köpte bara hanar sist gången jag hade några för att slippa yngel). Föräldrarna är dock väldigt bra på att äta upp ynglen om de får chansen så finns det inga bra möjligheter till att gömma sig så försvinner de snabbt.

Jag har haft välplanerade kar förut där de vuxna oavsett fick tag på ynglen (hittade molly yngel i pumpen en gång, då insåg jag att de faktist fick yngel men att de blev uppätna snabbt).
Ingen aning vilket kön. De är små än så länge

Har vaknat och kan inte somna om.
Utfodrat firrar. De blir helt tokiga då. Ska läsa lite innan det är dags att stiga upp och göra frukost

Blev ingen tidig kväll kom hem kl 1 . Blev en lugn fest men riktigt trevlig med god mat och trevliga folk och många unga var förvånade över vad som hänt i klubben under 60- 80 talet med alla os och alla.medaljer i stora mästerskapen som klubben tagit hem under den tiden

Käkar frukost och tittar på tv. Har tänkt städa lite innan jag går till jobbet men det blir nog vinterstudion med skidor istället. Städa kan jag göra en annan dag

Gett upp försöken att somna om och tittar på film istället. Jag behöver shoppa men det är så mycket folk ute idag :arghh::meh:

Inte vad jag vet. Är rätt kräsen och gillar bara en specifik dip dessutom, och den är en pulverpåse. Men jag kom på att jag i värsta fall kan blanda den i vanliga dricksglas :up:
Det funkar kar bra :p jag och en vän gjorde så när vi sov på hotell och skulle äta chips med dipp :rofl: men kom ihåg att bara blanda hälften åt gången typ, ett glas är inte så stort och det är risk att man kladdar :p

Skulle städa ur vedspisen innan sotaren kommer och drog ut den lilla beskådan under och fick se en stor boll med hår och damm och massor med hund och katt mat tänkte tanten stoppat ner en massa skit där men det var ett rejält råttbo så inte konstigt att katten har varit intresserad av spisen. Får sanera från all avföring och ladda fällor i lådan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 368
Senast: corzette
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 427
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
3 018
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 76 77 78
Svar
1 548
· Visningar
53 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur