Vad gör vi? Del CCXIII

Vi skulle egentligen ha åkt till stugan idag men sambon fick inte ledigt på klämdagen. Tur var kanske det, för en hel renhjord har, enligt vår väderkamera, parkerat sig på tomten, varav en handfull kalvar. 😍 Det har varit väldigt blåsigt på kalfjället så de har nog sökt skydd hos oss.

Tittar på Last of us och önskar att ett mirakel kunde ske som gjorde mig rik. Pengar löser inte allt men nog fasen skulle det underlätta väldigt mycket. En sak mindre att oroa sig för
Vi diskuterade det på jobbet idag, efter att en kollega ovetandes sprungit på Jensen Huang med sitt security-följe på en brunchrestaurang i Norrköping. Verkar enormt jobbigt och problembemängt att vara rik. Hela följet ville såklart hälsa på kollegans hund, och under de få minutrarna kom flera förbi och sa att de var ”big fans”.

Min slutsats är i alla fall att det är att leva i en mardröm av hög kaliber.

Tänk så små saker jag behöver för att bli glad? 😁 Hade en fantastisk kväll igår, i min ensamhet, men med flera samtal med awesomea människor. Har träningsvärk i magen idag pga alla skratt. 😆

Solen skiner, jag är ledig, kroppen är full av energi och tja, trots att livet är allmänt kaos och en riktig bajsstorm - så dansar min själ i regnet just nu. 🥳

Tror att jag ska ta med sonen och åka och köpa blommor till trappen idag. Det skulle passa humöret! 😁🙌🏻☀️

Vi diskuterade det på jobbet idag, efter att en kollega ovetandes sprungit på Jensen Huang med sitt security-följe på en brunchrestaurang i Norrköping. Verkar enormt jobbigt och problembemängt att vara rik. Hela följet ville såklart hälsa på kollegans hund, och under de få minutrarna kom flera förbi och sa att de var ”big fans”.

Min slutsats är i alla fall att det är att leva i en mardröm av hög kaliber.
Nu är inte jag @Mirre , men jag hade varit nöjd bara av att ha pengar så jag klarar mig oavsett vad som händer med jobb, kunna jobba deltid och ändå klara mig ekonomiskt om bilen skulle gå sönder eller att jag skulle behöva gå till tandläkaren.

Hörde att sopbilen var här så skyndade mig att stänga fönstret (det brukar lukta apa när de tömmer), precis när jag stängde fönstret kom första pusten av odör. :yuck:

Irrar runt lite planlöst här hemma.

Vet att det beror på att jag ska göra min första guidning för säsongen imorgon. Jag älskar att guida och det är sannolikt inga nekymmer, men den första är alltid pirrig.

Plus att jobbet bestämt att vi ska ha mikrofon, och hörsnäckor på besökarna. Avskyr det. Jag blir en mässande föreläsare istället för att kommunicera. Nåväl. Jag kommer nog in i det. Men det tar bort en stor del av glädjen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 578
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
670
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 588
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka