Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väldigt svårt för viss vårdpersonal att förstå det här med tystnadsplikt tror jag.
Sitter på vc precis utanför bvcsköterskans rum, hon ringer vårdtagarens föräldrar och uppger namn och allt på barnet, med dörren öppen :cautious: Allt hördes hur tydligt som helst. Det är andra gången jag hör henne brista i sin tystnadsplikt. Första gången var jag där med min yngsta och vaccinerade, hon talade om att hans kompis (med namn och allt) varit där innan och minsann blivit ledsen av sprutan. :cautious:
Ursäkta ordvalet men förjävla dåligt av den personalen. :yuck:

Försöker verkligen att inte tänka på jobbet men det är svårt när jag i förmiddags fick ett samtal om allt som händer och är fel där...
Tanken var att jag skulle på en fika-dejt men jag vet inte om jag kommer att orka med tanke på att jag inte ens tagit mig ur pyjamasen ännu. Näe.. nu fortsätter jag mitt SVTplay-maraton!

Nu har busvädret kommit hit,det har blåst sen i morse och småregnat,men nu är det halv storm tidvis och regnar stora blöta dasslock.:down:
Det är så illa att Gissa som inte skyr något väder,snabbade sig med behoven o sen dök in genom dörren för att krypa ner under en filt i soffan.

Köp en spårlina istället, den är mycket lättare än en longerlina. :)

Tack, jag kollade skillnaderna innan köp men kom fram till att en longeringslina blir nog perfekt för oss så länge. Den är inte så knölig att hantera :)

Fick just ett tackmejl från en av deltagarna på söndagens P&R
"för en sån trevlig programridning, lugn och välorganiserad"
Personligen tyckte jag det var en av våra mest kaotiska tillställningar, så olika saker kan upplevas :rofl:
Men kul få så positiv feedback. Lägger ner ganska mycket tid även på våra klubbtävlingar för att de ska bli så bra som möjligt, men så har jag ju en väldrillad föräldrastab för tillfället också :D

Idag är jag inte kaxig. Febern har gått upp rejält ihop med att jag hostat hela natten.
Så glad att Vovvi kan släppas ut och göra sina behov själv.
Måste snart ner till stallet och fixa hästen, ta in och fylla nytt underlag i boxen. Vill inte!

Jag skulle åkt till Gekås idag med min fd svärmor och hennes syster, men de bangade eftersom det var så dåligt väder. Nu vill de att vi ska åka någon dag i helgen istället, men orkar jag verkligen gå en hel dag på Gekås när det är lönehelg?

Snöar för fullt. Körde om en idiot som nog var ute med sommardäck, knappt styrfart, men höll sig som tur var efter vägrenen och hade varningsblinkers på :meh::banghead:
Har precis hämtat upp I och nu ska vi ut till huset och fortsätta med trappan. Han bara "är det BARA det vi ska göra?" :rofl: eh ja det räcker nog haha.

Känner mig lite nedslagen idag. Har inte sovit mycket då mannen sovit oroligt och vaknat och varit uppe om vartannat. Tur man varit ledig. Regnet har öst ned så har bara suttit inne hela dagen och nu är klockan snart halv fyra och det mörknar redan. Känner spontant att "fan jag orkar inte jobba imorgon" men det får gå ändå, snart helg igen.

Det är så enerverande när man väntar ett vårdsamtal en viss tid, och anpassar dagen efter det... men så ringer ingen. Antar att jag får passa telefonen fram till femtiden även om det var sagt tolv. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 309
Senast: corzette
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 423
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
3 006
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
39 664
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser