Vad gör vi? Del XCV

målet idag är att hålla mig vaken. Sovit som skräp i natt och är aptrött nu istället.
Hoppas hitta lite ork att tvätta lite kläder och sanera mig själv. Känner mig inte som världens fräschaste :wtf: Men först behöver jag få i mig någon sorts frukost. Och gärna få iväg momsredovisningen, har ett antal sköna tusenlappar att få tillbaka denna månad.
 
Lilla telefonen fick sig nått ryck och stängde nyss av sig själv. Sen la jag den på laddning (den hade hyfsat med batterier innan) och den kom igång igen men det skumma var att det kom flera medelanden efter varandra ”ditt meddelande till xxx har inte levererats” för 389 dagar sedan, för 276 dagar sedan, för 183 dar sedan...

... jaha. Men tack för info typ ett år senare :crazy:
 
De som ska ta över huset tänker släppa två hästar i det jag använt som sjukhage O_o Den är typ 12 kvm stor... Det finns en större vinterhage precis intill, använd den för sjutton!
 
Min utsikt just nu. Mattes gullegull :love:
20181207_134145.jpg
Har även lyckats tvätta en maskin och sanerat mig själv. Det tar sig!
 
Idag har jag lyckat fickringa min make flera gånger, min gamla chef och personen jag köpte min häst från (som var orolig att något hade hänt). Även om det var trevligt att prata lite med folk jag inte pratat med på länge, eller ja, maken pratar jag ju med :p, så är det dags för PIN på telefonen nu.
 
Hade så ont i hela kroppen när jag kom hem från dietisten, så jag slocknade ett tag på soffan...
Har lessnat på min sk KP nu :mad:
Vi skulle träffas på mån efter mitt jobb, äta lunch och göra något. Då vill hen åka ut till sin häst och fixa till den. Inte frågat om vad jag VILL göra... Det är väl OK att då och då åka med ut till stallet och fixa till hens häst, när jag vill det. Vill ha lite kontakt med stall/hästar ibland, saknar det sedan min gammelman gick bort 2012. Då var jag ju dagligen i stallet, minst en gång per dag, året om.
Våra "träffar" sker nästan bara på hens villkor, aldrig mina.:devil:
Nu har jag dessutom värk i hela kroppen, i princip varje dag:crazy: Så jag har det svårt att "städa" till hens krake till häst också. Det var på hens häst jag skadade mitt ena knä på för snart 4 år sedan...O_o:cautious:
Har nu smsat och avbokat träffen på måndag, har även föreningsmöte på kvällen då. Min "Kp" lär väl bli förbannad på mig, men det skiter jag!:cool:
Ska jaga Kommunen på måndag med, funkar inget vidare, varken med KP eller BS:mad:
 
Dricker glögg och lyssnar på Sven-Bertil Taube och jobbar i mitt jättejuliga kontor med vovvi i sin säng på skrivbordet. :heart
Sambon kom hem från jobb och upptäckte en massa mer julpynt överallt.
"Det här är ju fan som NKs jul-skyltning!" :rofl:
 
Skjutsade dottern till julmarknad och nu njuter jag av en god Cabernet Sauvignon. Spurtade in på Lidl strax före stängningsdags.Utmärkt tid att handla. Hur lugnt som helst. 20.00. Dottern skulle ha åkt tidigare men hennes nya telefon kom tillbaka från försäljaren och hon var ju "tvungen" att uppdatera allt och byta telefon direkt. Den första telefonen hade en trasig kamera så den fick vi reklamera.
 
Vattenbehållaren till min cpap behållare gick sönder efter att jag hade kört den i diskmaskinen. Den ska tåla det, men den är 2 år gammal så man får kanske stå ut med ett byte då och då. Jag betalar redan över 1200:- per år i hyra för maskinen men filter och annat som behövs får jag betala själv. Trodde att priset var fel (190€) så jag kollade runt lite mer. Men priset var rätt.
 

Liknande trådar

Svar
44
· Visningar
1 555
Senast: Krålus
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 630
Senast: golit
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp