Vad gör vi? Del XCV

Trevlig julfest på jobbet. Det var riktigt kul att - i grupper - laga julmaten själv :) . En del saker lite mer från scratch, och andra saker bara att värma. Mysigt och trevligt... :)

Imorgon får jag äran att fixa en födelsedagstårta till en vän, och vi ska fika tillsammans imorgon eftermiddag. För en gångs skull får jag alltså smaka en tårta som jag har bakat.... :) !!
 
Jag saknar min sambo... när vi båda jobbar så ser vi knappt varandra. 1h/dag typ.

Jag börjar jobba 6.30 eller 7.30 beroende på om jag ska morgonfodra eller ej. Hursom är jag uppe tidigt för min kaffe, cigg och bukefix ;) då sover han fortf.

Jag kommer hem på lunchen igen 11.30. Då har han åkt till jobbet, han börjar 9.30.

Jag åker tillbaka till jobbet 13.30. Han kommer hem på break kl 15.00.
Han åker tillbaka till jobbet 17.30 då jag slutar och kommet hem. Vi brukar precis missa varandra.

Han kommer hem runt kl 21-21.30 igen. Jag är redo för sängen, runt 21-22 (jag vet, men jag är riktigt kvällstrött). Brukar ändå hålka mig uppe till kl 22.30 för att få en stund med honom innan jag går och lägger mig.
Han behöver oftast ett par timmar att varva ner efter jobb och går och lägger sig runt 12-01 då jag redan snusar som en gris....

Meningen är att vi ska jobba 4 dgr/vecka men pga det eller det så stämmer inte våra scheman så bra ibland även om båda våra chefer gör allt de kan för att tillmötesgå våra önskemål om lediga dagar ihop :)
 
Har tittat på Idolfinalen med morsan, blev besviken när ena finalisten sjöng en låt sämre än förra gången han sjöng den. Första gången så var det så galet jäkla bra och jag hade hoppats på att få samma upplevelse nu, men nä. Jag brukar aldrig bry mig sådär jättemycket om vad som är med i Idol annars, men just den här låten första gången.. Åh så bra. Sååå nu sitter jag och tittar på det där framträdandet på youtube istället.
 
Var ute med en client pa sta'n. HU sa kallt det ar. :eek: Det ar 10*C ... Jag hade pa mig undertroja, sweatshirt, och vinterjacka, samt mamelucker, tunna langkalsonger och jeans avslutat med vinterboots. Jag kom hem for en timme sedan och har precis tinat upp. HUR star ni ut i Sverige dar det ar sa mycket kallare? Brrr ...
 
Efter den lite slöa morgonen, så inledde jag dagen med att skura badrummets alla skrymslen och vrår, inklusive duschavloppet och den "silen" :wtf: Att rengöra där, är sällan en nice syssla, men det är skönt när det är gjort och nu har jag ett extra, skinande rent badrum :up:
 
Lite chockad vaknar jag och inser att klockan är nästan 10. Jag brukar kliva upp vid 5.30 så snacka om sovmorgon. Uppenbarligen behövde jag det.

Det finns evenemang på byn och i stan men jag ska skärpa mig och bara vara hemma. Behöver köra ved, plantera sommarförvarade amaryllisr och baka matbröd. Borde bomba håret också. Få se om jag orkar.

Känner mig rejält låg inför tanken på arbetslösheten efter nyår. Det blev ett halvår på A-kassa förra gången. Och jag har blivit äldre. Få se om jag ens får nåt jobb mer i livet.
Ja, jag är pessimist.
 
Lite chockad vaknar jag och inser att klockan är nästan 10. Jag brukar kliva upp vid 5.30 så snacka om sovmorgon. Uppenbarligen behövde jag det.

Det finns evenemang på byn och i stan men jag ska skärpa mig och bara vara hemma. Behöver köra ved, plantera sommarförvarade amaryllisr och baka matbröd. Borde bomba håret också. Få se om jag orkar.

Känner mig rejält låg inför tanken på arbetslösheten efter nyår. Det blev ett halvår på A-kassa förra gången. Och jag har blivit äldre. Få se om jag ens får nåt jobb mer i livet.
Ja, jag är pessimist.
Jag tycker faktiskt att du ska gå på något kul evenemang för att pigga upp dig själv lite :) .

Jag tror säkert att du hittar jobb igen. Du är ju ändå verksam i en bransch som ofta skriker efter folk. Håller tummarna för dig :)!
 
Tårtan är klar - och den blev riktigt fin :) ! Har gjort lite "grovstädning", samt tagit in en liten söt gran från vår lilla skog.... Ska klä den senare i kväll, tänkte jag :) ! Men först blir det ett fikabesök hos vännen i eftermiddag. Äntligen får jag för en gångs skull smaka på en tårta som jag har bakat...
 
Har rakat hunden och städat i huset. Borde dammsuga men orken tog slut. Fröken liten somnade i soffan nu så jag tror jag ska göra det jag med 😁😁
 
Känner mig rejält låg inför tanken på arbetslösheten efter nyår. Det blev ett halvår på A-kassa förra gången. Och jag har blivit äldre. Få se om jag ens får nåt jobb mer i livet.
Ja, jag är pessimist.
Förstår helt och fullt att du känner dig låg just nu pga det du räknat upp - MEN - glöm inte hur BRA du är och att du har många goda ord med dig i ditt cv :up:
Jag är övertygad om att du inte kommer att vara arbetslös någon längre stund! :heartheart

Dessutom...
Nytt år = nya budgetar = fler att anställa ;)
 
Förstår helt och fullt att du känner dig låg just nu pga det du räknat upp - MEN - glöm inte hur BRA du är och att du har många goda ord med dig i ditt cv :up:
Jag är övertygad om att du inte kommer att vara arbetslös någon längre stund! :heartheart

Dessutom...
Nytt år = nya budgetar = fler att anställa ;)
Jag tycker faktiskt att du ska gå på något kul evenemang för att pigga upp dig själv lite :) .

Jag tror säkert att du hittar jobb igen. Du är ju ändå verksam i en bransch som ofta skriker efter folk. Håller tummarna för dig :)!
Tack för pepp. Det värmer en gamma tant! :heart

Sorgsen konstaterar jag dock att många kommuner nu drar ner sina SFI-utbildningar eftersom behovet sjunker drastiskt. Det innebär att det finns en uppsjö lärare som söker nya jobb. Lärare med legitimation. När min rektor valde att annonsera ut min tjänst istället för att bra förlänga var det en handfull sökande som hade lärarlegitimation. Så istället för att bara anställa en, så anställde han flera och slängde ut fler av oss utan leg. :cry:
 
Lite chockad vaknar jag och inser att klockan är nästan 10. Jag brukar kliva upp vid 5.30 så snacka om sovmorgon. Uppenbarligen behövde jag det.

Det finns evenemang på byn och i stan men jag ska skärpa mig och bara vara hemma. Behöver köra ved, plantera sommarförvarade amaryllisr och baka matbröd. Borde bomba håret också. Få se om jag orkar.

Känner mig rejält låg inför tanken på arbetslösheten efter nyår. Det blev ett halvår på A-kassa förra gången. Och jag har blivit äldre. Få se om jag ens får nåt jobb mer i livet.
Ja, jag är pessimist.

Jag hade anställt dig diiiiiirekt!
 
Haft lyxmorgon. Brodern övernattade i min lägenhet och vid 09.30 klättrade han upp på loftet och väckte mig lite försiktigt. Då hade han varit ute till bageriet och handlat bröd, köpt massa goda ostar, färskpressat juice, kokat kaffe, gjort en krämig äggröra och tänt ljus. Drömmig bror man har :love:
 
Vovvepromenad i duggregn och dimma :meh: Men vi tog en långis ändå för det behöver både hon och jag :angel:
Nu är det gôtt att komma in till kaffe och lussebulle, maken fixat kaffet och junior bakat lussebullar på hemkunskapen :d
 
Tack för pepp. Det värmer en gamma tant! :heart

Sorgsen konstaterar jag dock att många kommuner nu drar ner sina SFI-utbildningar eftersom behovet sjunker drastiskt. Det innebär att det finns en uppsjö lärare som söker nya jobb. Lärare med legitimation. När min rektor valde att annonsera ut min tjänst istället för att bra förlänga var det en handfull sökande som hade lärarlegitimation. Så istället för att bara anställa en, så anställde han flera och slängde ut fler av oss utan leg. :cry:

Det är tråkigt, men samtidigt är det ju bra att de anställer behöriga lärare tycker jag.
 

Liknande trådar

Svar
44
· Visningar
1 515
Senast: Krålus
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
353
· Visningar
14 558
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp