Vad gör vi? Del XCV

Jag har just kommit hem. Hungrig som en gnu sa jag skickade Maken att kopa Reuben sandwiches. :crazy: Massor av corned beef (vad heter det pa Svenska?), surkal och ost pa kraftigt morkt brod ar kanske inte helt enligt instructionen att ata nagot "latt". :cautious: Men gott var det i alla handelser. Till det kaffee och jag funderar pa att ta ett glas vin om en stund. :)
 
Har gjort klart den där inlämningen jag tjatat om i jag vet inte hur många dagar :). Den skulle vara klar 23.59 igår, jag lämnade in 23.56 :cool:
Det känns dock som så långt ifrån mig man kan komma, jag brukar verkligen inte vara såhär sen med saker. Men, nu är det gjort i alla fall.
Sen tänkte jag se slutet av ett avsnitt i en serie, det var 10min kvar, men fastnade 2,5h mer än det var tänkt... "följden" av det är att jag hunnit bli hungrig, jag vill ju inte gå upp..! :arghh:
 
Jag och exets ena kisse försvann under vintern och han var omöjlig att finna, när vi bodde på landet utanför Halmstad. Vi letade överallt. Trodde han försvunnit för gott (en 5 årig kastrerad, chippad hankatt)
En vecka -10 dagar senare satt han på förstubron som om inget hade hänt och ville in o äta :crazy:.
Vilken lycka!
Pessimisten (och realisten) i mig säger att hoppet är ute - men jag vill gärna få veta vad som hänt.
En granne säger att hon ev såg honom i måndags, men då är frågan varför han inte kom hem då? Han har kattlucka.
 
Har jobbat undan morgondagens arbetsuppgifter. Nackdelen är att klockan nu är typ 02 :meh: Fördelen är att jag inte behöver jobba imorgon. Tar således fet sovmorgon. Slängde iväg ett jobbmail och bara ”om det är ngn som har synpunkter på detta så säger jag upp mig”. Känns som att jag har varit tydlig i saken :laugh:

Jag jobbade till typ kl 22... då åt vi middag (har särbon här) och sedan ringde min väckarklocka kl 6... för jag måste upp och jobba #fanattjagintehartimlön
 
Alla djur utfodrade och barnen klara för dagis och fritids. Bara jag som ska göra mig klar så kan vi åka :) Ska möta upp mamma vid skolan för jag ska ta med hennes hund hem, ska vara barnvakt. Han är en mattegris utan dess like så det lär inte bli en lugn och fridfull arbetsdag för mig :p
 
Jobbat klart för dagen. 1,5 h blev det bara. Jag var visserligen inte så supernoggrann men ändå. Jaja, det blev lite pengar i varje fall.
 
Sitter och är sliten, fattig och skitglad på jobb. Träningen gick fantastiskt igår, Red var superstabil och bomarbetet satt direkt. Plus klickade med tränaren direkt, kommer definitivt åka tillbaka fler ggr.
 
Håller tummar, tår och tassar för er :heart
Jag är sällan orolig för mina.
Men förra veckan hittade jag mängder av röda hårtussar spridda över infarten!! Min röda är den enda röda katt som rör sig här. Han syntes inte heller till på ett par dygn. Lite ont i magen hade jag allt.

Sedan kom han lugnt spatserande och ville in. Jag kände igenom hela katten och hittade inte ens någon sårskorpa, än mindre ömma muskler. :meh:
 
Sådär då var julklapparna klara!
IMG_20181212_101031.jpg
Det blev stjärnor och glitter till båda barnen. Hoppas trycket håller!
 
Åhh beklagar. Får jag fråga vad du menar med att du aldrig upplevt något liknande?
Ja hon låg i en kista på ett podie i 4 dagar. När hon kom dit smyckade vi henne och alla tog farväl . Då såg hon rätt normal ut men då vi skulle elda upp henne efter 4 dagar var hon ingen skönhet längre då locket skulle av och vi tog adjö vi närmaste innan vi lyfte in kistan i krematoriet. Så var vi upp och kollade in när hon brändes .morgonen efter så var vi och rotade igenom askan för att hitta vissa benbitar till en liten urna och allt det andra åkte vi ner till floden och tippade i
 

Liknande trådar

Svar
690
· Visningar
36 352
Senast: Bufera
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 733
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 750
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp