Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på en podcast om stickning på jobbet. Tågvärden kom fram och sa att det lät ju tråkigt. Okej. Jag sa att hen behöver ju faktist inte lyssna. Hen deklarerar att nej då, hen har en lur i örat med nåt mycket roligare. Okej. Hen avslutar storstilat med att säga att hen sett artikel om att folk som stickar ofta är psyksjuka, och går. Okej?! :rofl::banghead:
Undrar om detta är ett okej beteende för en tågvärd. @Bison , vad säger du? :)

Vaknar till et väldigt varmt hus. Fattar inte varför.

Gjorde som jag brukar. Tände en brasa, fyllde på den en gång och gick och la mig. Nu är det 23 grader inne och elementen kokheta. Brukar vara behagliga 19-20 på morgonen.

Nåja. Klagar inte. Det innebär att det kommer att vara behagligt varmt när jag kommer hem ikväll.

Jobbigt när man står och väntar på stationen och det yngsta barnet ringer och gråter för att han har så ont i halsen.:( Maken svarade inte i telefon och man känner sig hjälplös. Storasyster steppade upp och fixade varm choklad. Hon kände sig också krasslig men ville komma iväg till skolan för att få info om veckan. Sen skulle hon kanske åka hem om hon kände att hon blev sämre.
Att maken inte svarade är inte så konstigt, vid den här tiden står han ute och drar igång allt så han hör inte mobilen. I hörlurarna måste han ha komradion eftersom de behöver kunna komunicera snabbt.

:heart jag hoppas att du hittar fotfästet snabbt.
Relativt snappt ska det gå, Har kommit över sorgen nu och vågar titta ut och skapa nya bekantskapskretsar. (Folk försvinner när en relation tar slut). Så dagen första mål är frukost! Sedan kommer jag att försöka hitta en trevlig frisör (eller motsvarande) och fixa håret. Och eftermiddagen kommer spenderas i Liljeholmens C. Så får man se vad Vasastan har att erbjuda en måndag kväll.

God morgon Tråden och allt bukefolk.

Gissa vem som just kom på att hon har konferens/utbildning imorgon? Och glömt av att kolla upp resa.

Blir till att gå upp vid 4 imorgon för att sätta sig i bilen och köra. Fasen ock.

Men men vi ser fram emot en grymme dag/vecka ändå. :banana:

Ehh jaha han den där grabben med en trolleripinne typ någon barnboksaktig grej om jag fattat någonting rätt.
Kass på kultur och allt sånt. :o
/hallonsaft vart inte mycket klokare men hjärnan kan sluta slira på lamellerna nu ett tag iaf. tack @Malin_L
Mja, barnbok skulle jag inte kalla det. Ungdom som funkar även för vuxen snarare. Det finns en stor fandom och massor utöver böckerna på tex pottermore.com

Ni vet ju att jag klagat en del på min kollega som har natten den vecka jag är ledig. Nu verkar det som att jag "blir av" med honom :banana: äntligen! Hoppas bara det blir någon vettig som tar över :cautious:

Hoppas inte det blir nån värre då :pO_o
Hundarna snarkar framför brasan och husse i sängen. Slöfockar.

*pluggar vidare*

Mysigt! Hög mysfaktor med brasa denna årstiden :love: (har ingen själv dock...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 56 57 58
Svar
1 158
· Visningar
42 534
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 183
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Årets skattebesked
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka