Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förundras över mitt yrke och mina elever. Jag undervisar i en särskild undervisningsgrupp, med elever som inte klarar att vara i klassrummet. Det är ett otroligt intressant jobb jag har! Speciellt när man inser att jag inte håller med om vissa åsikter andra lärare har om dessa elever - och jag kan idag visa på papper att en elev som av en fd lärare bedömts borde gå i särskola definitivt inte ligger under begåvningssnittet för sin ålder - snarare tvärtom! Det är mycket intressant. Jag får se många intressanta saker i min lilla grupp som eventuellt kan få positiva konsekvenser för elevernas skolgång och liv.

Jag förundras över mitt yrke och mina elever. Jag undervisar i en särskild undervisningsgrupp, med elever som inte klarar att vara i klassrummet. Det är ett otroligt intressant jobb jag har! Speciellt när man inser att jag inte håller med om vissa åsikter andra lärare har om dessa elever - och jag kan idag visa på papper att en elev som av en fd lärare bedömts borde gå i särskola definitivt inte ligger under begåvningssnittet för sin ålder - snarare tvärtom! Det är mycket intressant. Jag får se många intressanta saker i min lilla grupp som eventuellt kan få positiva konsekvenser för elevernas skolgång och liv.
Då verkar det som att du är rätt person på rätt plats! Jag hoppas verkligen att dina kollegor och chef ser det och att du får den uppskattningen som du ska ha.
Och jag hoppas att det går bra för dina elever!!

Har ägnat hela förmiddagen åt c-uppsatsen, så nu är vi igång och jagar deltagare :D. Det kräver dock en hel del av hjärnan att vara inne och pilla i massa tabeller och texter hela tiden, så nu blir det en välförtjänt lunchrast. Borde väl egentligen spendera den utomhus för att få frisk luft och undvika datorskärmen, men det är minusgrader och snöar vilket inte funkar så bra med mitt ben :down:

Har ägnat hela förmiddagen åt c-uppsatsen, så nu är vi igång och jagar deltagare :D. Det kräver dock en hel del av hjärnan att vara inne och pilla i massa tabeller och texter hela tiden, så nu blir det en välförtjänt lunchrast. Borde väl egentligen spendera den utomhus för att få frisk luft och undvika datorskärmen, men det är minusgrader och snöar vilket inte funkar så bra med mitt ben :down:

Fräscha upp mitt minne, vad blev det för ämne på uppsatsen?

Fräscha upp mitt minne, vad blev det för ämne på uppsatsen?
Det blir en enkät för agilityförare på SM-nivå, där vi vill undersöka skaderisken inom sporten i hopp om att kunna leverera information om hur man kan arbeta förebyggande samt vid rehab hos fysioterapeut :). Dvs vi behöver även svar från ickeskadade, för att se om det går att finna speciella friskfaktorer hos dom.

Precis kommit hem från stan så har en massa varor att packa in...dessutom hunnit friskskriva mig (hm en eländig hosta förföljer mig och lätt obehag i halsen men inte ont) så efter 5 dagar hemma så...

Det blir en enkät för agilityförare på SM-nivå, där vi vill undersöka skaderisken inom sporten i hopp om att kunna leverera information om hur man kan arbeta förebyggande samt vid rehab hos fysioterapeut :). Dvs vi behöver även svar från ickeskadade, för att se om det går att finna speciella friskfaktorer hos dom.

Åh vilket kul ämne!

Men Tranan, är du tillbaka? Det är ju hundra år sedan du var här. Eller rättare sagt åtta, ser jag på din profil.

Så kul! :bump:
Jag är tillbaka. Inte den samma i många aspekter samma i andra. Kör inte taxi längre är en tråkig ingenjör utan jobb för tillfället. Roligt att vara tillbaka. (fortfarande ett stort Greklands fan.)

Lika trött nu som när jag la mig :meh: Duscha och om 25 minuter ut å eventuellt skotta fram bilen. Har inte kollat ut genom fönstret än.

Samordnaren från mitt förra jobb dök plötsligt upp på mitt nuvarande för att jobba vid en dator några timmar och slängde sig om halsen på mig och försökte tredje gradens förhör om hur det fungerade nu på nya jobbet.
Fick en ångestattack och gick hem.

Jag har varit ångestfri i hela 3 underbara dagar. Nu är den tillbaka igen :(

Har bokat in mig och två barn på gratis bio nästa vecka :p. Spännande att lämna minstingen själv till barnvakt, men verkligen fördel med att ha barnvaktsfirma när man kan boka sånt här fast sambon jobbar :angel:

Solen lyser med ett nödrop,ligger nya snöflingor på marken (det var snöfritt vid 6 i morse) och jag har ringt kiro för att reklamera fredagens arbete som skickade tillbaka mig till innan förra fredagens goda arbete,vilket gör att han är skyldig min hund ca 2 mils promenad som hon inte fått i helgen pga att jag har ont igen.
Så nytt besök på torsdag.

Sitter på vårdcentralen och väntar på att få komma in till sköterskan. Få se om jag får någon Läkare tid idag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
43 424
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 189
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka