Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska kolla på det direkt, tack. :love:
Hade en lite obehagskänsla och man ska visst lita på magkänslan.

Jag har stor respekt för el och det med all rätta och önskar fler skulle vara medvetna om hur farligt det är.

Har jobbat med sanering och dom värsta jobben var dom där folk dött pga slarv med el, ljus, eld mm. Oftast var det bara slarv som gjorde att det brann :cry: :(

Jag har stor respekt för el och det med all rätta och önskar fler skulle vara medvetna om hur farligt det är.

Har jobbat med sanering och dom värsta jobben var dom där folk dött pga slarv med el, ljus, eld mm. Oftast var det bara slarv som gjorde att det brann :cry: :(

Ja man ska nog faktiskt vara lite varsam med el det kan bli galet so tusan om man har otur och det vill sig illa.

Kök + hall går på samma säkring (vill ju inte knäppa av kyl/frys såklart :banghead:) så jag får väl vara vaken inatt och ringa direkt imorgon bitti när dem öppnar, haft galna elbekymmer här föut så lite observant ibland.

Ja man ska nog faktiskt vara lite varsam med el det kan bli galet so tusan om man har otur och det vill sig illa.

Kök + hall går på samma säkring (vill ju inte knäppa av kyl/frys såklart :banghead:) så jag får väl vara vaken inatt och ringa direkt imorgon bitti när dem öppnar, haft galna elbekymmer här föut så lite observant ibland.
Håll dig vaken några timmar till. Sen kan du bryta strömmen om du låter bli och öppna kyl och frys så klarar det sig.

Håll dig vaken några timmar till. Sen kan du bryta strömmen om du låter bli och öppna kyl och frys så klarar det sig.
Sant sant, kan ju vara en tanke.
Vad less jag blir på sånt här men är inte mycket att göra utom att hantera det med förstånd och kloka råd, tack @åke och @ainasoja :bow:
Skulle det gå alldeles åt pipan så har jag redan allt färdigpackat sen tidigare evakuering så har jag tänkt igenom den biten lite extra.
Efter att varit brandombud i ett antal år på fd. jobbet så har jag lite koll och blir inte speciellt uppstressad utan var faktiskt den som tog tag i att delge information när alla andra skrek och var panikslagna utom dem som bara var nyfikna när grannens lägenhet vart utblåst totalt.
Jag vet att man inte ska gå ut i trapphuset och att lägenheter är en brandcell, har säkerhetsdörr och balkong så på det viset är det ju helt okej.
Dessutom räddningstjänsten 2-3 minuter bort, dem stod och såg grannens rökmoln innan larmet kom in så var lite halvt på väg fast då visste dem ju inte exakt var ännu, men hade gått mot kläderna när information kom.

Fick för mig igår kväll att jag ville stänga av ethernet och USB portarna de 9 minuter emellan som stationen står och gör ingenting för då drar man ner ström åtgången med typ hälften av den totala.

Med hela 30 minuter till godo innan jag ska undervisa (och jag tar en taxi till flygplatsen så fort jag är klar) så lyckades jag få det att funka :banana:

Är otroligt trött eftersom jag varit uppe hela natten så det är bäst att eleverna underhåller mig! :D

Sjunger: du sa att du var full men du var tom, @lil-sis är luuurad...
Dumt men den kanske inte var hungrig ännu ;)

Tyvärr ganska vanligt. Med tomma, utlösta fällor. Ibland fastnar musen med typ ett ben och springer runt i slasken och skriker. Då är min Jack Russell värd sin vikt i guld. Dels avlivar han de snabbt som ögat och dels orkar jag lyfta upp honom i slasken. Värre med tiken som dels är långsammare men ffa väger typ 30kg :crazy:

Missbedömde trappsteget till porten igår, så det var inte långt ifrån att jag bröt fotleden!
Idag känns det såklart värre! Så typiskt! Jag hoppas att den tål en promenad ikväll.:cautious:
Måste också lägga till att trappen är konstig. Det är inte bara jag som snubblar i den!:cautious:O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 657
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 253
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 580
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka