Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag tillbaka på jobbet iaf :) Mår fortfarande lite småilla när jag är hungrig eller mätt, men har fått i mig mat (om än något mindre än vanligt) vid de vanliga tiderna :up:

Ikväll blir det ridlektion. Hästbyte egentligen, men jag hoppas jag får behålla min nya favorit!

Sitter och försöker ta mig igenom den centimetertjocka högen med lånehandlingar som kom idag :crazy: är nog dags för promenadpaus tror jag.

Byggde de inte eget stall? Eller har jag missuppfattat?
Vi fick in en sån hos oss med, skulle bara stå en månad. Sen lät det plötsligt annorlunda och det var en riktig gökunge.. nu var deras häst en dold kvarka smittbärare så de fick flytta till isoleringsstall och vi blev av med dem annars hade stallägaren gått bli otrevlig för att bli av med dem.
Sanslösa människor det finns. De hade ingen hejd på hur mycket alla skulle serva just dem heller..
Dom här skulle med bara stanna en månad och varit ute efter jul... :meh: stallbygget verkar ha avstannat hos dom helt plötsligt dessutom :cautious:
Dom trivs ju så bra :banghead: sen snackas det skit och jag blev omedvetet uthängd på Facebook häromdagen för något jag inte ens gjort :meh: jag fick reda på det av en annan eftersom jag inte är vän med dom på face. :wtf:
Båda era inlägg gör att jag får kalla kårar nu :crazy:
Jag har nämligen en idé om att ev. hyra ut en stallplats till hösten för då blir min lilla donna ensam... men som ni berättar så ska jag nog passa mig :nailbiting:
Jag hade ju tänkt "slippa" ha en egen sällskapshäst :arghh:

Egen är så mycket lättare :meh:
Jag veeeet :arghh:
Grejen är att jag håller på att "trappa ner" för att helt sluta med hästar när min lilla donna måste tas bort/eller dör. Hon är 20 i år men hur pigg och frisk som helst och kan mycket väl leva i 10 år till... och hon ska stanna här tills dess också!
Jag hade "turen" när jag var tvungen att ta bort den andra damen förra året att min tidigare medryttare skaffade en häst på foder som hon haft hos mig. Men nu ska hon börja plugga och lämna tillbaka foderhästen :( Jag har full förståelse för henne - men jag då :arghh:;)
Jag ska väl tillägga att jag har alltid varit motståndare till att ta emot någon inhyrning ända sen vi köpte gården och har alltid haft två egna hemma, tills förra året då... just för allt "trassel" jag har sett hon vänner mm :meh:

Jag har fått problem... :(

Grejen är att jag håller på att "trappa ner" för att helt sluta med hästar när min lilla donna måste tas bort/eller dör. Hon är 20 i år men hur pigg och frisk som helst och kan mycket väl leva i 10 år till... och hon ska stanna här tills dess också!
Jag hade "turen" när jag var tvungen att ta bort den andra damen förra året att min tidigare medryttare skaffade en häst på foder som hon haft hos mig. Men nu ska hon börja plugga och lämna tillbaka foderhästen :( Jag har full förståelse för henne - men jag då :arghh:;)
Jag ska väl tillägga att jag har alltid varit motståndare till att ta emot någon inhyrning ända sen vi köpte gården och har alltid haft två egna hemma, tills förra året då... just för allt "trassel" jag har sett hon vänner mm :meh:

Köp en till äldre? De får man ju nästan betalt för att ta emot.

Kan du inte ta en sällskapshäst på foder?

Man kan vara riktigt pigg efter ett snitt med. Jag åkte hem dagen efter med dottern. Satt i sadeln efter två veckor.

Med tanke på hur jag mår efter titthål så känns det tveksamt att jag kommer vara särskilt pigg. Mina magmuskler är också ordentlig delade så uppsuttet dröjer minst en månad efter.

Hemma igen efter tentan, jag tror att jag kommer att få godkänt även om jag känner att jag svammlade en väldig massa mot slutet, ju längre in i tentan jag kom, desto mer förkyld blev jag och febern steg så jag var nog inte riktigt helt klar när jag skrev mina analyser av dikterna. :cautious:

Jag har nämligen en idé om att ev. hyra ut en stallplats till hösten för då blir min lilla donna ensam... men som ni berättar så ska jag nog passa mig :nailbiting:
Att ha det är absolut enklast , jag letar själv efter det just nu då jag känner att det här inte alls är hållbart.

Det kan bli bra också :) Jag är varmt välkommen tillbaka till mina gamla stallägare :) Har fortfarande kontakt med dem. Och nuvarande stallägare är så nöjd så :) Förra stallägaren grät när jag flyttade, haha! Hon är lite blödig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 72 73 74
Svar
1 470
· Visningar
52 928
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 632
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka