Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har 25 semesterdagar att ta ut och jag tvekar inför att ta ut dom. Det känns så bra att ha dom där, om dom behövs.... kan inte riktigt förlika mig med känslan av att gå hemma och vara ledig och få betalt. Känns jätteskumt efter alla år som timmis. Verksamheten säger minst 2 veckors sammanhängande semester och jag har ingen aning om hur var och när jag ska ta det .....
Är det säkert att du får spara övriga tre veckor? Hur länge isf, i en del avtal förfaller outtagna semesterdagar efter ett visst datum. När jag jobbade fick man bara spara 5 dagar per år (men det var typ ingen som gjorde det eftersom man var tvungen att vara ledig hela juli och alla klämdagar).

Haha va?! :p:confused:. Jag hade varit timmis och pluggat och jobbat när andra haft semester....Så när jag hade mina 4 första veckor semester förra sommaren toknjöööt jag! 28,5 fick jag min första semester ;):D. Så olika man kan vara :)
Jag gillar jobbrutinerna, dom håller mig på mattan ;)

Är det säkert att du får spara övriga tre veckor? Hur länge isf, i en del avtal förfaller outtagna semesterdagar efter ett visst datum. När jag jobbade fick man bara spara 5 dagar per år (men det var typ ingen som gjorde det eftersom man var tvungen att vara ledig hela juli och alla klämdagar).
Övriga två veckor ;)
Vi får spara Max 30 dagar så det är inga problem egentligen mer än att arbetsgivaren anser att vi helst ska ta tre minst två sammanhängande veckor.

Övriga två veckor ;)
Vi får spara Max 30 dagar så det är inga problem egentligen mer än att arbetsgivaren anser att vi helst ska ta tre minst två sammanhängande veckor.
Hade du inte 25 dagar? = 5 veckor och när du tagit ut de två du måste så har du ju tre kvar. :p

Camilla (5 manader barnbarn) ar forkyld sa dagen har varit lite jobbig for henne OCH for Miss Mandy. Min "basta hjalpare" och den storsta "kontroll freak" i varldshistorien :cautious: har haft en jatte jobbig dag nar Cami har varit gnallig. Mandy "talar om" vilken vansinnigt dalig barnvakt jag ar och att jag maste GORA nagot sa fort lillan later.:p

Hehe, du behöver inget babyalarm, du har Miss Mandy! :rofl:

Jag har pratat med verkstaden och killarna kommer ut till mig så att jag inte behöver starta bilen något mer, den låter verkligen jätteilla. De är helt underbara de där killarna :heart

Hmmm, kanske borde få på mig något annat än mysbyxor och morgonrock ;)

Nu har de hämtat bilen. De pratade om diverse remmar, tändspolar och något mer de inte visste än. Får prognos senare under dagen :nailbiting:

Trodde jag skulle fortsätta vikariera i sexan idag, men är tillbaka i min NPF-grupp. Eleven jag har just nu är iaf på jättebra humör och glad att ha mig tillbaka :love: De andra två eleverna kommer nog inte välkomna mig tillbaka lika lätt dock.. Hur ledningen tänkte när man flyttade mig från min grupp vet jag inte, då de är väldigt känsliga för förändringar och om deras förtroende till mig har förstörts kan det bli ett jäkla jobb resten av terminen.
Men just nu njuter jag iaf!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
653
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 609
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 219
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka