Självklart. Det är bara jag som är nojjig för dom aldrig bott i stallet förr utan är vana att bo hemmaMen dom kan väl gå in i stallet??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självklart. Det är bara jag som är nojjig för dom aldrig bott i stallet förr utan är vana att bo hemmaMen dom kan väl gå in i stallet??
Är det säkert att du får spara övriga tre veckor? Hur länge isf, i en del avtal förfaller outtagna semesterdagar efter ett visst datum. När jag jobbade fick man bara spara 5 dagar per år (men det var typ ingen som gjorde det eftersom man var tvungen att vara ledig hela juli och alla klämdagar).Jag har 25 semesterdagar att ta ut och jag tvekar inför att ta ut dom. Det känns så bra att ha dom där, om dom behövs.... kan inte riktigt förlika mig med känslan av att gå hemma och vara ledig och få betalt. Känns jätteskumt efter alla år som timmis. Verksamheten säger minst 2 veckors sammanhängande semester och jag har ingen aning om hur var och när jag ska ta det .....
Jag gillar jobbrutinerna, dom håller mig på mattanHaha va?!. Jag hade varit timmis och pluggat och jobbat när andra haft semester....Så när jag hade mina 4 första veckor semester förra sommaren toknjöööt jag! 28,5 fick jag min första semester
. Så olika man kan vara
![]()
Övriga två veckorÄr det säkert att du får spara övriga tre veckor? Hur länge isf, i en del avtal förfaller outtagna semesterdagar efter ett visst datum. När jag jobbade fick man bara spara 5 dagar per år (men det var typ ingen som gjorde det eftersom man var tvungen att vara ledig hela juli och alla klämdagar).
Hade du inte 25 dagar? = 5 veckor och när du tagit ut de två du måste så har du ju tre kvar.Övriga två veckor
Vi får spara Max 30 dagar så det är inga problem egentligen mer än att arbetsgivaren anser att vi helst ska ta tre minst två sammanhängande veckor.
Men va? Dagen har ju precis startat!Jag gor mig redo att ga i sang. G'natt alla.
Det beror på kvoten. Dvs mina räcker i 4 veckor.Hade du inte 25 dagar? = 5 veckor och när du tagit ut de två du måste så har du ju tre kvar.![]()
Menar du att du började jobba några månader efter att semesteråret startat? Annars fattar jag inte vad som menas med kvot.Det beror på kvoten. Dvs mina räcker i 4 veckor.
Jag jobbar inte heltidMenar du att du började jobba några månader efter att semesteråret startat? Annars fattar jag inte vad som menas med kvot.![]()
Ahaaa!Jag jobbar inte heltiddå blir det så
Camilla (5 manader barnbarn) ar forkyld sa dagen har varit lite jobbig for henne OCH for Miss Mandy. Min "basta hjalpare" och den storsta "kontroll freak" i varldshistorienhar haft en jatte jobbig dag nar Cami har varit gnallig. Mandy "talar om" vilken vansinnigt dalig barnvakt jag ar och att jag maste GORA nagot sa fort lillan later.
Jag gillar jobbrutinerna, dom håller mig på mattan![]()
Lekt bland rosor?