Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå Saharagräsmattor så blir jag en aning förbannad och provocerad av att gå förbi en tomt där en vattenspridare står och pumpar ut vatten över en grön gräsmatta - mitt på dagen dessutom - och precis intill finns två sönderbrända hagar där det normalt skulle ha betat kossor nu. :down:
Håller med, här vattnar folk som galningar trots torkan.
 
På väg tillbaka mot stan efter några härliga dagar i skärgården!
”Lyxar” till det med en överbliven matlåda och ett inte alltför angenämt vin men jorå det duger :p

131A159F-0A6F-46CB-90BF-694996F53224.jpeg
 
Usch. Mår fortfarande riktigt illa efter gårdagens händelser.

Hittade djurrättsgruppens facebook och där står de att de faktiskt flyttade på sig när ägaren bad dem. Men de flyttade sig bara inom gårdsplanen. Samt att polisen svartmålar dem.
Lite kul att de bar plakat om att djur inte är kläder och samtidigt bar skinnskor...

Otäckt när hat kommer så nära. Och riktas mot en av de godaste och finaste personer jag vet. Många här ärm upprörda och mår lite illa idag.

Pratade med en granne och hon fnissade lite och sa att idag skulle de spika i hästars fötter. Galghumor är bra ibland.

Vilka galningar! Oftast har de ju noll koll på djur även. Det blir nästan pinsamt att de troligen skulle ha sämre djurhållning om de hade djur pga total okunskap
 
Apropå Saharagräsmattor så blir jag en aning förbannad och provocerad av att gå förbi en tomt där en vattenspridare står och pumpar ut vatten över en grön gräsmatta - mitt på dagen dessutom - och precis intill finns två sönderbrända hagar där det normalt skulle ha betat kossor nu. :down:
Varför i hela friden ens tänka på att vattna gräsmattan?? Det är väl i princip det ENDA positiva med torkan - att man slipper klippa gräset titt som tätt....
 
Haha så säger mamma också! Hon har stor tomt och hatar att klippa gräs ;)

Fast jag är livrädd att det ska börja brinna i det torra gräset. Jag har lite för mycket av träbyggnader för det... sedan vattnar jag faktiskt närmast huset, vi har sjövatten och så länge de inte gått ut med förbud fortsätter jag. Behöver brandkåren komma hit och släcka går det åt en massa vatten också (från samma sjö).
 
Man hinner med mycket på en båt. La in alla räkningar. Älskar att ha 500 kr i månadsavgift. Efter att allt var inlagt (även en del onödig shopping :angel: ) samt 10 lax till sparkonto och ett par tusen till blodsugaren skatteverket så blev det ändå en onödig summa över.
 
Man hinner med mycket på en båt. La in alla räkningar. Älskar att ha 500 kr i månadsavgift. Efter att allt var inlagt (även en del onödig shopping :angel: ) samt 10 lax till sparkonto och ett par tusen till blodsugaren skatteverket så blev det ändå en onödig summa över.
Du kan skänka till mig om du vill bli av med lite :p
 
Du kan skänka till mig om du vill bli av med lite :p

Bra idé! ;) Överväger att boka en resa till Havanna i vinter! Tänk dock på att jag bytt ner mig till 25 kvm pga snålhet :p så alla ni med stora hus ska nog inte vara avis ;) Dock går det över förväntan att bo så litet. Känner inte att jag behöver större alls konstigt nog! Men så är också läggan perfekt planerad och byggd ”på höjden iofs”.
 
Bra idé! ;) Överväger att boka en resa till Havanna i vinter! Tänk dock på att jag bytt ner mig till 25 kvm pga snålhet :p så alla ni med stora hus ska nog inte vara avis ;) Dock går det över förväntan att bo så litet. Känner inte att jag behöver större alls konstigt nog! Men så är också läggan perfekt planerad och byggd ”på höjden iofs”.
Nå ja, nog för att jag bor i ett stort hus, men lägenheten är tämligen rätt normalstor skulle jag säga :P
 
Jag känner mig taskig. Jag blev tillfrågad om jag kunde vara hundvakt på lördag nästa vecka men känner att jag inte vill ha någon dead line för när jag måste vara hemma från semesterresan.
 
Åter i stan. Det första jag möter är tunnelbane-ilskan. Råkade nudda en tant (yes alltså nudda) och fick en utskällning :cautious: Frågade om hon mådde bra och fick då onda ögat. Kan ju iofs vara nån begynnande pannlobsdemens going on? Annars vettefan :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 658
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 356
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp