Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag körde jag hem en bokhylla som jag hittat gratis på FB och till min förvåning lyckades jag backa in genom det trånga grindhålet hemma på första försöket. Bokhyllan passade dessutom helt perfekt i nischen mellan murstock och vägg.

Sen var jag och red på lillhästen igen och på hemvägen därifrån träffade jag min 86-åriga granne. Där fastnade jag i 2 timmar. Han är ett levande uppslagsverk och har koll på namn, årtal och händelser. Jag satte t.o.m. på röstinspelningen på mobilen för att kunna komma ihåg allt. Mycket intressant. Jag fick bl.a. namnet på timmermannen som byggt mitt hus och att övervåningen tillkommit på 40-talet. Utöver detta var det bara 4 ägare till huset, varav två var far och son.
 
Min gräsmatta är grön och jag har ignorerat att den behöver klippas alldeles för länge. När jag kom hem idag hade maken delvis klippt den :D Jag fattar inte att den fortfarande är grön och växer när det är bruna gräsmattor överallt, för vi har inte vattnat den..:confused:
 
Njuter på altanen av svalkan efter ytterligare en dag med 31-32 grader.
Längtar efter nån vecka med regn o rusk för djurens och naturens skull
O sen har jag ett lager med filmer jag vill ska se :D om regnet kommer förstås
 
Senast ändrad:
Vaknat. Sover på soffan nu varje natt för där är det lite svalare än mitt sovrum.
Något bättre i magen nu. Men får ta det försiktigt med maten.
Ska fylla på vatten i karen. Dunstar nu i värmen. Sedan vb hos corys yngel. Städa hos landisar
 
Klev upp i ottan, för att hinna iväg, plocka och komma hem igen innan solen gassar som värst.

37422464_2307379179279535_785049395266584576_n.jpg


Så nu har jag hjortronsylt så jag klarar mig tills nästa säsong :d:love:
 
Fått en hemleverans från en PR-byrå. Vaknade av att budet ringde på dörren. Lyckligtvis inget skrymmande utan ett presentkort!
Dricker kaffe och chillar lite i soffan men kommer snart fly ut och leta skugga vid vatten. Herregud vad varmt det är!
Tycker till och med du att det är varmt?!
 
Du verkar ju ha koll. Kommer det ens bli ngn svamp i höst? Är rädd att missa kantarellerna! :arghh:

Beror ju en del på markens beskaffenhet, hur den binder vatten/fukt och så, men överlag är det för torrt här omkring för att vara en bra bär/svampår. Hallon t ex kommer det knappt gå att hitta åt på de vanliga ställena. Det är bara förtorkade pyttesmå kartar. Blåbär/lingon har jag inte begett mig ut för att kolla av än, men det ser nog ganska lika samma ut på den fronten misstänker jag, men kommer det ordentligt med regn så finns det bra chanser för svamp :)
 
Beror ju en del på markens beskaffenhet, hur den binder vatten/fukt och så, men överlag är det för torrt här omkring för att vara en bra bär/svampår. Hallon t ex kommer det knappt gå att hitta åt på de vanliga ställena. Det är bara förtorkade pyttesmå kartar. Blåbär/lingon har jag inte begett mig ut för att kolla av än, men det ser nog ganska lika samma ut på den fronten misstänker jag, men kommer det ordentligt med regn så finns det bra chanser för svamp :)

Hoppas på att svampen får lite regn då snart! Blåbären verkar körda, iaf såg det så ut i Sthlm skärgård häromdagen.
 
Jag har idag fått vänförfrågningar på FB av inte mindre än två okända män. De tror väl jag är korkad nog att gå på sånt.
 
Jag har idag fått vänförfrågningar på FB av inte mindre än två okända män. De tror väl jag är korkad nog att gå på sånt.
Eller så har de bara råkat trycka fel.

Alternativ två är personer som gillar något man skrivit och gillats elelr kommentrats av någon vän. Då kommer det vänförfrågningar. Folk som skaffar fb-vänner genom att försöka lägga till alla som verkar vettiga.

Häromdagen var det en helt okänd kvinna som delade ett av mina totala nonsensinlägg. Hon hade garanterat tryckt fel :D
 
Jag har precis duschat, det hjälpte inte . Är fortfarande lika varm.
Sade att jag skulle göra kycklinggryta idag, börjar ångra det beslutet när jag tänker på hur varmt det kommer bli vid spisen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 646
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 035
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 345
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp