Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behövde visst lite choklad. Nu har jag köpt chokladhavredryck och naturgodis (enbart nötter och popcorn doppade i choklad) :angel:
 
Trött som tusan efter jobbet, huvudvärk och en 6 åring med utbrott. Som dessutom precis har kommit hem efter en vecka hos pappa, kul att börja med utbrott då. :meh::(
 
Det spelar allt mindre roll. Idag tar varenda företag kreditupplysning (Qliro, Klarna) för minsta lilla köp, så det brukar betyda väldigt lite.
Instämmer, jag köpte något schampo från en hemsida för första och enda gången och de gjorde en kreditupplysning på mig. De hade ingen specifik anledning för att göra en på just mig, så jag antog att de ville göra en för säkerhets skull på nya kunder. Skulle inte ta det så allvarligt @tornblomma :)
 
Instämmer, jag köpte något schampo från en hemsida för första och enda gången och de gjorde en kreditupplysning på mig. De hade ingen specifik anledning för att göra en på just mig, så jag antog att de ville göra en för säkerhets skull på nya kunder. Skulle inte ta det så allvarligt @tornblomma :)

Kostar 10 kr att göra anmärkningskoll och 50 kr att göra en komplett kreditupplysningsrapport. Fler borde göra det vid större affärer , även privatpersoner, innan man accepterar annat än förskott.
 
Ja oftast, men hos bankerna lever det tänket kvar när folk ska söka bolån :meh: Har en bekant som bökar med det inför ett husköp. Kan vara annat som ligger bakom, vad vet jag, men det är det som bekanten klagar på.
Mäh, det är ju inte något som man kan kontrollera över heller. När ett företag gjorde kreditupplysning på mig så var det bara att säga "jaha" typ, jag kunde inte påverka det alls och tror inte att de upplyste innan att de gjorde såna på nya kunder. Det var dock inga problem hos mig men det borde inte ligga mig till last bara för att företag vill vara säkra när de säljer varor.
 
Instämmer, jag köpte något schampo från en hemsida för första och enda gången och de gjorde en kreditupplysning på mig. De hade ingen specifik anledning för att göra en på just mig, så jag antog att de ville göra en för säkerhets skull på nya kunder. Skulle inte ta det så allvarligt @tornblomma :)

Tyckte mest det var märkligt eftersom jag inte köpt något! Men tydligen tar Telenor (bredbandsbolaget) en kreditupplysning per automatik när ngn flyttar in i en förening som de levererar bredband till. Kan ju tycka att det är föreningen de i såfall borde kolla eftersom bredband ingår i avgiften.
 
Kostar 10 kr att göra anmärkningskoll och 50 kr att göra en komplett kreditupplysningsrapport. Fler borde göra det vid större affärer , även privatpersoner, innan man accepterar annat än förskott.
Om bankerna inte anmärker när man vill ha bolån :cautious: Det borde vara resultaten av de upplysningarna som är viktigast än antalet av dem men jag vet dock inte hur bankerna gör om man har "många" upplysningar (problemfria) och vill ha lån.
 
Tyckte mest det var märkligt eftersom jag inte köpt något! Men tydligen tar Telenor (bredbandsbolaget) en kreditupplysning per automatik när ngn flyttar in i en förening som de levererar bredband till. Kan ju tycka att det är föreningen de i såfall borde kolla eftersom bredband ingår i avgiften.
Håller med, knasigt. Föreningen måste ju ändå betala dem även om någon boende slutar betala avgiften, det blir ju föreningens problem och inte Telenors - skulle jag uppfatta det som.

Tillägg: Om man inte som boende kan välja att lägga till mera Internet tex, och då betala direkt till dem? :idea:
 
Jag har satt på mig en tröja (eh en ganska tunn men ändå) för första gången på semestern idag :eek: Det blåser vansinnigt.
På måndag börjar jag jobba igen dock och imorgon åker jag hem från sommarstugan :cry: kanske lika bra det om hösten tycker att det är dags nu.
 
Det tog visst bara 2 månader att få min annons om medryttarhäst godkänd i en grupp på fb. Den hade jag glömt bort att jag lagt in.

Men nu har jag ju börjat gilla islänningen trots att han egentligen inte var vad jag sökte. Fler hästar har jag inte tid och ork att rida så om jag ändå ska fortsätta med islänningen så bör jag ju ta bort annonsen.
 
Min nya snabbmat: en halv mugg havregrädde, en skvätt fond, in i mikron. Rör ner en deciliter couscous när det blivit varmt.

Blev ganska mycket godare än vanlig couscous.
 
Det blåser men okej att sitta ute i så länge man är påpälsad :D
20180810_182606.jpg
 
Hade ont i natt och kunde inte sova. Så idag är jag trööött och inte så där supereffektiv.
En sån här dag är det synd att man inte kan ringa efter takeaway här.
Åh, att bara ligga i fåtöljen och bli matad..:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 298
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp