Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppla.
Det blåer så pass att mina ärtor har lagt sig ner. Eller snarare ställningen de klättrar på. Försökte resa den men orkade inte hålla emot. Få göra nytt försök när det mojnat.
 
Mäh, det är ju inte något som man kan kontrollera över heller. När ett företag gjorde kreditupplysning på mig så var det bara att säga "jaha" typ, jag kunde inte påverka det alls och tror inte att de upplyste innan att de gjorde såna på nya kunder. Det var dock inga problem hos mig men det borde inte ligga mig till last bara för att företag vill vara säkra när de säljer varor.
Eller hur! Jättekonstigt tänk nu för tiden. Det känns verkligen förlegat.
 
Första arbetsveckan avklarad, har varit spänt och det känns i både kropp och hjärna. Vill ha chips men är fruktansvärt omotiverad att gå och handla O_o
 
Idag hade jag för första gången mitt fredagspass med SFI C-eleverna.
Lite lyxigt att kunna komma som en helikopter och landa i en klass en dag i veckan. :)
Vi kan göra sånt eleverna frågar efter och vill träna extra på. Idag gjorde jag en längre diktamen som de sedan fick rätta själva. Var uppskattat.
Spår 3 vilket innebär att de har akademisk bakgrund. Ambitiösa elever och goda diskussioner. Lovely! :love:
 
Ny härlig blåtira/svullnad under ögat. Tog med ponnyn på promenad då han piggnar till och knockar mig så jag blir liggandes. Tog ca 10 min att lokalisera glasögonen som låg ett par m ifrån.

Så trött på all skit just nu. Kan inte sluta gråta. Får inte stopp på tårarna. Satt mig i soffan och alla 3 hundar har gottat ner sig runt mig. Hoppas på lite sömn snart.

Imorgon är det en ny dag med nya tag
 
Vilket mörker. Jag har ingen kakao hemma. Jag som var så otroligt sugen på något med choklad och tänkte göra en mug cake, får nu vackert vara utan :down:. Och smöret är redan smält. Undrar om jag bara kan ställa in det i kylskåpet och smälta om i morgon?
 
Vi kom nyss hem fran lodgen dar jag VRAKTE i mig allt fran friterade jalapenos till friterad ost och friterad svamp.:d Naturligtvis efter att jag ocksa drack tva stora Gin & Tonic ... och nu ater jag just upp sista pasen salt lakrits godis fran Sverige. Sedan atergar vi till ordningen och ater nyttigt igen.
I morgon hoppas jag att vi far tillfalle att titta pa en bil igen och sedan ska vi ta med barnbarnet till en liten stad som har "Garlic Festival". :D
 
Ny härlig blåtira/svullnad under ögat. Tog med ponnyn på promenad då han piggnar till och knockar mig så jag blir liggandes. Tog ca 10 min att lokalisera glasögonen som låg ett par m ifrån.

Så trött på all skit just nu. Kan inte sluta gråta. Får inte stopp på tårarna. Satt mig i soffan och alla 3 hundar har gottat ner sig runt mig. Hoppas på lite sömn snart.

Imorgon är det en ny dag med nya tag
Kram hoppas idag blir bättre
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 653
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 352
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp