Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit fruktansvärt trött några dagar.
Lite yr och dimmig dessutom. Funderar om jag behöver höja kortisondosen igen. Är ju under nedtrappning annars. Äter kortisonet för att slippa just de där bekymren.
Sommaren har varit vidrig rent hälsomässigt eftersom jag itne tål värme. Kanske har min usla kropp inte orkat och blivit skruttig igen?
Testar att höja tillbaka till förra dosen imorgon bitti och ser om det blir nån skillnad.

Var iväg och ID-kollade en charmig travarunge ikväll. På väg dit såg jag en klampad lastbil på en rastplats. Utländsk. Undrar vad den gjort.
 
Har varit fruktansvärt trött några dagar.
Lite yr och dimmig dessutom. Funderar om jag behöver höja kortisondosen igen. Är ju under nedtrappning annars. Äter kortisonet för att slippa just de där bekymren.
Sommaren har varit vidrig rent hälsomässigt eftersom jag itne tål värme. Kanske har min usla kropp inte orkat och blivit skruttig igen?
Testar att höja tillbaka till förra dosen imorgon bitti och ser om det blir nån skillnad.

Var iväg och ID-kollade en charmig travarunge ikväll. På väg dit såg jag en klampad lastbil på en rastplats. Utländsk. Undrar vad den gjort.

:heart :heart
 
Fick ett minne på FB om att det var 5 år sen min älskade, första ponny fick vandra vidare efter 20 år ihop. Då var han 30 år. Trodde inte jag skulle ta det så hårt. Men det tog verkligen! Kanske är extra känslig om galet trött. Men usch vad ont det gör fortfarande! :heart
E0FE1489-5690-4CD1-B088-81DF1736427A.jpeg
 
Pratet om orkaner får mig att tänka på att sommaren är på väg hit och det betyder cycloner för oss.

Annars det vanliga. Kaffe och cigg. Sista jobbdagen idag innan ledig helg, förhoppningsvis!
 
Jag drabbades av en viss existensiell kris idag då jag dumt nog läste bloggar av och med snygga, ambitiösa och lyckade människor. Perfekta outfits, perfekta hem, perfekta liv... så korkat att läsa!
Stängde ner internätet och gick i dvala. Kollade på repriser av diverse skitprogram och rörde mig endast för att byta ställning då och då i soffan.
 
Är inte du i Oregon? Eller har jag förvirrat till det helt :o Men hoppas bara att du inte är nära någon skogsbrand. Man läser mest om California men har förstått att de rasar lite runtom i olika stater.[/QUO

Det stammer bra att jag ar i Oregon ... och omringad av brander ... numera. Men jag bodde manga ar i FLorida och South Carolina, sa vi gick igenom en hel del orkan sasonger ... och en av sonerna finns fortfarande kvar i Florida sa jag foljer vadret pa manga platser runt varlden.:p

British Columbia i Canada har nu utlyst "emergency tillstand" pa grund av brander. Fullt lika illa ar det inte har. Det brinner inte mer an vanligt i Oregon och Washington. Californien, Colorado, och Canada ar de varsta hardarna i ar (om man raskt glommer bort Wyoming och Utah) och storre delen av landets brandforsvar befinner sig I Canada eller Californien.
Vi har hela tiden varningar att ga ut nu ... men det gar inte att leva sitt liv innomhus med tva hundar som ar vana att jobba. :cautious: :nailbiting: O_o Gar inte!

Det ar dock hopplost sa svart det ar att leva nar det inte gar att andas normalt.:down:
 
Ugh, hade jättesvårt att somna. Tankarna bar flög runt, runt, runt... sista gången var klockan nästan 1:00, så troligen somnade jag mellan 1-2.... lär va död ikväll...
 
Jag drabbades av en viss existensiell kris idag då jag dumt nog läste bloggar av och med snygga, ambitiösa och lyckade människor. Perfekta outfits, perfekta hem, perfekta liv... så korkat att läsa!
Stängde ner internätet och gick i dvala. Kollade på repriser av diverse skitprogram och rörde mig endast för att byta ställning då och då i soffan.
Det går över.
Strax är du tillbaka i verkligheten och ditt goda lyckade liv igen.
 
Så trött, vill bara hem och krypa ner i sängen igen. Till och med sambon reagerade på hur trött jag ser ut.

Hunden ligger i mitt knä och jag ska försöka ta tag i dagen.
 
Ligger i soffan och tycker synd om mig själv. Ryggen är något bättre men nu har höften fuckat ur.

Funderar på hur jag ska få ihop ekonomin nästa månad. Bilen lagad för 8k, katten 6,6k och ena hästen okänd summa. Plus CSN, bensinräkning, vanliga utgifter som hyra osv.
Jag får leva på vatten och bröd. Eller vatten. Det ingår i hyran.
 
Shit idag är jag trött. :meh: Jobbar som tur är bara fyra timmar dock, .... på den tiden hinner jag ju med en tupplur :p;)
 
Ligger i soffan och tycker synd om mig själv. Ryggen är något bättre men nu har höften fuckat ur.

Funderar på hur jag ska få ihop ekonomin nästa månad. Bilen lagad för 8k, katten 6,6k och ena hästen okänd summa. Plus CSN, bensinräkning, vanliga utgifter som hyra osv.
Jag får leva på vatten och bröd. Eller vatten. Det ingår i hyran.

Du kan alltid palla lite äpplen att dryga ut kosten med :cool: det väller över på varenda träd snabbare än både jag och hästen hinner med att äta upp :cautious: Blir nog en stor äppelpaj i helgen när vi får besök :d
 
Du kan alltid palla lite äpplen att dryga ut kosten med :cool: det väller över på varenda träd snabbare än både jag och hästen hinner med att äta upp :cautious: Blir nog en stor äppelpaj i helgen när vi får besök :d

Sant, äpplen har vi i överflöd. Får bli äpplen och vatten :up: har en hel del zucchini och rabarber också att dryga ut kosten med.
Äppelpaj lät som en bra idé, jag tror jag ska göra en jag med :d
 
Sitter på Stigs Center och velar om jag verkligen vill gå och käka på Mr Johanssons eller ta mina mackor.
Är färdig med alla utkörningarna och har bara ett ställe kvar - lastningen. Får ej åka dit före 13:00 och avgångstiden är 17:00, inte bra å va fö snabb. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 468
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp